Thailand, skitdyrt om man vill ha kvalitet?

Upplever du att Thailand är dyrt när det kommer till kvalitet.

• JA!

Röster: 36 65.5%
  • Nej jag är blind!

Röster: 11 20.0%
  • Nej jag har tunnelseende!

Röster: 5 9.1%
  • Har aldrig varit i Thailand.

Röster: 1 1.8%
  • Jag vet inte, jag får aldrig gå med och handla så jag har inte koll på priserna!

Röster: 2 3.6%

• Totala väljare
    55

Idag efter 3 år stadigvarande i Thailand skulle jag välja att leva som singel om inte min nuvarande fru fanns vid min sida , Att leta efter en Thaikvinna som inte ser ekonomin som främsta faktor i ett ev förhållande är att leta efter en nål i en höstack anser jag .. trettio år ålderskillnad kan inte ignoreras ,tror ni på allvar att det handlar om ren oförfalskad kärlek så lever ni i ett rosafärgat skimmer som jag tidigare sagt , risken finns att man snabbt vaknar upp .. Hur många gånger har man /jag sett detta , efter många år träffar Thaikvinnan sin prins i Sverige eller i Thailand , en yngre samt kanske rikare ,då drar hon med största säkerhet , sen sitter man som korkad gammal gubbe med hatten i hand .. oftast har hon då fått ut ganska mycket , hus i Isaan Bil mmm ... hahahahaha, detta finns oräkneliga exempel på .. men det är väl stenbordsskrönor förstås ....

Och nej !Jag är inte bitter som någon alltid skriver för att släta över sanningen , jag inser att det defakto är på detta sätt ,samt att alltför många fått erfara att det stämmer med verkligheten .. I vissa fall bara brustet hjärta om man inte skrivit allt på gumman utan varit lite smart .......

Nu är ju höstacken ganska stor, så det finns många nålar i den.
Men bara för att ta upp det med pengar....
Jag skulle tro att många svenska skilsmässor har en ekonomisk bakgrund. Så vad är då skillnaden?

Nu är det inte 30år mellan mig och min fru. 4år skiljer oss emellan och då är det hon som är 4år äldre.

Sedan får man väl snacka kärlek och förälskelse hit eller dit.
För min del trivs jag i förhållandet och det mesta fungerar bra.
Om man kallar det kärlek så får man göra det. Själv tycker jag att det liknar något slags teamwork med gemensamma mål.

Vid en eventuell skilsmässa så blir det att dela 50/50.
Det har jag inga större problem med.
Hon behåller allt i Thailand, vilket självklart räknas av på värden vi har i Sverige.
Det tråkiga är ju om man inte har några värden i Sverige, då det kan bli knepigare att få något själv.

Intressant att tråden om hur dyrt det är med kvalité i Thailand har börjat handla om thaifruar ... är det de som är dyra eller har de bara hög kvalité ;)
Tror faktiskt att det är bäde och , visst har de en kvalitet som slår de flesta andra nationaliter ...............Och dyra är de

Senast redigerad av en moderator:
Tror faktiskt att det är bäde och , visst har de en kvalitet som slår de flesta andra nationaliter ...............Och dyra är de
Vad är det som är så speciellt med Thaikvinnor? jag har nog missat det, tycker oftast dom ser likadana ut och har inga former, små bröst och oftast inte direkt snygga och sitta och prata om risfält och bufflar och pappaya sallad hela dagarna hur kul är det?.
Men sen finns det ju dom som är fina med men inte tycker jag dom i det slår andra nationaliteter iallafall.

Men som någon annan skrev det är inte många Thaidamer som faller en i smaken, därför kan frugan känna sig säker och blir aldrig något gnäll att jag tittar på andra finns inte så mycket andra att titta på här nere ;)

Skall köpa med mig massa böcker nu när jag är i Sverige för böcker är också dyrare i Thailand.

Vad är det som är så speciellt med Thaikvinnor? jag har nog missat det, tycker oftast dom ser likadana ut och har inga former, små bröst och oftast inte direkt snygga och sitta och prata om risfält och bufflar och pappaya sallad hela dagarna hur kul är det?.
Men sen finns det ju dom som är fina med men inte tycker jag dom i det slår andra nationaliteter iallafall.

Men som någon annan skrev det är inte många Thaidamer som faller en i smaken, därför kan frugan känna sig säker och blir aldrig något gnäll att jag tittar på andra finns inte så mycket andra att titta på här nere ;)
Dags för ett besök hos en optiker verkar det som , eller så finns det en skylt i korsningen Tredjegatan/Pattaya Klnang.
Replacement of testeronhormon...... Ser man inte Thaikvinnans kropp som attraktiv så behövs nog det ena eller andra .
Dock inte med detta sagt att man behöver "vänstra" ,Jag finner dessa mycket attraktiva och framförallt kvinnliga .....
Tror många håller med mig

Inlägget har redigerats av forumvärd/moderator
Forumvärden/moderatorn har gjort bedömningen att inlägget bryter mot användaravtalet/forumreglerna och har därför tagit bort de berörda bilderna.

Intrång i upphovsrätt
Det är enligt svensk lag i regel inte tillåtet att publicera bilder som du inte själv har upphovsrätten till. Se Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk. För att använda en bild i ett inlägg måste du äga rättigheterna till bilden, antingen genom att det är du som är fotografen eller att du har ett skriftligt medgivande från fotografen. Om du publicerar en bild som du inte själv äger är det nödvändigt att i ditt inlägg ange att du har givits tillstånd till publiceringen av upphovsrättshavaren. Du anger tydligt vem som givit dig tillstånd för publiceringen och när det gjordes (i varje inlägg som bilden förekommer) enligt följande mall: Bilden är publicerad med tillstånd som skriftligen givits mig av upphovsrättshavaren Nils Nilsson den 2013-01-01. Om du utelämnar uppgift om tillstånd från upphovsrättshavaren och det bedöms att det inte är din egna bild tas den bort i förebyggande syfte.

FORUMVÄRDENS KOMMENTAR
Om du laddar upp bilder, se till att det är dina egna så blir det inga problem. Vi är skyldiga att ta bort uppladdade bilder om vi misstänker att den som laddat upp bilden inte äger rättigheterna att publicera den. I annat fall riskerar både vi och den som publicerat bilden att få betala skadestånd.

Dags för ett besök hos en optiker verkar det som , eller så finns det en skylt i korsningen Tredjegatan/Pattaya Klnang.
Replacement of testeronhormon...... Ser man inte Thaikvinnans kropp som attraktiv så behövs nog det ena eller andra .
Dock inte med detta sagt att man behöver "vänstra" ,Jag finner dessa mycket attraktiva och framförallt kvinnliga .....

Visa bilaga 54993
Vi har väl olika smak och tur är det, slänga in en bild på en tjej med silikonröv om det nu ens är en tjej 55555.
Men säkert många på forumet som håller med dig ;)

Visa bilaga 54993
Många thaikvinnor har blivit tjockisar dom senaste åren och trenden lär fortsätta. Dom är nästan jämntjocka. Speciellt thaikvinnor som flyttat till Sverige.

Jag vill också bidra med en testbild till kamrat Jonas.
Hoppas du kan se skonheterna framfor vyn mot Koh Larn, som jag vet att du gillar.

//

Annars är det nog ide´ att folja Phontas forslag

Forumvärden/moderatorn har gjort bedömningen att inlägget bryter mot användaravtalet/forumreglerna och har därför tagit bort de berörda bilderna.

Intrång i upphovsrätt
Det är enligt svensk lag i regel inte tillåtet att publicera bilder som du inte själv har upphovsrätten till. Se Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk. För att använda en bild i ett inlägg måste du äga rättigheterna till bilden, antingen genom att det är du som är fotografen eller att du har ett skriftligt medgivande från fotografen. Om du publicerar en bild som du inte själv äger är det nödvändigt att i ditt inlägg ange att du har givits tillstånd till publiceringen av upphovsrättshavaren. Du anger tydligt vem som givit dig tillstånd för publiceringen och när det gjordes (i varje inlägg som bilden förekommer) enligt följande mall: Bilden är publicerad med tillstånd som skriftligen givits mig av upphovsrättshavaren Nils Nilsson den 2013-01-01. Om du utelämnar uppgift om tillstånd från upphovsrättshavaren och det bedöms att det inte är din egna bild tas den bort i förebyggande syfte.

FORUMVÄRDENS KOMMENTAR
Om du laddar upp bilder, se till att det är dina egna så blir det inga problem. Vi är skyldiga att ta bort uppladdade bilder om vi misstänker att den som laddat upp bilden inte äger rättigheterna att publicera den. I annat fall riskerar både vi och den som publicerat bilden att få betala skadestånd.

Kanske för att de under sina resor i Thailand insett att 95%av alla dessa vackra Barladys inte är nåt att leva med utan bara att "umgås kortvarigt med " därtill är det för svårt att ta baren ur en Thaikvinna som fått smak på alkohol och ofta spelmissbruk som är alltför ovanligt ..
Mao , tänkte de kanske som så , gärna åka till Thailand och förlusta sig,men livspartner väljer jag i Sverige .. Eller tror du "Kyckling" att de levde i celibat när de var i Thailand ...................:rolleyes:
Läste du vad jag skrev?
Mitt x och jag reste tillsammans i 20 år och eftersom jag var med så levde han självklart inte celibat.
Vad min nuvarande gjorde innan vi träffades är upp till honom men han har en svenskt x och tre barn. Och dom sista 5 åren har vi rest tillsammans och självklart är detsamma där vi lever ihop och inte celibat.

Jag vill också bidra med en testbild till kamrat Jonas.
Hoppas du kan se skonheterna framfor vyn mot Koh Larn, som jag vet att du gillar.Visa bilaga 54996

Annars är det nog ide´ att folja Phontas forslag
Så dom representerar hur genomsnitt thai ser ut, sen tycker jag dom ser likadana ut allihopa på fotot.
Och jag skrev inte att alla Thai var fula jag ser bara inget speciellt med dom.
Nä frugan är undantaget annars tycker jag skandinaviska brudar är snyggare och roligare att tjöta med.
Som sagt jag har inte riktigt fastnat i någon gul feber och hade ingen tanke på brudar när jag åkte till Thailand första gången var bara ute efter sol och bad vilket det bara blev.
Var inne i Patong en kväll men bara för att kolla på Thais boxning.
Första gången jag åkte till Pattaya visste jag knappt vad det var, kände bara till Phuket.

Många thaikvinnor har blivit tjockisar dom senaste åren och trenden lär fortsätta. Dom är nästan jämntjocka. Speciellt thaikvinnor som flyttat till Sverige.
Tyvärr tror jag att både du och Jonas har rätt , jag bara retas lite med Jonas , men jag anser i alla fall att Asiater ofta har något som attraherar mig, men det är tur att vi är olika , då blir det ju några fler för oss som gillar dem ;)

Tyvärr tror jag att både du och Jonas har rätt , jag bara retas lite med Jonas , men jag anser i alla fall att Asiater ofta har något som attraherar mig, men det är tur att vi är olika , då blir det ju några fler för oss som gillar dem ;)

Själv tycker jag även att sydamerikanskor attraherar mig.
Och det samma gäller damerna i Skandinavien och Europa.
Säg ett land och jag ska skicka en bild på en snygg tjej.
Finns överallt.

Jag kan dessutom med lätthet skrapa ihop 1000bilder på damer i Thailand som jag finner oattraktiva. Och ja, det kan jag med lätthet även göra vad gäller damer från Sverige.

Själv tycker jag även att sydamerikanskor attraherar mig.
Och det samma gäller damerna i Skandinavien och Europa.
Säg ett land och jag ska skicka en bild på en snygg tjej.
Finns överallt.

Jag kan dessutom med lätthet skrapa ihop 1000bilder på damer i Thailand som jag finner oattraktiva. Och ja, det kan jag med lätthet även göra vad gäller damer från Sverige.
Jag hängde med en tjej från Brasilien en tid , nog den vackraste kvinna jag sett och hängt ihop med , så visst Sydamerkanskor är ofta grymt snygga

Intrång i upphovsrätt

FORUMVÄRDENS KOMMENTAR

Frågan är om ditt utseende attraherar henne, eller kanske så älskar hon dig helt enkelt. Jag har också sett faranger som knappt kan gå med 10 poängare,,,.. No Money no honey. Mitt motto är kan du vara far till henne låt bli.

Helt rätt , nu är jag snart 66 år ,enligt många ser jag betydligt yngre ut och håller mig hyfsat i form ,men det hjälper föga om man tror att man kan attrahera en 30åring , då är det ekonomisk trygghet som attraherar , men säger man det här så börjar somliga surra en massa konstiga saker om kärlek och rosa skimmer mm ;) Frågan är om gumman i sammanhanget tycker detsamma .. Tror faktiskt inte ett skit på att en Thaidam bortser från 30 års ålderskillnad .................... Min gumma är 47 ,det anser jag var ganska ok , eller i alla fall så pass att hon anser att det är ok .......

Frågan är om ditt utseende attraherar henne, eller kanske så älskar hon dig helt enkelt. Jag har också sett faranger som knappt kan gå med 10 poängare,,,.. No Money no honey. Mitt motto är kan du vara far till henne låt bli.

Det är inte alla Thai damer som är efter pengar :No Money no honey. Dom har en jobb som är gott betalt och
klarar sig bra på sin lön , Jag kan nämna en dam på 40 år som jobbar i Bangkok med träna upp dom som har
varit i en trafik olycka , och dom kan starta i arbete i gen . hon tjänar goda pengar och fråga mig , vet du om
en ferang som kan gilla mig , hon vill inte ha Thai dom har skuffa henne så många gångar , hon har ingen
barn och aldrig varit gift , När vi går ut och äter en god middag vill ho betala notan .

Det är inte alla Thai damer som är efter pengar :No Money no honey. Dom har en jobb som är gott betalt och
klarar sig bra på sin lön , Jag kan nämna en dam på 40 år som jobbar i Bangkok med träna upp dom som har
varit i en trafik olycka , och dom kan starta i arbete i gen . hon tjänar goda pengar och fråga mig , vet du om
en ferang som kan gilla mig , hon vill inte ha Thai dom har skuffa henne så många gångar , hon har ingen
barn och aldrig varit gift , När vi går ut och äter en god middag vill ho betala notan .
Ja, jag känner några sådana tjejer, dom har haft ett helvete med sina thaimän

Min frus bästa egenskap är att hon är kul och till och med jag som Göteborgare med våran humor får henne att asgarva.
Väldigt lätt att ha att göra med och vi har sköj ihop.
För mig har hon blivit attraktivare med tiden och jag föll inte för hennes utseende utan glada humör.

Ja, jag känner några sådana tjejer, dom har haft ett helvete med sina thaimän
Det säger Thai damerna men har du hört Thai männens version.
Jag känner iofs bara till 3 fall där thai förhållanden splittrats mellan thai som jag känner och alla 3 gångerna är det kärringarna det berott på.
Kanske skall vara lite källkritisk till det ni får berättat för er av thai damer.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp