Isan Lover
Forumveteran
HejDå är det väl lika bra att införa totalförbud mot alkohol redan igår? Antalet liv som alkoholen har förstört toppas nog endast av kommunismen.
Jag är inte positivt inställd till droger men jag vet flera som rökt marijuana sedan gymnasiet och röker än idag utan att ha några problem (förutom att hjärnkapaciteten ligger i nivå med en genomsnittlig sosse). Sen är det många som gick över till tyngre droger som du skriver och det gick väl dåligt för en hel del av dessa vad jag vet, någon gick det väl relativt bra för.
Visst har alkohol gjort en hel del skada, men det är en laglig och accepterad drog i stora delar av världen, visst har det funnits organisationer som har kämpat för förbud av alkohol och motbok o.s.v, men dessa för väl en tynande tillvaro, så ett förbud mot alkohol känns väldigt avlägset.
Som med alla droger så finns det både dom som trillar dit och dom som klarar sig, så är det naturligtvis men Thailand är ju ett land med ovanligt stor tillgång på narkotika av all typer ifrån dom lättaste till dom tyngsta droger som finns, om staten sänder signalen att det är ok och avkriminaliserar marijuana så lär nog många av dom skolbarn som nu tjuvröker även testa marijuana, för en del kommer det att gå bra medans andra kommer att trilla dit och kanske även prova tyngre droger som numera finns i varenda byhåla landet runt.
Sen kan man ju undra hur det kommer att påverka trafiken och olycksstatistiken när folk rökar marijuana på dagarna och kör bil, bussar och mc, jag är ju absolut ingen expert på ämnet har jag tror inte att man blir en bättre förare med hjälp av denna drog.
Mvh isan lover