Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

Jag säger inte emot men majoriteten av folk som röker braj gör det av en annan anledning.
Om min son börjar röka braj och det skulle vara lagligt så skulle det kännas än mer jobbigt om jag inte hade en lag att luta mig emot. Räcker med att jag kommer få fightas när han skall börja dricka alkohol. Dessutom svårt att predika när man själv nyttjar drogen.

Jag säger inte emot men majoriteten av folk som röker braj gör det av en annan anledning.
Om min son börjar röka braj och det skulle vara lagligt så skulle det kännas än mer jobbigt om jag inte hade en lag att luta mig emot. Räcker med att jag kommer få fightas när han skall börja dricka alkohol. Dessutom svårt att predika när man själv nyttjar drogen.
Är det någon vits att fightas när dom börjar dricka alkohol, lär ju hända och vet ingen det hjälpte att föräldrarna sa stopp.
Något som kommer hända, säkert nu när sonen kanske slutar 9:an, frugan berätta att dom hade bokat hus med pool som dom skall ha avslutningsfest.
Om någon alkohol, det vet jag inte men vet att var när jag slutade 9:an.

Är det någon vits att fightas när dom börjar dricka alkohol, lär ju hända och vet ingen det hjälpte att föräldrarna sa stopp.
Något som kommer hända, säkert nu när sonen kanske slutar 9:an, frugan berätta att dom hade bokat hus med pool som dom skall ha avslutningsfest.
Om någon alkohol, det vet jag inte men vet att var när jag slutade 9:an.
Som förälder tänker jag inte bara kasta in handduken och ge mig utan kamp. Vill inte att min son brukar alkohol som jag gjorde i ungdomen. Kan jag stoppa det? Troligtvis inte men skall göra mitt bästa så att det blir någorlunda kontrollerat.

Nä jag är med på vad du menar, ville bara visa på att Cannabis inte bara är "farligt knark, inkörsport etc".
Jag gör olja och använder det själv ibland då jag har Insomnia. Sover aldrig längre än 4 timmar, går det somna om så underbart annars jobbigare.
Håller även med om att det kan få en "trög" men det försvinner ju när man tar bort det. Känner flera personer som använder det och ingen av dom är någon arbetslös loser utan har riktigt skarpa jobb.

Som med så mycket annat, håller man det måttligt så blir det bra och det borde inte huvudlöst stigmatiseras (som det gjorts i Sverige i många decennier) då vissa kan hjälpas av det. Nu menar jag inte de som röker sig korkade och gör inget annat alltså.
Ingen som dött av att använda det och långt bättre än t.ex. alkohol. Självklart åldersgräns men det finns nog vettiga anledningar till att det legaliseras mer och mer. Ser tyvärr ut som Thailand kommer göra en 180-gradare men troligtvis inte förbjuda det för de som använder det i medicinskt syfte. Tror dock det blir motstånd nu när portarna till Cannabis har öppnats men fokus borde istället läggas på Yaba etc.
Just my two cents alltså.

/ SatanG

Nä jag är med på vad du menar, ville bara visa på att Cannabis inte bara är "farligt knark, inkörsport etc".
Jag gör olja och använder det själv ibland då jag har Insomnia. Sover aldrig längre än 4 timmar, går det somna om så underbart annars jobbigare.
Håller även med om att det kan få en "trög" men det försvinner ju när man tar bort det. Känner flera personer som använder det och ingen av dom är någon arbetslös loser utan har riktigt skarpa jobb.

Som med så mycket annat, håller man det måttligt så blir det bra och det borde inte huvudlöst stigmatiseras (som det gjorts i Sverige i många decennier) då vissa kan hjälpas av det. Nu menar jag inte de som röker sig korkade och gör inget annat alltså.
Ingen som dött av att använda det och långt bättre än t.ex. alkohol. Självklart åldersgräns men det finns nog vettiga anledningar till att det legaliseras mer och mer. Ser tyvärr ut som Thailand kommer göra en 180-gradare men troligtvis inte förbjuda det för de som använder det i medicinskt syfte. Tror dock det blir motstånd nu när portarna till Cannabis har öppnats men fokus borde istället läggas på Yaba etc.

/ SatanG
De verkar alltid glömma att nämna de söndersupna a-lagarna på parkbänken när de tar upp tröga pot heads.

Skillnad på bruk och missbruk, ALLT kan missbrukas.

Som förälder tänker jag inte bara kasta in handduken och ge mig utan kamp. Vill inte att min son brukar alkohol som jag gjorde i ungdomen. Kan jag stoppa det? Troligtvis inte men skall göra mitt bästa så att det blir någorlunda kontrollerat.
Här har ungdommarna i klassen som sagt hyrt sig ett poolhus som dom skall ha ett dygn när dom slutar 9:an.
Fick reda på det av frugan förra veckan, frågade hur dom har fått råd med det.
Det var visst vi föräldrar som betalar det,
Får se hur många som blir mormor/morfar, farmor/farfar.

/ SatanG

Det är väl som med alkohol.
Bara en mindre del används för berusning och det mesta för kemisk industri och rengöring.

Tror ingen med smärtor blir bättre med en joint men med andra typer.

Forskning har visat att cannabisväxten producerar mellan 80 och 100 cannabinoider och cirka 300 icke-cannabinoida kemikalier. De två huvudsakliga cannabinoiderna är delta-9-tetrahydrocannabinol (THC) och cannabidiol (CBD).

Dessutom det bästa materialet för tillverkning av rep.

Bara en mindre del används för berusning och det mesta för kemisk industri och rengöring.

Forskning har visat att cannabisväxten producerar mellan 80 och 100 cannabinoider och cirka 300 icke-cannabinoida kemikalier. De två huvudsakliga cannabinoiderna är delta-9-tetrahydrocannabinol (THC) och cannabidiol (CBD).

Cannabis är även smärtstillande och ett utmärkt komplement inom cancervård t.ex.

/ SatanG

Kan informerara om att Cannabis skrivs ut till merparten av de som behandlas med strålning och cellgifter för att minska smärtan, men framförallt illamåendet och kräkningar, igen googla. Ja alltså förutom i Sverige, Norge och ,,,,,,,,,,,,googlade men hittade inget annat land i Europa.
I USA är detta old news, ja sådär 50 år.....

Näväl Mallorca och Marbella där jag bodde många år, där har de flesta familjer sin egen lilla odling hemma, lagligt och kvällste bryggt på Cannabis är inte ovanligt. Här såg jag med egna ögon hur det hjälpte min vän att få Cannabis från läkaren under sin cancer behandling, utan det hade han lidet så oerhört mycket mer. Men som sagt, ta en sup och va som folk...

Screenshot_2024-03-12-11-03-39-776-edit_com.chrome.beta.jpg
Screenshot_2024-03-12-11-04-25-568-edit_com.chrome.beta.jpg

Jo, har alltid varit ett problem med att samla upp regnvatten för systemet på öarna, extra på PhiPhi där det lilla samhället är inklämt på en strandtunga mellan bergen. Vet att man byggde en ny stor vattenresovoar i slutet på 80-talet en bra bit upp på berget i bilden. Knarkhandeln är det bara att lägga ner och hindra då den typen av besökare kan klassas som invasiv art o tillför inte miljön något mer än att skita o pissa...:mad:

Ser att någon tror att cannabis blir förbjudet i slutet på 2024. Nåväl begränsad tillgång är enligt förslaget vad vi pratar om.
Enligt källor blir det en viss begränsad tillgång på turist orterna resultatet. Åldersgräns och legitimation måste visas upp vid köp

Och i Sverige…..
hellre starka kemikalier så läkemedelsbolaget kan fortsätta tjäna pengar.eller

Ser att någon tror att cannabis blir förbjudet i slutet på 2024. Nåväl begränsad tillgång är enligt förslaget vad vi pratar om.
Enligt källor blir det en viss begränsad tillgång på turist orterna resultatet. Åldersgräns och legitimation måste visas upp vid köp

Och i Sverige…..
hellre starka kemikalier så läkemedelsbolaget kan fortsätta tjäna pengar.eller

Det är sjukt att staten i ett fritt land skall beröva sin egen befolkning den mänskliga rättigheten att använda vilka växter och örter man vill.

Ja absolut, även tobak. Konsekvenserna av att nyttja en växt, ört, blomma eller grönsak blir ju olika i vår värld.
Tobak är en produkt som är tillåten, där konsekvenserna av nyttjandet är väl kända och det finns ingen medecinsk nytta.
Alkohol är en förädlad produkt som dödar bakterier i stark blandning, men intagandet av detta har trotts hundratals år av peptalk aldrig visat några medicinska effekter som skulle göra intagandet bra...

Cannabis.......googla....men gör det då med ögon som inte blundar för verkligheten.
Ja så en fråga, ge en länk där någon i världen direkt dött på grund av Cannabis användning, eller där någon på enbart weed blivet våldsam och typ våldtagit, misshandlat eller mer ändå...
Så ska jag googla alkohol.........

Det är sjukt att staten i ett fritt land skall beröva sin egen befolkning den mänskliga rättigheten att använda vilka växter och örter man vill.
Så du tycker att det är ok att snorta kokain :laugh: , måste vara den mest drogliberala på forumet. Det odlas inte så mycket i Sverige men det skulle säker gå bra i växthus

Så du tycker att det är ok att snorta kokain :laugh: , måste vara den mest drogliberala på forumet. Det odlas inte så mycket i Sverige men det skulle säker gå bra i växthus
Kokain är ingen ört man snortar det utvinns ur kokabladen på kemisk väg.;)
Men man har däremot tuggat kokablad i tusentals år i Sydamerika.
Det är naturligtvis inte nyttigt men om man väljer tugga kokabladen är det är nog en ganska harmlös drog om den inte missbrukas.

Kokain är ingen ört man snortar det utvinns ur kokabladen på kemisk väg.;)
Men man har däremot tuggat kokablad i tusentals år i Sydamerika.
Det är naturligtvis inte nyttigt men om man väljer tugga kokabladen är det är nog en ganska harmlös drog om den inte missbrukas.
Tur att nån kan skilja på kemiska substanser och örtthe.

The på kokablad skulle man nästan kunna tänka sig att testa. Om det nu inte vore så att jag inte gillar droger.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp