Thailand öppnar upp ytterligare

Kan du matte överhuvudtaget, 1000 av 2500 är 40%, rätt många oskyldiga, själv anser jag att en oskyldig dödad av statligt organ som polis är för mycket....
Men för dig bara lite skit på gatan, lite smuts i skottlinjen, vi fick ju dödat resten.......
Hej

Så det innebär att 60% (1500 st) av dom som dödades var konstaterat inblandade i droghandeln, bland dom 40% som återstår ingick både dom med en mindre inblandning i droghandeln och dom som inte var inblandade alls, så där tillkommer ju ytterligare fler som var inblandade i droghandeln men i mer ringa omfattning.

Så hur man än räknar kommer man inte i närheten av vad som hände i Filippinerna, där ligger man på siffror mellan 6000 och 10 000 tals döda.

Men ingen ska ju egentligen avrättas av polisen utan rättegång, så det är fel oavsett hur många eller få det handlar om, men dom droghandlare som gör motstånd och skjuter på polisen när dom ska gripas känner åtminstone inte jag något medlidande för.

Mvh isan lover

Hej

Så det innebär att 60% (1500 st) av dom som dödades var konstaterat inblandade i droghandeln, bland dom 40% som återstår ingick både dom med en mindre inblandning i droghandeln och dom som inte var inblandade alls, så där tillkommer ju ytterligare fler som var inblandade i droghandeln men i mer ringa omfattning.

Så hur man än räknar kommer man inte i närheten av vad som hände i Filippinerna, där ligger man på siffror mellan 6000 och 10 000 tals döda.

Men ingen ska ju egentligen avrättas av polisen utan rättegång, så det är fel oavsett hur många eller få det handlar om, men dom droghandlare som gör motstånd och skjuter på polisen när dom ska gripas känner åtminstone inte jag något medlidande för.

Mvh isan lover
Läs nu vad Amnesty skrev, 1000 hade ringa eller ingen inblandning. Även ringa innebär nog att man köpt eller testat, inte en langare, ingen inblandning betyder att man inte var inblandad.
Är väl som dra en plastpåse och kväva någon, då jävlar skall det skällas, eller om det gör i fillipinera då jävlar.
Men gör thaksin det så ok....

Förstår du att det handlar om att släcka oskyldiga människors liv, slå av lyset, döda någon i statens namn.
Har du någon medkännsla överhuvudtaget utanför din svetsar stoik?

Hej

Att du ser dom försvar att konstatera fakta förvånar mig inte alls, det är ju så du brukar agera.

Det vore kul att höra hur du tolkar Amnestys statistik, tolkar du precis som Pan Pan det som om 50% av dom dödade var oskyldiga så får du gärna utveckla hur du räknade fram detta baserat dom siffror Amnesty tillhandahöll

2500 döda och 1000 som hade en liten anknytning till droghandeln eller ingen alls.

Mvh isan lover

Ja, en majoritet var ju faktiskt skyldiga.
Inget att se, cirkulera.

Läs nu vad Amnesty skrev, 1000 hade ringa eller ingen inblandning. Även ringa innebär nog att man köpt eller testat, inte en langare, ingen inblandning betyder att man inte var inblandad.
Är väl som dra en plastpåse och kväva någon, då jävlar skall det skällas, eller om det gör i fillipinera då jävlar.
Men gör thaksin det så ok....
Hej

Hetsa inte upp fig utan läs det jag skriver istället, lägger in ett citat ifrån det senaste inlägget, du kanske missade det.

”Men ingen ska ju egentligen avrättas av polisen utan rättegång, så det är fel oavsett hur många eller få det handlar om, men dom droghandlare som gör motstånd och skjuter på polisen när dom ska gripas känner åtminstone inte jag något medlidande för.”

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover

Det där tycker jag att du ska ta tillbaka.
Majoriteten som avrättades var säkert skyldiga.

Hej

Vad jag har kunnat läsa mig till var det mycket värre i Filippinerna där målet var kriminella i allmänhet, vid Thailands s.k ”war on drugs” så uppmanades ex.vis aldrig allmänheten att döda kriminella, så skillnader finns, i Thailand uppges drygt 2 000 ha dödats och dom flesta i eldstrider med polis när dom skulle gripas, men säkerligen även en del oskyldiga, men ca 100 000 greps och straffades också, detta kritiserades av Amnesty, HRW m.m men hade stöd av ca 80% av befolkningen i Thailand.

Duterte inledde precis som han utlovat i valrörelsen ett krig mot dom kriminella via polisen, men han uppmanade även allmänheten att sjölva döda kriminella, det ledde till att officiellt 6 000 dödades, men enligt andra rör det sig snarare om 10 000 tals, detta är nu något som ICC den Internationella brottsmålsdomstolen i Haag ska utreda, Duterte anklagas för Brott mot mänskligheten.

Mvh isan lover
Lite inflation från dig som vanligt. 2500 dödade är siffran som brukar användas i Thaksins WOD.

Hej

Av dom 2500 ansågs det finnas 1000 av dessa som hade liten eller ingen anknytning tilldroghandeln,det innebär ju att även Amnesty ansåg att 1500 av dom döda hade konstaterad anknytning till droghandeln.

Redan där är vi ju klart under dom 50% som du talade om inledningsvis.

Sen hur många av dom 1000 döda som blev kvar och betecknades ha en liten eller ingen anknytning alls till droghandeln blir ju något av en gissningslek eftersom vare sig Amnesty eller Thailändska myndigheter har lyckats fastställa en exakt siffra här, den uppskattade siffran ifrån Thailändska myndigheter är 500 st, det låter ju rimligt även sett till Amnestys uppskattningar.

Mvh isan lover
2500 dödade utan rättegång och det försvarar du. Ingen är skyldig utan rättegång och bevis, alltså 2500 oskyldiga avrättade av Thaksin!

Lite inflation från dig som vanligt. 2500 dödade är siffran som brukar användas i Thaksins WOD.
Hej

Ja 2500 döda men då ingår ju även dom som försökte skjuta sig fria och gjorde väpnat motstånd, menar du att polisen skulle ha låtit dom gå för att dom hade vapen som dom använde?

Ska polisen inte få skjuta tillbaka?

Mvh isan lover

Det visar ju lite på hur du egentligen ser och bryr dig om folket här.
Hade det skett i Sverige, hade du gapat dig hes, här nere bara en fluga som gick åt typ...
Tror inte det handlar om att Isanlover inte bryr sig om att "oskyldiga" thaiare dödades. Nog mer om att han alltid försvarar ThaksinHade det nu var generalerna
Det visar ju lite på hur du egentligen ser och bryr dig om folket här.
Hade det skett i Sverige, hade du gapat dig hes, här nere bara en fluga som gick åt typ...
Hade det varit generalerna med Prayut i spetsen som beordrat war om drugs så hade Isanlover spytt galla över alltihopa men man måste förstå att i hans ögon gör Thaksin aldrig några fel.

Tänk om jag skulle gå och jobba, räkna på last, 60% var ju rätt iaf.
60% är en katastrof siffra.
Sonen hade 60% på mattetestet och jag kunde inte berömma, med 60% kommer du ingenstans, kommer inte ens igenom universitetet.
Men här så får man godkännt på bara 40 % oskyldiga som dog, 60% var ju värda det.

Tror inte det handlar om att Isanlover inte bryr sig om att "oskyldiga" thaiare dödades. Nog mer om att han alltid försvarar ThaksinHade det nu var generalerna

Hade det varit generalerna med Prayut i spetsen som beordrat war om drugs så hade Isanlover spytt galla över alltihopa men man måste förstå att i hans ögon gör Thaksin aldrig några fel.
Visst hade det vart så, det jag påvisar med lite ironiska inlägg, för il betyder det mer vem som beodra än vad som beodrades!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp