Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

 
Såg en intressant studie / rapport om drogers farlighet när pratas om lustgas. De har där listat drogerna utifrån dess farlighet enligt en skala noll till 0-100.

Så här ser det ut.

Alkohol 72
Tobak 26
Cannabis 20
Lustgas 6

Alt enligt en studie publicerad på


Så till och med vanliga cigaretter är farligare än cannabis.
 
Såg en intressant studie / rapport om drogers farlighet när pratas om lustgas. De har där listat drogerna utifrån dess farlighet enligt en skala noll till 0-100.

Så här ser det ut.

Alkohol 72
Tobak 26
Cannabis 20
Hej

Har du länken?

Man undrar ju hur dom kom fram till detta.

Mvh isan lover
 
Såg en intressant studie / rapport om drogers farlighet när pratas om lustgas. De har där listat drogerna utifrån dess farlighet enligt en skala noll till 0-100.

Så här ser det ut.

Alkohol 72
Tobak 26
Cannabis 20
Lustgas 6

Alt enligt en studie publicerad på


Så till och med vanliga cigaretter är farligare än cannabis.
Är det cigatetter man avser med tobak? När man röker hash så blandar man ju ut det med tobak. Vad är cannabis? Marijuana?
Att alkohol låg högt var inte förvånande.
 
Är det cigatetter man avser med tobak? När man röker hash så blandar man ju ut det med tobak. Vad är cannabis? Marijuana?
Att alkohol låg högt var inte förvånande.
Cigaretter görs av Tobak.
Marijuana görs av Cannabis (Sativa).

Idag får ungdomarna lära sig sånt på drog undervisningen i skolan.

Alkohol är mer än tre gånger så farligt som cannabis. Men det mest intressanta är dock att vanliga cigg är farligare än cannabis.
 
Såg en intressant studie / rapport om drogers farlighet när pratas om lustgas. De har där listat drogerna utifrån dess farlighet enligt en skala noll till 0-100.

Så här ser det ut.

Alkohol 72
Tobak 26
Cannabis 20

Lustgas 6

Alt enligt en studie publicerad på


Så till och med vanliga cigaretter är farligare än cannabis.

Ja att cannabis är långt mer ofarligt, för vuxna iaf, än tobak och särskilt alkohol trodde jag alla kunde enas om numera.

/ SatanG
 
Är det cigatetter man avser med tobak? När man röker hash så blandar man ju ut det med tobak. Vad är cannabis? Marijuana?
Att alkohol låg högt var inte förvånande.

Ja skulle tro man avser cigaretter när man talar om tobak.
Cannabis/Marijuana finns ju numera i många varianter och behöver inte rökas. Ska man röka det föredrar många en sk "Bong"(vattenpipa) just för att slippa blanda i tobak och rena/kyla ner röken. Finns även ätbart som brownies/gele/olja....

Ett exempel på "Bong"

Bong 2.jpg


/ SatanG
 
Ja skulle tro man avser cigaretter när man talar om tobak.
Cannabis/Marijuana finns ju numera i många varianter och behöver inte rökas. Ska man röka det föredrar många en "Bong" just för att slippa blanda i tobak och rena/kyla ner röken. Finns även ätbart som brownies/gele/olja....

Ett exempel på "Bong"

Bong 2.jpg


/ SatanG
Hur smakar det med en bong utan tobak i?

Skulle jag, som aldrigt äns försökt ta en puff på en cigg, kunna röka den?
 
Är det cigatetter man avser med tobak? När man röker hash så blandar man ju ut det med tobak. Vad är cannabis? Marijuana?
Att alkohol låg högt var inte förvånande.
Hej

Att alkohol ligger högt beror väl på att det är så många som använder det. Så att fler drabbas av skador av alkohol är ju helt logiskt. Googlade på detta och fann det här nedan.

”De droger som orsakar flest människors död varje år är tobak och alkohol (1). Det beror bland annat på att de är de vanligaste drogerna.”

”Alkohol och tobak utgör ett värre hot mot den globala folkhälsan än alla olagliga droger sammantagna. Skadeverkan av alkohol- och tobaksbruk är mer än dubbelt så stor som från användningen av narkotika, slår en ny rapport fast.”

”Globalt uppskattar man att nära en av sju vuxna röker tobak, och en av fem dricker sig kraftigt berusad minst en gång per månad. I jämförelse är narkotikabruket långt mindre utbrett: Färre än en av tjugo använde cannabis.”


Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Hej

Att alkohol ligger högt beror väl på att det är så många som använder det. Så att fler drabbas av skador av alkohol är ju helt logiskt. Googlade på detta och fann det här nedan.

”De droger som orsakar flest människors död varje år är tobak och alkohol (1). Det beror bland annat på att de är de vanligaste drogerna.”

”Alkohol och tobak utgör ett värre hot mot den globala folkhälsan än alla olagliga droger sammantagna. Skadeverkan av alkohol- och tobaksbruk är mer än dubbelt så stor som från användningen av narkotika, slår en ny rapport fast.”

”Globalt uppskattar man att nära en av sju vuxna röker tobak, och en av fem dricker sig kraftigt berusad minst en gång per månad. I jämförelse är narkotikabruket långt mindre utbrett: Färre än en av tjugo använde cannabis.”

Mvh isan lover
Nej, det beror på att det är den farligaste drogen av de tre.

Enkelt förklarat så skadar /dödar den flest av X som använder drogen. Du måste jämföra X brukare av varje drog. Sen att den är ett problem för folkhälsan det beror på att den är så vanlig. Heroin är inget problem för folkhälsan men är farligare.
 
Till och med i haschets högborg rensas nu upp.....

Har väl bara varit haschets högborg för nordbor, var inte lagligt men ett undantag, samma som pr*stitution är inte lagligt heller i Danmark men man ser genom fingrarna sålänge inte trafficking.
Jag är ingen hasch förespråkare, känner en hel del som är fast i det och deras haschbehov emot ångest kom efter dom fastna i det.
Men sen vet jag om fall där cannabisväxten i medicinskt ändamål gjort underverk mot värk.
finns ju tom i Sverige, tror är 3 godkända nu.
Här är en
 
Jag har testat dom flesta kända droger när jag var 15-20 år gammal, idag 30 år sen och ogillar allt vad narkotika heter.
Känner många som dött pga och själv vaknat upp med bäste polare jämter mig på hotell i Eestergaade död pga skiten.
Men ingen, ingen pga hasch eller mariujana, ingen som blivit våldsbenägen pga mariujana och hasch, dom blir sofflockssittare och zombies.
 
Jag har testat dom flesta kända droger när jag var 15-20 år gammal, idag 30 år sen och ogillar allt vad narkotika heter.
Känner många som dött pga och själv vaknat upp med bäste polare jämter mig på hotell i Eestergaade död pga skiten.
Men ingen, ingen pga hasch eller mariujana, ingen som blivit våldsbenägen pga mariujana och hasch, dom blir sofflockssittare och zombies.

Det går ju välja, härnere iaf, beroende på vad man är ute efter. Skillnad på Indica och Sativa.

"Benefits of Sativa: Sativa can be helpful in relieving stress, lessening fatigue and treating depression. Due to its energising properties, it can also improve focus and boost alertness.
Benefits of Indica: Indica helps to relieve pain, reduce anxiety and promote a better quality of sleep. Select Indica strains can also work to improve appetite and reduce nausea."

En polare brukar ta Sativa innan han tränar eller gör andra fysiska aktiviteter.


/ SatanG
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp