THIM (Thailand Immigration Management) app

Hade du kontanter med dig??
Om det går så långt att de frågar dig efter cash, då har du större problem.

Som sagts ovan är det en gammal regel, och används väl mest när de vill bli av med en person. Och har det gått så långt så de frågar efter cash, finns risken att de inte ger sig med det.

Men självklart kan det vara tryggt att ha med cash, men jag har aldrig sett nån få den frågan (eller nån jag känner till), bara läst om vid border runs när de inte vill släppa in "tveksamma" personer.

฿5000 sen förra resan har alltid lite för taxi mm , nu dök det upp att ryska blev stoppad i immigration i Chiang Mai pga kunde inte visa upp pengar

Idag kom en lite större uppdatering för THIM appen, åtminstone till iOS. Den har klivit upp ett nummer i major version eller hur man skall uttrycka sig. Från 2.14.8 till 2.15.0.

Detta skall ingå. Skall testa strax.

IMG_8608.webp

Idag kom en lite större uppdatering för THIM appen, åtminstone till iOS. Den har klivit upp ett nummer i major version eller hur man skall uttrycka sig. Från 2.14.8 till 2.15.0.

Detta skall ingå. Skall testa strax.

IMG_8608.webp
Ja editera profilen fungerar nu men NFC skanning har gått tillbaka till att få error direkt. Ett litet steg framåt dock :):thumbsup:

Senast ändrad:
Idag fick jag e-post ifrån THIM att det var dags att göra färdigt min TDAC, eftersom jag åker till Thailand nu på måndag. Tog fram telefonen och gjorde klart min TDAC men eftersom jag kände mig osäker på att den levererats och var godkänd gick jag ändå till den officiella TDAC-sidan på webben och gjorde om allting där. På TDAC-sidan på webben ser man klart och tydligt att den godkänts.

Varför kan dom inte ha THIM på webben? Jag föredrar att sitta vid min PC och känner mig inte bekväm med Appar i telefon.

Idag fick jag e-post ifrån THIM att det var dags att göra färdigt min TDAC, eftersom jag åker till Thailand nu på måndag. Tog fram telefonen och gjorde klart min TDAC men eftersom jag kände mig osäker på att den levererats och var godkänd gick jag ändå till den officiella TDAC-sidan på webben och gjorde om allting där. På TDAC-sidan på webben ser man klart och tydligt att den godkänts.

Varför kan dom inte ha THIM på webben? Jag föredrar att sitta vid min PC och känner mig inte bekväm med Appar i telefon.
Tdac är den officiella, thim som @Nam Falang beskriver är app för att visa allt.
Du behöver bara tänka på din tdac och inte konstigare än det du fyllde ut på planet innan.
Har du problem eller inte använde nymordeniteter så hjälper dom dig på plats precis som innan.
Inget du skall oroa dig för.

Idag kom det en uppdatering för THIM på iPhone. Jag har en iPhone 16 Pro, iOS 26.6, THIM 2.15.2.

Ingen detaljerad information om vad som gjorts och jag har inte testat något speciellt. Det som jag behöver just nu fungerar redan.

IMG_8716.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp