Thailand på plats 97 av 111 när det gäller kunskaper i engelska.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Bara Laos i regionen placerar sig sämre än Thailand när det gäller engelskakunskaper i EF världsrankning.

2022 Edition

The world’s largest ranking of countries and regions by English skills​

Global Ranking of Countries and Regions​

Very high proficiency​

High proficiency​

Moderate proficiency​

Low Proficiency​

Very low proficiency​

Mvh isan lover

Föga överrraskande.

När jag undervisade i engelska på skolorna runtom i Bangkok i slutet på 90 talet var det inte många elever som kunde fem ord på engelska plus att ointresset att lära sig engelska var häpnadsväckande.

Som en lärare från Australien sa, vad ska eleverna lära sig engelska för dom ska ju enbart köra Tuk Tuk eller buss.

BTT

Hej

Bara Laos i regionen placerar sig sämre än Thailand när det gäller engelskakunskaper i EF världsrankning.

2022 Edition

The world’s largest ranking of countries and regions by English skills​

Global Ranking of Countries and Regions​

Very high proficiency​

High proficiency​

Moderate proficiency​

Low Proficiency​

Very low proficiency​

Mvh isan lover
Sonen berätta att lite skrattretande han är bäst på engelska i skolan vilket är logiskt då han haft sin utbildning på engelska men även bättre än lärarna på engelsk grammatik, alla sitter med han när engelska läxan skall göras.
Dock får dom ge igen och hjälpa han med thai då han inte vart lika bra på den Thailändska i skrift men börjar komma nu och han fick beröm på sista föräldrarmötet.

Sonen berätta att lite skrattretande han är bäst på engelska i skolan vilket är logiskt då han haft sin utbildning på engelska men även bättre än lärarna på engelsk grammatik, alla sitter med han när engelska läxan skall göras.
Dock får dom ge igen och hjälpa han med thai då han inte vart lika bra på den Thailändska i skrift men börjar komma nu och han fick beröm på sista föräldrarmötet.

Räcker nog med Whats your name and where you come from och where you stay för att vara bäst i klassen.

Åtminstone i dom lägre åldersgrupperna.

BTT

Räcker nog med Whats your name and where you come from och where you stay för att vara bäst i klassen.

Åtminstone i dom lägre åldersgrupperna.

BTT
Som sagt han pratar flytande och troligen bättre än dig på engelska och engelsk grammatik, han har gått på internationell skola som följer Cambridge och IB Diplom programmet.
Tror det kommer hjälpa han i Sverige och kommer nog inte ligga långt efter andra elever.

Som sagt han pratar flytande och troligen bättre än dig på engelska och engelsk grammatik, han har gått på internationell skola som följer Cambridge och IB Diplom programmet.
Tror det kommer hjälpa han i Sverige och kommer nog inte ligga långt efter andra elever.

Tror jag inte han är. I så fall kan han ju undervisa i engelska på universitet i Sverige.

BTT

Jag har 80 poäng engelska på universitet.

Slår väl dina 22,5 poäng?

BTT
Vilken utbildning gick du då, svårt finna någon med 80 poäng då varje läsperiod på universitet är dela på 15 poäng
Sonen har gått och bara haft skola på Engelska från årskurs 1-7 så han borde ju snappat upp nåt, han har inte gått på thaiskola utan intenationell The Regent och MIS han har nu gjort sin första termin på thaiskola vid årskurs 8.

Vilken utbildning gick du då, svårt finna någon med 80 poäng då varje läsperiod på universitet är dela på 15 poäng
Sonen har gått och bara haft skola på Engelska från årskurs 1-7 så han borde ju snappat upp nåt, han har inte gått på thaiskola utan intenationell The Regent och MIS han har nu gjort sin första termin på thaiskola vid årskurs 8.

När jag gick lärarutbildningen i Linköping i mitten på 80 talet så läste man 20 poäng per termin men det har säkert ändrats.

Ämneslärarutbidningen i engelska på den tiden var 80 poäng.

BTT

När jag gick lärarutbildningen i Linköping i mitten på 80 talet så läste man 20 poäng per termin men det har säkert ändrats.

BTT
Det har ändrats då Sverige hade annat poängsystem än EU, nytt nu då skall vara likt över alla eu medlemsländer.

BTT
Men att du läst 80 poäng engelska på en 160 poängs utbildning har jag svårt att tro på, så du menar att halva utbildningen var på lära sig engelska?

Föga överrraskande.

När jag undervisade i engelska på skolorna runtom i Bangkok i slutet på 90 talet var det inte många elever som kunde fem ord på engelska plus att ointresset att lära sig engelska var häpnadsväckande.

Som en lärare från Australien sa, vad ska eleverna lära sig engelska för dom ska ju enbart köra Tuk Tuk eller buss.

BTT

Hahaha yrkesstolthet.

/ SatanG

Hahaha yrkesstolthet.

/ SatanG

Minns att han var så jävla trött på klassen med 40 elever för där var ett himla oväsen på hans lektioner.

Han använde en megafon för att överhuvudtaget höras i klassrummet.

En av dom mest misslyckade lärare jag någonsin sett.

Eleverna var helt ointresserade av vad han sa mest för att dom inte fattade ett dugg av vad han sa på australiensisk dialekt.

Jag fattade ca 50% av vad han sa.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp