Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

Ja här nere på beachroad så marknadsförs prima röka hårt och handlas öppet. Tur att det är lagligt annars skulle nog nån ringa snuten.

IMG_20221116_194552.jpg

IMG_20221116_194543.jpg

Tillåtet att för borgmästare skapa egen lag men inte tillåtet skapa egen och gå över nationell, all som annonseras i Royal Gazette gäller i hela landet.
Den är utfärdad av kungen.

Hej

What you can do:

• You can grow cannabis in your own home but you first have to register on the FDA’s official website.
  • You can grow cannabis for commercial purposes and create a product with cannabis, but you also have to register your product on the FDA’s website.
  • You can use cannabis for recreational purposes, but only within your residence and without annoying (e.g., smell) or disturbing people in surrounding areas.
  • You can use cannabis for medical purposes and patients can possess cannabis in the amount equal to 30 days of use.

What you cannot do:

• You cannot use cannabis products that have more than 0.2 percent tetrahydrocannabinol or THC (the component in marijauna that produces the “high”) .
  • You cannot use or smoke cannabis in public spaces, such as schools and shopping malls, or in mass gatherings, because the smell could annoy other people.
  • You cannot sell cannabis to people under 20 years old, pregnant women, women who are currently breastfeeding, and individuals who fall under a certain category as mandated by the state.
  • You cannot bring cannabis in and out of Thailand by any means.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Nej, men varit tillåtna där väldigt länge.

Thailändare är inte så noga med lagar som du verkar vara.

Ta en sväng ner på stranden och ta en olaglig joint du också.
Nope då det finns faranger som åkt på det samt att jag har ju krav på att som styrman internationellt måste pissa ibland, gjorde narkotika kontroll för 2 månader sen, vanligt för oss

Nope då det finns faranger som åkt på det samt att jag har ju krav på att som styrman internationellt måste pissa ibland, gjorde narkotika kontroll för 2 månader sen, vanligt för oss
Inte behöver du göra drogtest i Thailand innan du mönstrar på?
Testerna sker väl utanför.
I Filippinerna måste man göra drogtest för ett körkort och inga hälsointyg på papper duger, allt skickas elektroniskt till LTO

Mycket enklare i Thailand, 50-100 THB och man kan vänta i bilen så är man friskförklarad.

Inte behöver du göra drogtest i Thailand innan du mönstrar på?
Testerna sker väl utanför.
I Filippinerna måste man göra drogtest för ett körkort och inga hälsointyg på papper duger, allt skickas elektroniskt till LTO

Mycket enklare i Thailand, 50-100 THB och man kan vänta i bilen så är man friskförklarad.
På båt så görs drogtest sporadiskt på alla ombord.

Det görs även på arbetsplatser i Sverige beroende på de policy som är fastställda.

Dock kommer du inte långt med ett intyg på drogtest som är utfärdat i Asien.
Kommer långt på det då jag drogtestas varannat år på Bangkok hospital och godkänt av equinor, tididigare Statoil.
Så inga problem samt gör ombord, sista var för mig i början av September i Norge.

Tillåtet att för borgmästare skapa egen lag men inte tillåtet skapa egen och gå över nationell, all som annonseras i Royal Gazette gäller i hela landet.
Den är utfärdad av kungen.
Utifrån vad jag har förstått av kulturen i landet så är ju teori och praktik två skilda grejer. Så länge det inte skapas hallabaloo som kan få Thailand att skämmas, så får nog borgmästaren och polischefen jobba ostört (om nu detta är sant). Koh Phangan är en partaj-ö som blommar upp vid fullmoon med många tusentals turister. De flesta är nog inte där för att studera floran och faunan. Det kan min flickvän intyga.

För egen del nöjer jag mig med de laster jag redan har. Behöver inte ytterligare saker som triggar igång "kicksökeriet". Skulle kanske t o m behöva sluta snusa, sluta dricka kaffe, sluta äta sötsaker och skippa alkoholen. Det första är absolut svårast.

Utifrån vad jag har förstått av kulturen i landet så är ju teori och praktik två skilda grejer. Så länge det inte skapas hallabaloo som kan få Thailand att skämmas, så får nog borgmästaren och polischefen jobba ostört (om nu detta är sant). Koh Phangan är en partaj-ö som blommar upp vid fullmoon med många tusentals turister. De flesta är nog inte där för att studera floran och faunan. Det kan min flickvän intyga.

För egen del nöjer jag mig med de laster jag redan har. Behöver inte ytterligare saker som triggar igång "kicksökeriet". Skulle kanske t o m behöva sluta snusa, sluta dricka kaffe, sluta äta sötsaker och skippa alkoholen. Det första är absolut svårast.
Om du vill ta risken eller följa lagen.

Hej

Det är pengar, maffia och korruption som gör det olagliga fullt möjligt i Thailand och fullmoon partyna är en följd av detta precis som mycket annat.

Mvh isan lover

Hej

Det är pengar, maffia och korruption som gör det olagliga fullt möjligt i Thailand och fullmoon partyna är en följd av detta precis som mycket annat.

Mvh isan lover
Ja en del förnekare har en gloria som skaver och är väldigt lagliga.
Inte ens köra för fort på en fin väg.
Nu är dom väldigt sällsynta.

Inte ens alla kan låta bli att köpa olaglig alkohol på olika helgdagar.

Hej

Mer om det politiska spelet bakom cannabis legaliseringen och det faktum att användandet har ökat mycket snabbt, vilket gör att diskussionerna om begränsningar fortsätter.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Och det är just det som gör att legaliseringen av Cannabis som nu gjorts är bra. Det hindrar svarta pengar, maffia och korruption.

Skulle vi gör det i Sverge skulle vi kapa av ett av benen som de gäng kriminella står på.

Och det är just det som gör att legaliseringen av Cannabis som nu gjorts är bra. Det hindrar svarta pengar, maffia och korruption.

Skulle vi gör det i Sverge skulle vi kapa av ett av benen som de gäng kriminella står på.
Hej

Ja det här är ju det som förespråkarna har sagt länge och det kan ju ligga något i detta, kanske värt att utvärdera i dom länder som har prövat detta, blir det mindre problem, sjunker brottsligheten och ökar inte antalet missbrukare o.s.v.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp