Thailand öppnar upp ytterligare

Jag tror att det håller. Det vaccineras i full fart nu. Jag läste i Bangkok Post för 2-3 dagar sen att det mest vaccinerade området var Phuket med 75%. Tvåa var Bangkok med 70%, vilket överraskade mig. Alla mörkröda provinser tilldelas extra vaccin. I min provins verkar alla äldre fått vaccin, Pathum Thani. Min tjej är just nu och får sin första dos Sinopharm, 44 år. De som klagar är de ute på landsbygden som oftast inte har ett enda fall och blir troligtvis nerprioriterade framför områden med många fall av smittade. Helt rätt strategi enligt mig.

Så öppningen 1 oktober kommer troligtvis att hålla. De flesta lär ha fått en dos vaccin då och de kommer att öppna för turister. Samtidigt så avskräcks säkert många att besöka Thailand så många turister lär inte komma.

Med den takten och det ekonomiska trycket från arbetslösa så har de inget val utan öppnar som planerat.
OM nu sverige blir en rod fllack, da kan dom ju oppna upp best fan dom vill, ingen kan ju komma i alla fall
Det verkar ju vara bra vi funderar på att åka i slutet av september eller i oktober sandlådan är okej men undrar vad som händer när vi ska till Nakonsawan åker vi på extra karantän ? Man vet aldrig!!!
Nej det gor ni inte sa lange du har alla papper och vacciner ok

OM nu sverige blir en rod fllack, da kan dom ju oppna upp best fan dom vill, ingen kan ju komma i alla fall

Nej det gor ni inte sa lange du har alla papper och vacciner ok
Jo har alla papper och är fullvaccinerad vi har eget boende men avvaktar tills dom börjar få ordning på vaccin och smittspridning svärmor fick kinavaccin plus många övriga familjemedlemmar.

Jag tror att det håller. Det vaccineras i full fart nu. Jag läste i Bangkok Post för 2-3 dagar sen att det mest vaccinerade området var Phuket med 75%. Tvåa var Bangkok med 70%, vilket överraskade mig. Alla mörkröda provinser tilldelas extra vaccin. I min provins verkar alla äldre fått vaccin, Pathum Thani. Min tjej är just nu och får sin första dos Sinopharm, 44 år. De som klagar är de ute på landsbygden som oftast inte har ett enda fall och blir troligtvis nerprioriterade framför områden med många fall av smittade. Helt rätt strategi enligt mig.

Så öppningen 1 oktober kommer troligtvis att hålla. De flesta lär ha fått en dos vaccin då och de kommer att öppna för turister. Samtidigt så avskräcks säkert många att besöka Thailand så många turister lär inte komma.

Med den takten och det ekonomiska trycket från arbetslösa så har de inget val utan öppnar som planerat.
Fattar du inte att de blir vaccinerade med något mer eller mindre oduglit mot delta? Fördelen för regeringen är ju att de kan påvisa en 'stor' vaccinerings% för lura turister till Thailand.

Undrar vad detta skulle betyda för oss som bor här om det går igenom, kommer vi kunna åka in/ut ur stan och röra oss fritt.

Då är det väl bara att gratta Thailand som gått förbi Sverige i antal vaccinerade, enär Sverige vaccinerat 67.14 %, men här får jag nog fundera på hur man räknat, är det en viss grupp i samhället som vaccinerats till 70-75 %? Du är överraskad, så även jag, detta är nog att ta med en nypa salt, som mycket annat som skrivits i och om Covid, i Thailand.....

Då är det väl bara att gratta Thailand som gått förbi Sverige i antal vaccinerade, enär Sverige vaccinerat 67.14 %, men här får jag nog fundera på hur man räknat, är det en viss grupp i samhället som vaccinerats till 70-75 %? Du är överraskad, så även jag, detta är nog att ta med en nypa salt, som mycket annat som skrivits i och om Covid, i Thailand.....
Thailand spurtar bra, den 26 augusti var antalet +14% av befolkningen.
0,3- 0,5% ökning per dag sedan dess.

Kan du inte läsa? 70% är Phuket och Bangkok.

Och ibland är det svårt att förstå vad skribentens text vill förmedla, med tanke på dina avstängnings-perioder, välkommen tillbaka...
Vad har det med vaccineringstalet att göra?
Lite som att du ville skilja dig nyss men inte tänkte igenom att du måste åka ner sitta i karantän för att göra det..
Så jävla löjlig anledning, du är ju tvungen att åka ahit vilket som.

Vad har det med vaccineringstalet att göra?
Lite som att du ville skilja dig nyss men inte tänkte igenom att du måste åka ner sitta i karantän för att göra det..
Så jävla löjlig anledning, du är ju tvungen att åka ahit vilket som.

Och vad har någons läsförståelse med vaccineringsantalet att göra? så löjligt...

De 70% i Bkk är de som fått FÖRSTA sprutan och du jämför med Sverige där de fått TVÅ sprutor.

Förresten var de uppe i 90% i Bkk förra veckan som fått första sprutan, enligt Bangkok Post.

Här en kille som har lite statistik. Thailand Covid-19 Vaccine Tracker

Öppningen av Bangkok är framflyttad till 15 Oktober, då skall 70% ha fått andra sprutan.
Kommer vara ett 7+7 som i Phuket.
Första 7 dagarna kan man röra sig fritt i Bangkok dom resterande 7 dagarna fritt i 8 provinser som ingår i programmet och efter 14 dagar fritt i landet.

Hej

Här är en bransch som väntar på att turisterna återvänder och att landet öppnar upp igen, närmare 2 000 taxichaufförer uppges ha lämnat tillbaka sina bilar eftersom dom inte längre kunde betala leasingavgiften, många av bilarna odlar man nu grönsaker på.

1631764218118.jpeg

Mvh isan lover

Blir ingen öppning av Bangkok utan karantän, guvernören säger nej till deet och med nuvarande regler så är det guvernören i varje provins som sätter reglerna gällande karantänskrav.

Bangkok Governor Aswin Kwanmuang declared on Friday that Thailand’s capital will not reopen to fully vaccinated and COVID-19 negative international arrivals on October 15th, as announced by Tourism and Sports Minister Phiphat Ratchakitprakarn on Wednesday (September 15th).

Liknande trådar

Tillbaka
Topp