Var åker ni som bor i Thailand på semester?

Han köpte öl, 105 kronor för 1 öl.
Själv skall jag inte köpa nåt i Sin mer än mat för dagen, och betala inträden dit vi skall gå.
Shoppa kan vi göra hemma på Big-C ;)
Det kan jag tro på en bar, men aldrig köpt
Men går man in i FairPrice butik är den billigare:p:p:cool:
Maten är billig hos Hawkers det är öppen ställe med otrolig många som säljer mat från olika länder finns allt i mat som man kan tänka sig. @PanPan

Resort world sentosa i Singapore kanske man skall bo 3 dar där och 2 dar inne i stan.

Attraction Promotions - Resorts World Sentosa (RWS) Singapore
Sonen bodde där en natt med barnen när mamman behövde åka till USA.
Jag har varit där för 4 år sen bodde inte. Bara åt mat.
Kommer ihåg att barnbarnen gillade det mycket.
Men väldig långa köer till allt och väldig korta resor på nästan allt.:eek:
Det öppet till 19:00
Alla matställen och stänger 17:00:mad::mad:
Behöver inte gå långt till Universal Studio
Men ta inte Hard Rock Hotel rena SKITEN
Men kör bara.

Senast ändrad:
Sonen bodde där en natt med barnen när mamman behövde åka till USA.
Jag har varit där för 4 år sen bodde inte. Bara åt mat.
Kommer ihåg att barnbarnen gillade det mycket.
Men väldig långa köer till allt och väldig korta resor på nästan allt.:eek:
Det öppet till 19:00
Alla matställen och stänger 17:00:mad::mad:
Behöver inte gå långt till Universal Studio
Men ta inte Hard Rock Hotel rena SKITEN
Men kör bara.
Tur du sa det, jag satt och funderade på Hard rock, såg ut som fint poolområde för barnen där.

Aldrig varit på Koh Chang så lite därför men kanske blir Samui istället, närmare och allt finns.
Om man vill ha med sig bilen till Koh Samui måste man åka hela vägen till Surat Thani då?
Fortfarande inte kommit på var vi skall åka på semester, jag har det rätt bra hemma så ingen större lust, hade nöjt mig med kortare turer nära hem ;)
Men frugan och iallafall äldste sonen vill att vi åker någonstans.
Koh Samui har jag aldrig vart och ser ju fint ut när man ser @Kycklingen bilder.
Nästa vecka är det änna dags att åka någonstans när lönehelgen kommer ;)

Om man vill ha med sig bilen till Koh Samui måste man åka hela vägen till Surat Thani då?
Fortfarande inte kommit på var vi skall åka på semester, jag har det rätt bra hemma så ingen större lust, hade nöjt mig med kortare turer nära hem ;)
Men frugan och iallafall äldste sonen vill att vi åker någonstans.
Koh Samui har jag aldrig vart och ser ju fint ut när man ser @Kycklingen bilder.
Nästa vecka är det änna dags att åka någonstans när lönehelgen kommer ;)
Får du tiden att räcka om du blir hemma 8 mån. till
@PanPan

Får du tiden att räcka om du blir hemma 8 mån. till
@PanPan
55555, ja i tempot jag håller så vet jag inte.
Har väl fått gjort 1 grej av allt som skall göras dom första 2 veckorna.
Ingen stress, slappar mest och gör minimum.
Utlandsresa har vi ju skippat orkar inte nu.
Så får bli en inlandsresa någonstans så dom blir nöjda.
Bangkok ligger väl fortsatt som toppalternativ, nära hem.
Sen skall jag inte göra nåt mer på 8 månader än gå och småpilla hemma, läsa lite och slappa mycket, blir bara latare och latare för var dag som går ;)

55555, ja i tempot jag håller så vet jag inte.
Har väl fått gjort 1 grej av allt som skall göras dom första 2 veckorna.
Ingen stress, slappar mest och gör minimum.
Utlandsresa har vi ju skippat orkar inte nu.
Så får bli en inlandsresa någonstans så dom blir nöjda.
Bangkok ligger väl fortsatt som toppalternativ, nära hem.
Sen skall jag inte göra nåt mer på 8 månader än gå och småpilla hemma, läsa lite och slappa mycket, blir bara latare och latare för var dag som går ;)
Det ör otroligt vad @andrejsdenruskige har haft inverkan på vissa här på TS.:p:p
Ja du, jag undrar över när jag kan ha det som du.
Bara småpilla @PanPan

När jag sitter på båten hittar jag massa resmål jag vill besöka, då har man reslust när man sitter på det gråa nordsjön.
Men sen kommer jag hem, märker hur bra jag har det, kan inte komma på någonstans jag vill åka när jag är hemma.
Åka på semester skall ju vara en liten piff på tillvaron men just nu känns alla semestermål som att åka ifrån det bättre livet till nåt sämre.
Men förstår ju frugan och sonen som är hemma 12 månader om året och nu är det skollov, klart dom vill åka någonstans men dom vet inte var.
Och jag skall bara hitta minst sämsta alternativet, så är ju inte så motiverad ;)

Jag hade hellre tagit semesterpengarna och påbörjat altanbygget.

När jag sitter på båten hittar jag massa resmål jag vill besöka, då har man reslust när man sitter på det gråa nordsjön.
Men sen kommer jag hem, märker hur bra jag har det, kan inte komma på någonstans jag vill åka när jag är hemma.
Åka på semester skall ju vara en liten piff på tillvaron men just nu känns alla semestermål som att åka ifrån det bättre livet till nåt sämre.
Men förstår ju frugan och sonen som är hemma 12 månader om året och nu är det skollov, klart dom vill åka någonstans men dom vet inte var.
Och jag skall bara hitta minst sämsta alternativet, så är ju inte så motiverad ;)

Du lever bara en gång.
Vietnam
Korea
Japan
Hainan
@PanPan

Du lever bara en gång.
Vietnam
Korea
Japan
Hainan
@PanPan
Yngste sonen har inget Thaipass, får se om vi hinner få det på 8 månader ;)

Nä får bli inrikes, jag vill ha min bil med mig, tänker inte släpa runt på barnvagn etc utan bil, skall ju på semester.
Jag har föreslagit en natt på hotellet som är anslutet till terminal 21 också kan vi leka i vattenparken uppe på Terminal 21.

Livet i en familj är ofta en kompromiss. Men samtidigt mycket glädje när man gör saker tillsammans. Oftast jobbigt att komma iväg men när man väl kommit på resande fot blir det genast roligt.

Liknande trådar

A
Svar
28
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar