Thailand öppnar upp ytterligare

Hej

Nu börjar det röra på sig även i våra hemtrakter. man planerar att öppna upp för turister enligt sandbox modellen i Nong Khai Muang, Tha Bo, Sri Chiang Mai och Sangkhom distrikt.

Mvh isan lover

Hej

Nu börjar det röra på sig även i våra hemtrakter. man planerar att öppna upp för turister enligt sandbox modellen i Nong Khai Muang, Tha Bo, Sri Chiang Mai och Sangkhom distrikt.

Mvh isan lover

Ni är väl fullvaccinerade och då behövs väl ingen sandboxmodell?

Hej

Mvh isan lover
O i Surin har flera skolbarn insjuknat... :eek: . Men Prasat school office vill öppna upp skolorna igen likt resten...lärarna känner oro för smittspridning.

O i Surin har flera skolbarn insjuknat... :eek: . Men Prasat school office vill öppna upp skolorna igen likt resten...lärarna känner oro för smittspridning.

Det är nog isf dags att de lärarna inser att C19 är något vi får lära oss leva med, eller inte.
Skolbarnen har varit hemma alldeles för länge och måste tillbaka snarast.
Landet öppnar upp igen och kurvorna pekar sedan ett tag tillbaka åt rätt håll så bara att hålla tummarna, är nog få skolor som är covidfria skulle jag tro.

/ SatanG

Det är nog isf dags att de lärarna inser att C19 är något vi får lära oss leva med, eller inte.
Skolbarnen har varit hemma alldeles för länge och måste tillbaka snarast.
Landet öppnar upp igen och kurvorna pekar sedan ett tag tillbaka åt rätt håll så bara att hålla tummarna, är nog få skolor som är covidfria skulle jag tro.

/ SatanG
Hej

Ja så är det, att vaccinera sig är viktigt för viruset lär finnas kvar bland oss även framöver, fortfarande är det till 90% ovaccinerade som hamnar på sjukhus i västvärlden och det lär nog bli det samma i Thailand.

Mvh isan lover

Hej

Ja så är det, att vaccinera sig är viktigt för viruset lär finnas kvar bland oss även framöver, fortfarande är det till 90% ovaccinerade som hamnar på sjukhus i västvärlden och det lär nog bli det samma i Thailand.

Mvh isan lover
Värdelös och egoistisk ide att blanda in skolbarn i vaccinationsprogrammet, än så länge.

På måndag tar jag kidsen för en road trip söderöver. Senaste info jag fått är att barn under 12 år som reser med föräldrar undantas från alla tester.
Tidigare var det ATK-test från 6 år och uppåt. Gissar det kommer luckras upp än mer.
Ska bli intressant att checka Khao lak/Phuket igen, har inte varit där sedan Mars, då var vattnet antagligen det bästa jag sett någonsin. Iaf där vi höll till.

20210305_105628.jpg

20210305_111526.jpg

/ SatanG

Hej

Det var mer öppnandet i sig och möjligheterna att återigen få lite turister till området jag ville uppmärksamma, för Nong Khai stad är ju turismen en viktig inkomstkälla.

Mvh isan lover

Samtidigt så kan ni få er efterlängtade resa.
Klarar man inte av ett stopp 1 natt på hotell så kan det inte kännas såååå viktigt att träffa släkten.

1 april 2020 stängdes all internationell flygtrafik ned under 2 månader från Thailand. Till Thailand fick vi flyga endast repriated under många månader. Sen flöt det på bra för Thailand. "Nut in Thailand" vägrade beställa vaccin i ett halvår. 1 juli Phuket Sandbox och internationellt flyg ökade. Nu 2021 i november är Chiangmai, vill jag påstå, i dess sämsta läget sedan 22 månader. De flesta lokala marknader har sista veckorna uppvisat cluster. Och stänger. Stan var verkligen lugn i helgen. Ljuset i mörkret måste väl vara att det strömmar in vaccin - om jag förstått rätt. TP passet används av en viss typ av resenärer. Men, det kanske är tur att Thailand skjuter sig i foten med den besvärliga administration som TP uppvisar. Om man skall turista tror jag Phuketområdet är hetast. För här är det dött!!

Trevlig resa, hur lång tid tog det?
Tack!

Har inte räknat så noga. Ett besvärligt moment var att få visum. Första försöket underkändes och de påstod att det berodde på att jag glömt mitt mellanförnamn. En annan förklaring, som jag funderar över är att jag fyllde i multipel entry och betalade 1.750. När jag gjorde om det var den möjligheten spärrad. Kanske hade de glömt att spärra i första läget men ville inte erkänna att de glömt något.

TP tog en vecka. Ett fel var att frugan envisas med hotmail av lång tradition. Har haft stor nytta av TS och alla inlägg. I dag besökte vi ambassaden för att försöka påskynda det hela. Nong kommenterade det med att jag varit i Thailand många gånger. Dessutom lyckades han framstå som oartig enligt frugan. Möjligen skulle jag beskriva honom som kortfattad och effektiv. Kanske har han påverkats av hur vi i bästa fall jobbar här. När vi kom hem såg vi våra TP. Om det var nong eller någon annan som hjälpt oss vet jag inte.

Hej

En turist som testade positivt vid ankomst till Thailand men var och är helt utan symptom har nu skiljts ifrån sin familj bestående av fru och två barn, han själv ska tillbringa minst 10 dagar på sjukhus, fru och barn har förts till ett karantän hotell där dom ska vistas minst 3-4 dagar då nya test ska avgöra om dom får lämna karantänen. Dessutom beröknar han att det kommer att kosta ca 350 000 baht som han inte är säker på att försäkringsbolaget kommer att ersätta.

En annan turist hamnade i karantän efter att ha delat taxi ifrån flygplatsen till hotellet med en vän, vännen test visade sig vara positivt och han fördes till sjukhus, han själv testade negativt men sattes i karantän i 14 dagar.

Mvh isan lover

Hej

En turist som testade positivt vid ankomst till Thailand men var och är helt utan symptom har nu skiljts ifrån sin familj bestående av fru och två barn, han själv ska tillbringa minst 10 dagar på sjukhus, fru och barn har förts till ett karantän hotell där dom ska vistas minst 3-4 dagar då nya test ska avgöra om dom får lämna karantänen. Dessutom beröknar han att det kommer att kosta ca 350 000 baht som han inte är säker på att försäkringsbolaget kommer att ersätta.

En annan turist hamnade i karantän efter att ha delat taxi ifrån flygplatsen till hotellet med en vän, vännen test visade sig vara positivt och han fördes till sjukhus, han själv testade negativt men sattes i karantän i 14 dagar.

Mvh isan lover
Sådant gör mig ytterst tveksam över att resa innan pandemin är över helt och hållet. Så det blir nog ingen resa 2022 heller. :'(

Liknande trådar

Tillbaka
Topp