Var åker ni som bor i Thailand på semester?

 
Yngste sonen har inget Thaipass, får se om vi hinner få det på 8 månader ;)

Nä får bli inrikes, jag vill ha min bil med mig, tänker inte släpa runt på barnvagn etc utan bil, skall ju på semester.
Jag har föreslagit en natt på hotellet som är anslutet till terminal 21 också kan vi leka i vattenparken uppe på Terminal 21.

Ska du ta semester på hemmaplan och vill ha vattenpark och pool så gillar jag Centara Grand Mirage bättre.
Ta ett rum med Jacuzzi på balkongen. Ganska trevligt i jämförelse.
Valde mellan Centara och T21, men Centara var mycket trevligare.
 
Du ser! Fick du träning på en gång 555555
Dag 2 lämna jag inte ens hotellet, frugan fick åka iväg själv, jag och sonen låg och slappa i poolen.
Så blev splittad semester, frugan och äldste på ett håll och jag o yngste på ett håll.
Säker på att jag och yngste hade det bäst.

20190528_132339.jpg


20190528_101747.jpg


20190528_132432.jpg


20190528_132346.jpg
 
Ska du ta semester på hemmaplan och vill ha vattenpark och pool så gillar jag Centara Grand Mirage bättre.
Ta ett rum med Jacuzzi på balkongen. Ganska trevligt i jämförelse.
Valde mellan Centara och T21, men Centara var mycket trevligare.
Jo vi har vart och badat på Centara grand mirage, måste vara ett av dom bästa barnhotellen i Thailand.
 
Om man vill ha med sig bilen till Koh Samui måste man åka hela vägen till Surat Thani då?
Fortfarande inte kommit på var vi skall åka på semester, jag har det rätt bra hemma så ingen större lust, hade nöjt mig med kortare turer nära hem ;)
Men frugan och iallafall äldste sonen vill att vi åker någonstans.
Koh Samui har jag aldrig vart och ser ju fint ut när man ser @Kycklingen bilder.
Nästa vecka är det änna dags att åka någonstans när lönehelgen kommer ;)

Mycket smidigare för er att flyga från Utapao... hyr en bil på Samui iatället.
 
Yngste sonen har inget Thaipass, får se om vi hinner få det på 8 månader ;)

Nä får bli inrikes, jag vill ha min bil med mig, tänker inte släpa runt på barnvagn etc utan bil, skall ju på semester.
Jag har föreslagit en natt på hotellet som är anslutet till terminal 21 också kan vi leka i vattenparken uppe på Terminal 21.

Svenskt pass ger och visumfri inresa i Vietnam, Korea och Japan. Så det är inget hinder.
 
Men han kommer tillbaks som Svensk då och 30 days on arrival, risk för massa krångel, där hindret ligger.
Han lämnar inte Thailand föränns han har Thaipass.
Vad är det som behöver fixa han är född i Thailand har Thaimamma.
Skulle det ta lång tid att fixa?
Bara nyfiken.
 
Om man vill ha med sig bilen till Koh Samui måste man åka hela vägen till Surat Thani då?
Fortfarande inte kommit på var vi skall åka på semester, jag har det rätt bra hemma så ingen större lust, hade nöjt mig med kortare turer nära hem ;)
Men frugan och iallafall äldste sonen vill att vi åker någonstans.
Koh Samui har jag aldrig vart och ser ju fint ut när man ser @Kycklingen bilder.
Nästa vecka är det änna dags att åka någonstans när lönehelgen kommer ;)
Jupp, enda stället ser går bilfärja till Samui är från Surat Thani, eller rättare sagt Don Sak. Men fin väg ner och inte alls lika mycket trafik söderut som hos er.
Men enligt väderprognosen blir det inge bra på Samui.

Flyg till Bali från Utapao istället :cool:
Nusa Dua har fina stränder, lyxhotell och Beach clubs. Annars är Gili öarna snäppet finare sägs det. Kuta va inte alls skräpigt som det påståtts men inget klart vatten, ser ut typ som HH här, bättre då på andra sidan vis Sanur, men Nusa Dua bäst hittills, och dyrast men du gillar ju lite lyx, riktigt nice Beach Clubs där.
 
Jupp, enda stället ser går bilfärja till Samui är från Surat Thani, eller rättare sagt Don Sak. Men fin väg ner och inte alls lika mycket trafik söderut som hos er.
Men enligt väderprognosen blir det inge bra på Samui.

Flyg till Bali från Utapao istället :cool:
Nusa Dua har fina stränder, lyxhotell och Beach clubs. Annars är Gili öarna snäppet finare sägs det. Kuta va inte alls skräpigt som det påståtts men inget klart vatten, ser ut typ som HH här, bättre då på andra sidan vis Sanur, men Nusa Dua bäst hittills, och dyrast men du gillar ju lite lyx, riktigt nice Beach Clubs där.
Nja Bali har jag ingen lust med, flyger vi utomlands blir det till en storstad.
Jo jag har ju kört vägen ner, körde ju till khao sok och Krabi var bara mellan Bangkok-Chumphon det var mycket trafik sen ebba det ut, men inget som skapade några köer precis som på den här sidan.
Bangkok-Rayong som Bangkok-Chumphon.
Rayong-Kho Chang som Chumphon-Surat thani.
 
Nja Bali har jag ingen lust med, flyger vi utomlands blir det till en storstad.
Jo jag har ju kört vägen ner, körde ju till khao sok och Krabi var bara mellan Bangkok-Chumphon det var mycket trafik sen ebba det ut, men inget som skapade några köer precis som på den här sidan.
Singapore, Kuala Lumpur, Hong Kong, Tokyo, finns många storstäder lättillgängliga från Thailand, vart är det bra väder?
Man kan ju inte tillbringa semestern hemma även om det råkat vara i Thailand ;)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
28
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
amydekthai
A
A
Svar
3
Visningar
4 K
Galten75
G
A
Svar
3
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp