Uppehållstillstånd i Sverige

Nu har jag pratat med Jonas på migrationsverket och han var bra att prata med även om han inte kunde ge ett rakt besked om hur lång tid det kunde ta.
Normalt just nu ca 4 månader från inlämningsdagen på Ambassaden men allt beror på hur fullständig dokumentationen är samt om ärendet är komplicerat,vilket jag inte tror
att vårt ärende är.

Så med lite tur nu så får jag och frugan ett besked medan jag är i Thailand..sedan får vi se om hon hinner få sitt UT-kort eller om hon får åka hit lite längre fram..
Men jag känner mig lugn just nu då jag fick en del förklarat av Jonas hur det funkar !!
:wai:

Ni kommer att få vänta på beslutet eftersom de inte stämplar passen längre utan man får ett s.k. UT kort - ett modernt plastkort och tillverkningen av kortet tar några veckor.

Mvh Thaikonsult

"glimten66 " sa:
Ugglan har du fått någon handläggare än....

Nej vi har inte fått någon handläggare som jag kan ha direktkontakt med
men jag känner mig ganska lugn med svaret jag fått eftersom jag åker om ca
30 dagar och inte kan göra så mycket mer än vänta och kanske kunna hoppas på att beslut kommer. Han kunde ju inte lova så mycket...men var trevlig att prata med

"thaikonsult " sa:
Ni kommer att få vänta på beslutet eftersom de inte stämplar passen längre utan man får ett s.k. UT kort - ett modernt plastkort och tillverkningen av kortet tar några veckor.

Mvh Thaikonsult

Gäller det även om man har haft UT innan detta kort blev tvång, för tjejen fick PUT stämplat i passet fast det var ju den 30 Maj så hon kanske var en av dom sissta ??

"ledarn " sa:
Solna har vaknat !!!!

Idag kom brevet med tid för intervju.... Tid på Lördag !!
Har dom börjat jobba helger...?
Det tog "bara" 5 månader efter att UT gått ut....
Sen får vi väl se om dom stämplar PUT direkt i passet eller om vi ska behöva vänta.?

5 månader, hmmm! Det skall bli intressant att se om Malmö är snabbare än Solna, så långa handläggningstider innebär ju i princip reseförbud utanför Schengen under väntetiden. Beklagligt men tydligen inget att göra något åt.

Tur man bor mellan dom där skräp städerna Stockholm och Malmö för oss tog det bara en månad efter UT hade gått ut för att få PUT 8)

Åja, vi vet inte hur lång tid Malmö tar på sig ännu. Jag återkommer med en rapport när ansökan är inlämnad! :)

HEJ,
Jag fick samma besked som du (7-9 månader). vårt ärende registrerades den 30 Juni.
jag hade ju hoppats på en svensk Jul tillsammans, vi fick ett brev den 20:e september att hon hade beviljats uppehåll och arbetstillstånd som gällde i 2 år från den 15:september sedan måste man söka om för att efter ytterligare 1 år få ett permanent uppehållstillstånd.
alltså tog det 2,5 månader.
Kanske dom inte vill lova för mycket men dom jobbar nog för högtryck.
Lycka till
mvh Peter

Grattis teodor ja då tog de inte för lång tid för dig

själv har ja fortfarande ingen handläggare men va fan ska man göra jo ja drar ner i dec o e mena 1 månad under tiden får man hålla tummarna att ett beslut kommer så ja me lite tur kan ta me na hem i januari men men vi får se

glimten66

Jag pratade med någon som bara tog emot samtal, väldigt treevlig.
och jag har aldrig haft handläggare, jag behövde inte gå på intervju utan bara fylla i lite papper.
Sen drog jag en fräckis som en norrman sa att jag skulle säga (på skämt)
"jag vill att min fru ska komma innan jag slutar få erection, sen kan det kvitta".

"teodor51 " sa:
Jag pratade med någon som bara tog emot samtal, väldigt treevlig.
och jag har aldrig haft handläggare, jag behövde inte gå på intervju utan bara fylla i lite papper.
Sen drog jag en fräckis som en norrman sa att jag skulle säga (på skämt)
"jag vill att min fru ska komma innan jag slutar få erection, sen kan det kvitta".

;D ;D ;D du e en go gubbe du

Hon fick ett gott skratt,
kanske hade hon ett finger med i spelet.

Mvh Peter
(göteborgare)

Ringde MIG Västerås i dag o fråga om ja hade fått en handledare då säger ja du har fått en JIPPIIII tyckte ja o bad att få bli kopplad o namnet på min hangläggare

Och får en mindre shock när hon säger Magnus Dahlberg men stammar ja kan inte vara sant han har ju slutat o när hon försöker att kolla i datan ja han finns ju inte här FAN moment 22

då får ja direkt numret till npgon asistent till detta spöke Magnus prövade att ringa på de direkt nummer ja fick åter i morgon eftermidda kl 13

Just nu suger detta fett kan ja säga hur fan kan dom tilldela mig en snubbe som har slutat detta e ju inte sant ju

glimten66 >:(

"glimten66 " sa:
Ringde MIG Västerås i dag o fråga om ja hade fått en handledare då säger ja du har fått en JIPPIIII tyckte ja o bad att få bli kopplad o namnet på min hangläggare

Och får en mindre shock när hon säger Magnus Dahlberg men stammar ja kan inte vara sant han har ju slutat o när hon försöker att kolla i datan ja han finns ju inte här FAN moment 22

då får ja direkt numret till npgon asistent till detta spöke Magnus prövade att ringa på de direkt nummer ja fick åter i morgon eftermidda kl 13

Just nu suger detta fett kan ja säga hur fan kan dom tilldela mig en snubbe som har slutat detta e ju inte sant ju

glimten66 >:(
Socken jädra soppa, hoppas att det löser sej under morgondagen. Man kan ju bli skogstokig för mindre >:(

Liknande trådar

Tillbaka
Topp