Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

Hej

Jag tolkar det så att det är upp till respektive land att sätta den gränsen, i vissa länder är det 0 promille, andra har 0.2, 0.5, 0.8 eller 1.0 promille och i vissa länder finns det ingen promillegräns alls under förutsättning att man inte orsakar olyckor.

Mvh isan lover
Hur är det med läskunskapen?

Min fråga är dock fortfarande;

Varför tycker du det är OK att framföra motorfordon påverkad av alkohol men är emot att det sker om man druckit cannabis the?

Trodde det var välkänt vid det här laget att det inte finns någonting som tyder på att legalisering leder till ökat missbruk. Tvärtom.

Portugal är väl det bästa exemplet där ALLA droger är avkriminaliserade sedan 20 år tillbaka. Statstik visar att samhället dels sparar massa pengar och att dödsfall av överdos har minskat radikalt.

Gammal hjärntvätt som ännu inte torkat.
Men jorden var ju platt en gång i tiden så jag dömer ingen :)

Nej, Nu snackar vi primär om din åsikt om farligheten.

Varför tycker du det är OK att framföra motorfordon påverkad av alkohol man är emot att det sker om man druckit cannabis the?
Hej

Själv har jag inte kunskapen att avgöra skillnaden mellan dessa båda drogers effekt på en förare, några egna erfarenheter har jag inte heller eftersom jag inte använder narkotika.

Sen tror jag inte att som använder marijuana och cannabis dricker detta, alla dom hundratals ton av dessa droger som smugglas in i Thailand är torkat och pressat, när man nu avkriminaliserar hampa och cannabis och tillåter odling i hemmet så tror jag inte att merparten av det som kommer att odlas kommer att drickas upp eller användas i medicinskt syfte, det mesta kommer säkerligen att rökas upp.

1644560691699.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Själv har jag inte kunskapen att avgöra skillnaden mellan dessa båda drogers effekt på en förare, några egna erfarenheter har jag inte heller eftersom jag inte använder narkotika.

Sen tror jag inte att som använder marijuana och cannabis dricker detta, alla dom hundratals ton av dessa droger som smugglas in i Thailand är torkat och pressat, när man nu avkriminaliserar hampa och cannabis och tillåter odling i hemmet så tror jag inte att merparten av det som kommer att odlas kommer att drickas upp eller användas i medicinskt syfte, det mesta kommer säkerligen att rökas upp.

1644560691699.jpeg

Mvh isan lover
Tror du han på bilden började röka samma dag som beslutet klubbades igenom?

De som vill röka, röker redan. Avkriminalisering kommer inte leda till ökat missbruk punkt slut.

Tror du han på bilden började röka samma dag som beslutet klubbades igenom?

De som vill röka, röker redan. Avkriminalisering kommer inte leda till ökat missbruk punkt slut.
Hej

Nej inte alls men jag tror att han kommer att få betydligt fler kompisar efter en avkriminalisering och legalisering.

Om antalet missbrukare kommer att öka eller inte i.o.m avkriminaliseringen återstår att se, själv är jag inte alls lika optimistisk som dig.

Mvh isan lover

Hej

1644560691699.jpeg

Mvh isan lover
Men du undviker frågan igen.... Lägg ner floskerna och svara instället;

Varför tycker du det är OK att framföra motorfordon påverkad av alkohol man är emot att det sker om man druckit cannabis the?

Men du undviker frågan igen.... Lägg ner floskerna och svara instället;

Hej

Jag har redan besvarat den frågan, det handlar om juridik och själv har jag ingen erfarenhet av narkotika så jag kan inte uttala mig om hur det skulle påverka mig som förare, jag får förlita mig på att lagstiftarna har haft tillräckligt bra underlag för sina ställningstaganden.

Mvh isan lover

Hej

Nej inte alls men jag tror att han kommer att få betydligt fler kompisar efter en avkriminalisering och legalisering.

Om antalet missbrukare kommer att öka eller inte i.o.m avkriminaliseringen återstår att se, själv är jag inte alls lika optimistisk som dig.

Mvh isan lover

Han på bilden har nog fler kompisar än han klarar av vare sig han röker på eller inte.

/ SatanG

Hej

Jag har redan besvarat den frågan, det handlar om juridik och själv har jag ingen erfarenhet av narkotika så jag kan inte uttala mig om hur det skulle påverka mig som förare, jag får förlita mig på att lagstiftarna har haft tillräckligt bra underlag för sina ställningstaganden.

Mvh isan lover
Fast "juridiken" har förbjudit båda delarna. Det är inte ok att köra påverkad av droger.

Det är bara du som envist hävdar att det är ok att köra när man druckit alkohol men att det inte är ok när man druckit cannabis te.

Du, däremot, verkar ha bristfälliga underlag för dina ställningstaganden.

Använder själv inga substanser men har sett redan -84 att tuktuk chaufförer stryker på någon olja på cigaretten och har sett samma fenomen även i nutid vad kan det vara. Kanske bara menthol typ?

Fast "juridiken" har förbjudit båda delarna. Det är inte ok att köra påverkad av droger.

Det är bara du som envist hävdar att det är ok att köra när man druckit alkohol men att det inte är ok när man druckit cannabis te.

Du, däremot, verkar ha bristfälliga underlag för dina ställningstaganden.
Undrar hur många gånger du kört på fyllan.

O undrar hur många här kört på fyllan.
Inte så lätt att ha ett socialt liv ute på landsbygden, där alla dricker o kör hem med moppe eller bil.

Har väl själv kört ett femtiotal gånger hem. plus alla övriga som drack

Det är inte bara IL

Låter nog mer som en vendetta från dig, blir något sjukligt av dina upprepningar

Hej

Vad det gäller alkohol så har det ju varit en del av människans tillvaro sedan urminnes tider, just att det är lagligt och socialt accepterat och i Sverige är det ju t.o.m staten som förser medborgarna med alkohol gör nog att alkoholen behåller sin särställning bland andra droger.

Att även alkohol medför risker och är ohälsosamt vid överkonsumtion känner nog alla till, men alkohol är så etablerat, accepterat och sammanvävt med våra traditioner och kultur att man nog ses som lite avvikande om man avstår och är negativt inställd till alla typer av alkohol.

Med knark är det ju bland medelålders och äldre lite tvärtom, där ses ju alla typer av olagliga droger som ett hot mot samhället och farligt, där ser man oftast användarna som suspekta och det är inte vare sig socialt accepterat eller legalt att använda droger, man kan ju även förlora sin anställning efter drogtester på arbetsplatsen och åker man fast väntar dryga böter eller fängelse.

Mvh isan lover
Har aldrig hänt mig:laugh2::laugh2:.

Undrar hur många gånger du kört på fyllan.

O undrar hur många här kört på fyllan.
Inte så lätt att ha ett socialt liv ute på landsbygden, där alla dricker o kör hem med moppe eller bil.

Har väl själv kört ett femtiotal gånger hem. plus alla övriga som drack

Det är inte bara IL

Låter nog mer som en vendetta från dig, blir något sjukligt av dina upprepningar
Du är rolig du.
Du gnällde på att jag har en svensk flagga i Thailand men själv kör du motorfordon onykter för att andra gör det, jag tar mig för pannan.
Jo jag har också kört moppe på fyllan.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp