Var köpa Yamaha keyboard ?

Torbjörn

Nykomling
Finns det någon som kan tipsa mig om vart jag ska åka för att köpa ett Yamaha keyboard.
Ska snart åka till Koh Chang för längre vistelse och skulle vilja fortsätta att spela keyboard även i Thailand.....

Misstänker att det inte finns några bättre musikaffärer i Trat provinsen men kanske lite längre västerut ??

Hälsn
Torbjörn

Tack för svar!
Det är inte aktuellt att ta med nåt från Sverige.
Kommer inte att flytta med något öht.

Jag behöver köpa i nån lokal musikaffär....

Någon som har en adress till en välförsedd musiksffär i Pattaya?

/Torbjörn

Du har vär Suriya musikaffär i korsningen Sukhumvit och Thepprasit... annars vet jag inte.
Nej jag lirar inget haha men skicka ett fr Sverige det ka ja fixa

Mvh.

Tack krister,

Hur ”fixar” man transport fr Sverige?
Blir det tull o andra påslag?

Maskinen som jag tänker införskaffa kostar c:a 7.800:- SEK här i Sverige och nånstans 35-38 kTHB i Thailand...

Är det ide?

/Torbjörn

Låter ju som samma pris efter frakten.
Vart köper du den i Thailand?
Fördelen med att köpa där e att du slipper vänta en o en halv månad och ja behöver ta ut en liten fraktavgift beroende på volym..

Tänkte ungefär så .....

Jag har sett den på nätet (alltså postorder i Thailand) men jag vill nog köpa i en fysisk affär med tanke på garantier osv....

Därför undrade jag om någon kunde rekommendera något i östra Thailand...

Tänkte ungefär så .....

Jag har sett den på nätet (alltså postorder i Thailand) men jag vill nog köpa i en fysisk affär med tanke på garantier osv....

Därför undrade jag om någon kunde rekommendera något i östra Thailand...
Suriya som jag skrev om kan nog beställa hem om dom inte har den i lager

Jag har ett Yamaha keyboard modell 3000 begagnat i utmärkt skick. Jag bor också i Thailand. Är du intresserad så PM;a mig är du snäll.....

I lilla Hua Hin har vi ett flertal välförsedda musikaffärer så måste finnas ett helt gäng i Pattaya, har du googlat?

Jag har letat/googlat men inte lyckats hitta någon fysisk affär som givit sken av att sälja keyboard.

valter51: tack för erbjudandet men det är en PSR-S770 jag behöver...

Jag har letat/googlat men inte lyckats hitta någon fysisk affär som givit sken av att sälja keyboard.

Nja så funkar det nog inte här, du får be nån Thai att ringa och fråga om dom har på hyllan eller kan beställa åt dig, du måste givetvis betala i förskott. Det eller åka till Bkk.

Jag googlade också, varför inte maila dessa på denna hemsidan, risken att dom svarar om du skriver på engelska, är väl nästan obefintlig, som typ fransoserna vägrar svara på engelska mail..... Men försök...

http://www.doremithailand.com/product/434/yamaha-psr-s770-61-key-arranger-workstation

Du kan ju även kontakta en större butik i Bangkok och be dom skicka den på posten.

OK, tack för tipsen.

Men det var ett häftigt pris på maskinen i länken.
Beror det på tullar?
Har någon kunskap om det går att importera och i så fall hur mycket tullpåslag som gäller för sån här utrustning?

Låter ju som samma pris efter frakten.
Vart köper du den i Thailand?
Fördelen med att köpa där e att du slipper vänta en o en halv månad och ja behöver ta ut en liten fraktavgift beroende på volym..

Kanske ändå är intresserad av att köpa i Sverige.
Kan du PM:a mig med lite info om att fixa transport?
Tack på förhand!
/Torbjörn

OK, tack för tipsen.

Men det var ett häftigt pris på maskinen i länken.
Beror det på tullar?
Har någon kunskap om det går att importera och i så fall hur mycket tullpåslag som gäller för sån här utrustning?
Andreassons i GBG 8.395 kronor
länken i inlägget; 49.600 baht x dagens kurs 3.94 = 12.589 kronor
Skillnad; 4.194:-
Frakt??
tull?
VAT?

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
980