Thailand öppnar upp ytterligare

Nä ingen personlig erfarenhet men nära vänner. Byter man provins kan man åka på karantän igen. Frugan vill åka hem till sina sjuka föräldrar i Chaiaphum. Två veckor karantän i typ BKK och sedan ytterligare två veckor i ampoe karantän nära hembyn :(
Okej tack för info.
Fler som känner till detta blir ju många provinser med bil. Går flyg som vanligt.

Finns det någon har som rest till Phuket nyligen och har erfarenhet av sandbox. Samt är det sedan fritt efter 14 dagar att åka vart man vill i Thailand.
Tyvärr är det rätt få på det här forumet som åker till Thailand. Jag rekommenderar att du antingen söker info på någon av det forum som mer riktar in sig på just resande till Thailand, finns några bra engelsk språkliga. Alternativt andra sociala medier.

Fast det svar som är rätt idag kan bara fel imorgon kunskap är en färsk börda nu för tiden.

Tyvärr är det rätt få på det här forumet som åker till Thailand. Jag rekommenderar att du antingen söker info på någon av det forum som mer riktar in sig på just resande till Thailand, finns några bra engelsk språkliga. Alternativt andra sociala medier.

Fast det svar som är rätt idag kan bara fel imorgon kunskap är en färsk börda nu för tiden.
Att det är få som åker just nu är väl rätt så logiskt, själv är jag inte speciellt sugen för tillfället.

Du får åka vidare efter 14 dagar men det finns inget flyg som går Finns buss vissa dagar till bangkok för 1600 baht eller privat taxi Sedan är phuket helt dött och det finns i stort sätt bara stranden och massage som är öppet

Man vill alltid åka men det är omöjligt om man inte vill sitta instängd på ett hotellrum i två veckor. Då försvinner hela tjusningen och med en hel familj blir kostnaden alltför dryg. Så det blir till att bida tiden och vänta, frågan är hur länge.
Flyger du till Phuket och bor pa karantan hotell far du ga ut hur du vill...under dessa 14 dagar men maste sova dar om natten

Vi planerar att ta oss ned via sandbox i mitten/slutet av september. Blir en del extra utgifter och extra jobb men det tar vi. Men allt kan ju ändras snabbt. Det får bli som det blir med denna vistelse. Men ser fram imot poolen och grillen i khao lak i 3 månader. Phuket är ju bara att gilla läget och se det som en semester i semestern. Dom jag känner som åkt via sandbox har varit nöjda.

Vi planerar att ta oss ned via sandbox i mitten/slutet av september. Blir en del extra utgifter och extra jobb men det tar vi. Men allt kan ju ändras snabbt. Det får bli som det blir med denna vistelse. Men ser fram imot poolen och grillen i khao lak i 3 månader. Phuket är ju bara att gilla läget och se det som en semester i semestern. Dom jag känner som åkt via sandbox har varit nöjda.
Ja Khao lak ar rena doden nu, allt stangt, det enda som hander ar vagbygget som staller till en massa problem for trafiken, ja du som har lite business dar maste ju se till grejerna,, men som turist skulle jag inte satta min fot i Khao lak nu. Regnigt och blasigt och skitigt

Jag tror att det håller. Det vaccineras i full fart nu. Jag läste i Bangkok Post för 2-3 dagar sen att det mest vaccinerade området var Phuket med 75%. Tvåa var Bangkok med 70%, vilket överraskade mig. Alla mörkröda provinser tilldelas extra vaccin. I min provins verkar alla äldre fått vaccin, Pathum Thani. Min tjej är just nu och får sin första dos Sinopharm, 44 år. De som klagar är de ute på landsbygden som oftast inte har ett enda fall och blir troligtvis nerprioriterade framför områden med många fall av smittade. Helt rätt strategi enligt mig.

Så öppningen 1 oktober kommer troligtvis att hålla. De flesta lär ha fått en dos vaccin då och de kommer att öppna för turister. Samtidigt så avskräcks säkert många att besöka Thailand så många turister lär inte komma.

Med den takten och det ekonomiska trycket från arbetslösa så har de inget val utan öppnar som planerat.

Jag tror att det håller. Det vaccineras i full fart nu. Jag läste i Bangkok Post för 2-3 dagar sen att det mest vaccinerade området var Phuket med 75%. Tvåa var Bangkok med 70%, vilket överraskade mig. Alla mörkröda provinser tilldelas extra vaccin. I min provins verkar alla äldre fått vaccin, Pathum Thani. Min tjej är just nu och får sin första dos Sinopharm, 44 år. De som klagar är de ute på landsbygden som oftast inte har ett enda fall och blir troligtvis nerprioriterade framför områden med många fall av smittade. Helt rätt strategi enligt mig.

Så öppningen 1 oktober kommer troligtvis att hålla. De flesta lär ha fått en dos vaccin då och de kommer att öppna för turister. Samtidigt så avskräcks säkert många att besöka Thailand så många turister lär inte komma.

Med den takten och det ekonomiska trycket från arbetslösa så har de inget val utan öppnar som planerat.
Det verkar ju vara bra vi funderar på att åka i slutet av september eller i oktober sandlådan är okej men undrar vad som händer när vi ska till Nakonsawan åker vi på extra karantän ? Man vet aldrig!!!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp