Thailand öppnar upp ytterligare

fråga och svar till e-hälsomyndigheten

Hej! Ska söka tillstånd att åka till Thailand och dom kräver att det visas första sprutan och andra sprutan det räcker tydligen inte med 2 av 2
Och på min sida på 1177 står det 2 av 3 så mycket förvirrande
Hur ska jag göra för att få ett intyg som thaimyndigheterna godkänner?
MVH

Hej!

Vet ej EU vaccinations bevis var inte byggt för Thailand den var byggd för Europa, vi har inte fått in några bestämmelser för utanför EU. Men fått in att några har gått igenom ambassaden med journal utdraget ifrån 1177 mina vacciner.

Det kommer att bli öppet för dos 3 inom en framtid därför har redan 1177 förberett systemet.
Rekommenderar att kontakta en resebyrå för att få reda på vilka krav Thailand kräver.

Med vänliga hälsningar
Kundtjänst
E-hälsomyndigheten

fråga och svar till e-hälsomyndigheten

Hej! Ska söka tillstånd att åka till Thailand och dom kräver att det visas första sprutan och andra sprutan det räcker tydligen inte med 2 av 2
Och på min sida på 1177 står det 2 av 3 så mycket förvirrande
Hur ska jag göra för att få ett intyg som thaimyndigheterna godkänner?
MVH

Hej!

Vet ej EU vaccinations bevis var inte byggt för Thailand den var byggd för Europa, vi har inte fått in några bestämmelser för utanför EU. Men fått in att några har gått igenom ambassaden med journal utdraget ifrån 1177 mina vacciner.

Det kommer att bli öppet för dos 3 inom en framtid därför har redan 1177 förberett systemet.
Rekommenderar att kontakta en resebyrå för att få reda på vilka krav Thailand kräver.

Med vänliga hälsningar
Kundtjänst
E-hälsomyndigheten
Hej vi håller precis på med coe vi har en visa byrå som hjälper till visum klart nu är coe snart klart hoppas jag vi gjorde så att vi skrev ut dos ett och två samt Eu beviset hoppas att det är tillräckligt

Hej

Det här uppges gälla ifrån den 1 november, det verkar vara en hel del att tänka på.

Detaljer om vad Thailand Pass-appen kommer att kräva för att utländska turister ska komma in i landet från och med måndag (1 november), har släppts.
Första avgångshamnen måste vara från berättigade länder/territorier och måste ha stannat i berättigade länder/territorier i minst 21 dagar i följd innan de reser till Thailand (thailändska medborgare och utländska medborgare som reser från Thailand till berättigade länder/territorier och tillbaka till Thailand är undantaget för 21 dagars kravet).
• Helt vaccinerade mot covid-19 med ett vaccin som godkänts av Thailand minst 14 dagar före avresan eller har återhämtat sig från covid-19-infektion och fått en dos vaccination inom 3 månader efter återhämtningen.
• Måste ha en försäkring med minst 50 000 USD (återvändande expats, inlämnande av bevis på minst 50 000 USD medicinsk täckning).
• Måste ha en betald SHA+I AQ hotellbokningsbekräftelse (inklusive RT-PCR-testavgift).

Dokument som krävs för registrering av Thailand Pass
1) Pass.
2) Vaccinationsintyg.
3) Försäkring med minsta täckning på 50 000 USD.
4) Betald SHA+/AQ-hotellbokning (för 1 dag) betalt hotell inkl RT-PCR-testavgift.
5) Thailändskt visum (om så krävs).

Måste göra ett COVID-test (endast RT-PCR) 72 tim före avresan och få ett negativt resultat
– Passera hälsokontroll- och immigrationskontroll.
– Genomgå RT-PCR-test på hotellet eller anvisad plats.
– Vänta på ditt testresultat på hotellet.
– Om resultatet är negativt är du fri att resa i Thailand utan karantän.

1635413306015.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Det här uppges gälla ifrån den 1 november, det verkar vara en hel del att tänka på.

Detaljer om vad Thailand Pass-appen kommer att kräva för att utländska turister ska komma in i landet från och med måndag (1 november), har släppts.
Första avgångshamnen måste vara från berättigade länder/territorier och måste ha stannat i berättigade länder/territorier i minst 21 dagar i följd innan de reser till Thailand (thailändska medborgare och utländska medborgare som reser från Thailand till berättigade länder/territorier och tillbaka till Thailand är undantaget för 21 dagars kravet).
• Helt vaccinerade mot covid-19 med ett vaccin som godkänts av Thailand minst 14 dagar före avresan eller har återhämtat sig från covid-19-infektion och fått en dos vaccination inom 3 månader efter återhämtningen.
• Måste ha en försäkring med minst 50 000 USD (återvändande expats, inlämnande av bevis på minst 50 000 USD medicinsk täckning).
• Måste ha en betald SHA+I AQ hotellbokningsbekräftelse (inklusive RT-PCR-testavgift).

Dokument som krävs för registrering av Thailand Pass
1) Pass.
2) Vaccinationsintyg.
3) Försäkring med minsta täckning på 50 000 USD.
4) Betald SHA+/AQ-hotellbokning (för 1 dag) betalt hotell inkl RT-PCR-testavgift.
5) Thailändskt visum (om så krävs).

Måste göra ett COVID-test (endast RT-PCR) 72 tim före avresan och få ett negativt resultat
– Passera hälsokontroll- och immigrationskontroll.
– Genomgå RT-PCR-test på hotellet eller anvisad plats.
– Vänta på ditt testresultat på hotellet.
– Om resultatet är negativt är du fri att resa i Thailand utan karantän.

1635413306015.jpeg

Mvh isan lover
Bra, är ju samma som när jag for dit i april, med undantag 1 dag ASQ samt lägre sjuk försäkrings tak :). Problemet nu är att Surin inte är med i ligan ännu, men Buriram är...får sitta kvar på Bamboo bar då :clap_tranparent: :beer:

Bra, är ju samma som när jag for dit i april, med undantag 1 dag ASQ samt lägre sjuk försäkrings tak :). Problemet nu är att Surin inte är med i ligan ännu, men Buriram är...får sitta kvar på Bamboo bar då :clap_tranparent: :beer:
Buriram är bara själva staden so är med på listan muang buriram, man får inte röra sig fritt i provinsen sa dom på radio.

Jag har jagat efter dos 3 inför en kommande resa. Jag fick dos 2 A/Z 4/6. Ringde 1177 för att höra deras uppfattning. Bra att ta, jag kopplar dig till bokningen. Där var jag spärrad. Ring din VC. Där fick jag beskedet att de hade inget vaccin men att det skulle gå 14 dagar mellan dos 3 och influensasprutan. Försök med vaccinationscentralen i stället.
De vågade inte bryta mot regionens regler. Gav upp. Får ta dos 3 i Thailand eller när jag kommer tillbaka i mars eller april.

Numera är det ingen brist på vaccin. Man tvingas dumpa p g a hållbarhetsdatum.

Ja bor ju o th, har fått 2 sprutor. Där ja får mina sprutor ( privat sjukhus) har dom redan erbjudit en 3 spruta i mars, så de funkar nog
Fick du Moderna, trodde den skulle komma på Måndag?
Annars om det är az, sinova eller pfizer så är det bara privatsjukhusen som ger sprutan i statlig regi, samma här, Bangkokhospital men är ju inte dom som står för den utan dom ger den på uppdrag av regeringen.
Har du betalt för annat vaccin förutom moderna eller sinopharm eller va det heter så har dom sålt olagligt, gratis från staten.

Buriram är bara själva staden so är med på listan muang buriram, man får inte röra sig fritt i provinsen sa dom på radio.
Ja, The Ray Hotel och Bambo bar lär bli min address... :rolleyes: . Nu tror jag att läget kan ändras fram till nyår till det bättre eller sämre...den som lever får se sägs det.

Ja, The Ray Hotel och Bambo bar lär bli min address... :rolleyes: . Nu tror jag att läget kan ändras fram till nyår till det bättre eller sämre...den som lever får se sägs det.
Ja det finns redan lista på vilka provinser som öppnar ytterligare 1 december, jag har delat den i tråden, sen vilka som öppnar 1Januari och då är alla öppna.

Jag har jagat efter dos 3 inför en kommande resa. Jag fick dos 2 A/Z 4/6. Ringde 1177 för att höra deras uppfattning. Bra att ta, jag kopplar dig till bokningen. Där var jag spärrad. Ring din VC. Där fick jag beskedet att de hade inget vaccin men att det skulle gå 14 dagar mellan dos 3 och influensasprutan. Försök med vaccinationscentralen i stället.
De vågade inte bryta mot regionens regler. Gav upp. Får ta dos 3 i Thailand eller när jag kommer tillbaka i mars eller april.

Numera är det ingen brist på vaccin. Man tvingas dumpa p g a hållbarhetsdatum.
555555 tror du på det själv att du kan få dos 3 i Thailand?
Det som finns att köpa privat kommer först nu inom denna veckan och det är fullbokat sen i sommras, Moderna.
Försenat och mycket mindre än vad som var beställt, så många som bokat får vänta till nästa år eller ta det statliga och tror inte du som kommer in nu kommer bli uppsatt på en 3dje dos av det statliga.
Sinopharm har ju funnits att betala för men det har bara vart för Thai.

Har ju läst att här om betalat för vaccin men förutom prinsessans sinopharm så har inget vaccin funnits på privatsjukhus för betalning.
Läste ju att @MoralMoral fick betala för sin frus vaccin az, men az är gratis vaccin, samma med sinovac och pfizer.
Regeringen har uppmanat att anmäla om någon tar betalt för det här.

555555 tror du på det själv att du kan få dos 3 i Thailand?
Det som finns att köpa privat kommer först nu inom denna veckan och det är fullbokat sen i sommras, Moderna.
Försenat och mycket mindre än vad som var beställt, så många som bokat får vänta till nästa år eller ta det statliga och tror inte du som kommer in nu kommer bli uppsatt på en 3dje dos av det statliga.
Sinopharm har ju funnits att betala för men det har bara vart för Thai.
Tror inte så mycket och vet ännu mindre. Går det att få dos tre i BKK så OK. Om inte får jag vänta tills jag kommer hem. Trots det som du beskriver som dagsläget kan förhållandena ändras eftersom fler fabriker ökar produktionen.

Tror inte så mycket och vet ännu mindre. Går det att få dos tre i BKK så OK. Om inte får jag vänta tills jag kommer hem. Trots det som du beskriver som dagsläget kan förhållandena ändras eftersom fler fabriker ökar produktionen.
Inget vaccinproblem här nere.
Moderna är det enda privata som är dedikerat till privatsjukhusen för försäljning och var lovat större mängd men Moderna fick halvera det utlovade pga större efterfrågan än produktion...
Men var mer tror inte du skall hoppas på för mycket, är ju 70 miljoner invånare och en stor del väntar på sin andra dos.
Så att du skulle få 3dje här...

Om så är fallet, tycker jag det är förjävligt, för du kunde tagit 3dje där ni har överskott och ge f*n i det som behövs här.

Om så är fallet, tycker jag det är förjävligt, för du kunde tagit 3dje där ni har överskott och ge f*n i det som behövs här.
Jag har ju förklarat att jag gjort vad jag kunnat för att få trean här. Vad anser du att jag kunnat göra mer? Tvingat till mig en dos under vapenhot eller saftig muta?

Jag har ju förklarat att jag gjort vad jag kunnat för att få trean här. Vad anser du att jag kunnat göra mer? Tvingat till mig en dos under vapenhot eller saftig muta?

Nä var och gör som en vill, passar det dig bättre att göra 3:an härnere så är det bara att köra.
Vad det gäller Moderna, tror jag, att det kommer möjligen finnas en del extra till försäljning samt donerat från företag framöver.
Frugan fick panikbeställa 3000 doser Moderna innan hon slutade på DHL och de som inte gick åt skulle troligen doneras, gissar det är liknande hos många andra företag också.
Även frugan har beställt 2 doser privat men eftersom vi båda har två doser AZ så behövs det nog ingen booster innan nästa sommar, säkert många andra som tänker likadant och hellre kränger bort sina betalade Moderna.

Se bara upp, ordentligt, så du inte köper något som inte finns, det kommer nog fortsätta en del vaccinbedrägerier framöver.
Alt, kolla andra vaccinstationer/VC i Sverige så kanske det går att lösa säkrare och dessutom billigare.

/ SatanG

Nä var och gör som en vill, passar det dig bättre att göra 3:an härnere så är det bara att köra.
Vad det gäller Moderna, tror jag, att det kommer möjligen finnas en del extra till försäljning samt donerat från företag framöver.
Frugan fick panikbeställa 3000 doser Moderna innan hon slutade på DHL och de som inte gick åt skulle troligen doneras, gissar det är liknande hos många andra företag också.
Även frugan har beställt 2 doser privat men eftersom vi båda har två doser AZ så behövs det nog ingen booster innan nästa sommar, säkert många andra som tänker likadant och hellre kränger bort sina betalade Moderna.

Se bara upp, ordentligt, så du inte köper något som inte finns, det kommer nog fortsätta en del vaccinbedrägerier framöver.
Alt, kolla andra vaccinstationer/VC i Sverige så kanske det går att lösa säkrare och dessutom billigare.

/ SatanG
Jaså, det går för företag att köpa in själva av Moderna i Thailand.
Trodde det inte var tillåtet?

Hej

Ja så sa myndigheterna tidigare men idag låter det så här när det handlar om fullt vaccinerade ifrån dom 46 godkända länderna, efter ett godkänt test och en natt på ett certifierat hotell eller karantän hotell sägs dom nu vara fria att resa vart dom vill i Thailand.

Vågar man tro på det här?

The Department of Consular Affairs and the Tourism Authority of Thailand have clarified rules governing international arrivals when the country opens on Monday.

Travellers will be categorised into three groups, according to Naruechai Ninnart, director of the Protection of Thai Nationals Abroad Division, Department of Consular Affairs.

The first are fully vaccinated visitors from 46 countries (www.thaiembassy.com). They must stay one night in either a Safety and Health Administration Plus (SHA+) certified hotel or an alternative quarantine hotel for a RT-PCR test and wait for the result. "They can travel anywhere in Thailand if the result is negative," Mr Naruechai said.

Mvh isan lover

Hej

Resandet till Thailand smyger igång, nästa vecka väntas 27 plan anlända till Thailand ifrån utlandet mellan den 1-5 november. meddelade idag The Civil Authority of Thailand (CAAT).

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp