Thailand öppnar upp ytterligare

Allt går, men frågan är hur långt man vill gå för att få igenom det.
Har dom inget vanligt "covidbevis"?
Det tror jag, men hon har fått sista dos den 29. Oktober, och dom vill bara utfärda ett covidbevis 14 dagar efter senaste dos.
Men Thailandpass ska ju sökas senast 7 dagar innan resan, så hon har inte det bevis nu.
Men vi får väl försöka.
Om det inte går ska hon väl i karantän fler dagar alternativt ändra resedatum, men hennes visum löper ut den 15. November

Det tror jag, men hon har fått sista dos den 29. Oktober, och dom vill bara utfärda ett covidbevis 14 dagar efter senaste dos.
Men Thailandpass ska ju sökas senast 7 dagar innan resan, så hon har inte det bevis nu.
Men vi får väl försöka.
Om det inte går ska hon väl i karantän fler dagar alternativt ändra resedatum, men hennes visum löper ut den 15. November
Kompisen skrev idag att ha la in om tp och fick det på 10 minuter Så går att få fortare än 7 dagar

Men vi får väl försöka.

Det går även om det är på håret.
Men det går, så länge man uppfyller några kriterier och har de dokument och den information som behövs.

Det är grymt smidigt faktiskt med TP.
@Chevrolet-48 kan nog intyga att det går fort. Några 7 dagar ska inte behövas.

Har kämpat med TP ett par dagar men inte kommit i mål ännu. Frugan använde hotmail först. Märkligt nog krävde också hotellet massa dokument men det mesta är avklarat där. Får väl försöka några gånger till med TP. Har bokat in test, kompletterat försäkringen och köpt biljetter. Biljetterna och tilläggsförsäkringen kostade ungefär lika mycket. Runt 11 tkr för två.

Go morgon
Har någon problem med hotellbokningarna? Skickade till 3 olika hotell för en dag karantän men får inget svar.(Bangkok)
Go morgon
Har någon problem med hotellbokningarna? Skickade till 3 olika hotell för en dag karantän men får inget svar.(Bangkok)
För oss tog det tre dagars väntan och tre telefon samtal samt lite olika dokument så ring till hotellet tror dom har mer att göra nu

oj! ja dom får nog mycket att göra nu när portarna öppnats, å detta med thaipass från början skulle det ta upp till 7 dagar men när jag sökte tog det högst en minut så det måste varit en robot eller någon som ville gå hem och inte kollade utan bara godkänt
Är det inte något dyligt som kollar QR coderna .var någon som viskade i mitt öra ???

Detta med THpass jag tror det är en jäkla röra och som kurant skrev då måste dom ha tillgång till svenska eller europeiska databaser, bluff och båg tror jag

Mail….

Använd inte hotmail
Ta en skärmdump av QR-kod på vaccinationsdos 2 och lägg in den på bägge platser för QR-kod. Endast QR-kod som fyller ut hela bilden. Liten vit ram är ok.

TP bör komma på dator inom någon minut.
Nej har Gmail. Det har gått 3 timmar men ingen besked än.
Kan man skicka in flera gånger utan att juntan blir förbannad?
Man vet ju aldrig med deras fasoner.

Detta med THpass jag tror det är en jäkla röra och som kurant skrev då måste dom ha tillgång till svenska eller europeiska databaser, bluff och båg tror jag
Det går nog att fylla i vad som helst i de två fälten om svaret kommer så snabbt.
Nu är det väl också andra saker i ansökan som ska kontrolleras?
Försäkringar, bokning av hotell?
Det kanske blir en granskning vid ankomst av alla original handlingar?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp