Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

PanPan

Forumveteran
Möjligt det är beachroad,precis efter stranden slutar, innan Walkingstreet.

Screenshot_20221202-171532_Maps.jpg

apknug

Forumveteran
Ja som vi. Alla vet är fullt lagligt att köpa och röka cannabis i Thailand.

Det har dock stramats åt något på senare tid. Man får exempelvis inte låta kunderna röka i shoppen eller sälja cannabis i templen. Det krävs licens för att sälja sedan tidigare.

Det gjordes tydligen en inspektion på Khao san road, inga kunder "åkte dit", röka är ju ok, men några försäljare bröt mot reglerna som gäller för säljare.

apknug

Forumveteran
I fredags så gjordes mindre justeringar i Thailands nu mera lagliga röka på cannabis regler.

Det är tydligen inte tillåtet med den starkaste blomknoppen för bl.a gravida. Låter som en sund justering.

"The revised rules announced late Friday by the Ministry of Public Health say that only cannabis buds — the flowers that contain the main concentrations of cannabinoid drugs — will be considered a controlled herb. Their sale will be banned to people under 20 and to pregnant or breastfeeding women."

RolandT

Medlem
Har ju varit några som tyckt att Sverige borde följa efter Thailands exempel. Det har inte gått som det var tänkt efter legaliseringen i Kalifonien, för er som missat Expressens artikel. Klart läs värd och inte helt oväntat resultat, den illegala försäljningen har fullkomligt exploderat.

apknug

Forumveteran
Har ju varit några som tyckt att det inte funnits något prima röka i Thailand.

Det har helt förändrats sedan legaliseringen, i den bemärkelsen att nu annonseras det öppet.

IMG_20221220_093816.jpg

• Wow
Reactions: Nox

Nox

Forumräv
Har ju varit några som tyckt att det inte funnits något prima röka i Thailand.

Det har helt förändrats sedan legaliseringen, i den bemärkelsen att nu annonseras det öppet.

IMG_20221220_093816.jpg
Vilka är dom några här som tyckt att det inte funnits något prima röka i Thailand?

Om jag har förstått rätt så nyttjar du själv inte maja…men jag tycker du verkar ha ett brinnande intresse av allt som rör röka.
Jag börjar misstänka att du är en smygflummare.;):laugh2:

Isan Lover

Forumveteran
Hej

På dom lokala marknaderna i byns närområde finns det numera gott om cannabisplantor till försäljning, dom säljs precis på samma sätt som andra blommor och växter.

Mvh isan lover

apknug

Forumveteran
Vilka är dom några här som tyckt att det inte funnits något prima röka i Thailand?

Om jag har förstått rätt så nyttjar du själv inte maja…men jag tycker du verkar ha ett brinnande intresse av allt som rör röka.
Jag börjar misstänka att du är en smygflummare.;):laugh2:
Kom ner och kontrollera kvaliteten själv vet ja. Fullt lagligt och hög THC halt.

Du bör nog inte köpa hem plantor trots att de säljs på marknaden. Det krävs formell en licens/ registrering för odling och försäljning.

• Haha
Reactions: Nox

SatanG

Forumveteran
Hej

Ja jag vet inte hur experterna löser det, kanske måste man köpa ganska många för att få till det?

Mvh isan lover

Jag är amatör men tror många lokala plantor till försäljning är skräp (hane).
Honor kan de få mer för via onlineförsäljning.
Själv har jag några klonade plantor hemma, garanterat hög kvalitet och inget thailändskt.
Fick dem av en jänkepolare som numera odlar professionellt i Thailand.

/ SatanG

Senast ändrad:

Nox

Forumräv
Kom ner och kontrollera kvaliteten själv vet ja. Fullt lagligt och hög THC halt.

Du bör nog inte köpa hem plantor trots att de säljs på marknaden. Det krävs formell en licens/ registrering för odling och försäljning.
Jag kommer snart ner..men prio ett blir nog inte att leta plantor med hög THC halt:)
Men man vet ju aldrig jag kanske köper en planta och har på hotellrummet som dekoration ;):laugh2:

Nox

Forumräv
Hej

Ja jag vet inte hur experterna löser det, kanske måste man köpa ganska många för att få till det?

Mvh isan lover
Det behöver man inte vara expert för att lösa…det är bara att köpa feminiserade frön.
Ännu så länge är det lagligt att skicka efter frö på nätet i Sverige…hur det är i Thailand vet jag inte.
Men i Sverige får man ju däremot inte odla.:(

Feminiserade hampa-fröer reducerar tidsåtgången för odlingen

Om du endast är ute efter att odla hon-plantor bör du välja feminiserade fröer. En specialbehandling möjliggör för odlare att endast odla hon-fröer. Dessa fröer kommer till slut utvecklas till hon-plantor med THC-fyllda blommor. Denna procedur förenklar odlingen enormt mycket eftersom jakten på moder-plantan och borttagningen av han-plantor inte längre är nödvändig. High-supplies.com erbjuder vanliga såväl som feminiserade fröer för odling. Den mest populära feminiserade sorterna är Amnesia, White Widow och Pure Power Plant, som ger en speciellt hög skörd.

Isan Lover

Forumveteran
Det behöver man inte vara expert för att lösa…det är bara att köpa feminiserade frön.
Ännu så länge är det lagligt att skicka efter frö på nätet i Sverige…hur det är i Thailand vet jag inte.
Men i Sverige får man ju däremot inte odla.:(

Feminiserade hampa-fröer reducerar tidsåtgången för odlingen

Om du endast är ute efter att odla hon-plantor bör du välja feminiserade fröer. En specialbehandling möjliggör för odlare att endast odla hon-fröer. Dessa fröer kommer till slut utvecklas till hon-plantor med THC-fyllda blommor. Denna procedur förenklar odlingen enormt mycket eftersom jakten på moder-plantan och borttagningen av han-plantor inte längre är nödvändig. High-supplies.com erbjuder vanliga såväl som feminiserade fröer för odling. Den mest populära feminiserade sorterna är Amnesia, White Widow och Pure Power Plant, som ger en speciellt hög skörd.
Hej

Misstänkte att man hade en lösning på det här.
I Thailand är ju både han och honplantor lagliga att odla liksom att använda da samtliga delar ifrån plantorna.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Topp