Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ok, ja jag har ju bara 2 varav bara 1 används, moppen skall säljas sen har vi bara ett motorfordon.
Så då blir det inte batteribyte lika ofta och eftersom vi bytte i år så skall det förhoppningsvis hålla ett tag
Försäkring dock måste vara jäkligt dyrt med alla dom fordonen? Våran helförsäkring på bilen går ju på 2000 baht i månaden.
Nä som sagt, jag tycker den budgeten är rimlig, nöje behöver inte kosta mer än en biltur ner till stranden med en filt, leksaker, lite mat och det visade ju sig att vi hade en strandremsa precis nedanför oss.
Inte för åtstramad med tanke på kostnadsnivån i landet och dyra märkeskläder etc handlar vi aldrig.
Barer går jag inte på så går inga pengar där och oftast när vi äter ute så blir det food courten på Big-C, det brukar hamna på 250 baht för oss 4.
Hemma skall vi mer göra oss av med grejjer än köpa in nytt, och det vi äger har inte mer än 2 år på nacken så skall hålla ett tag till.
De vanliga Thai MC batterierna jag stött på här är rena skiten, klarar nätt och jämt ett år.
T.ex. köpte vi en helt ny NKT Bravo 150cc. Originalmonterat Thai tillverkat MC batteri. 7 Ah. Årligen tvärdör de i kapacitet och behöver bytas ut. Vi är inne på tredje nu, i tredje året.
Funderar starkt på att försöka få tag på ett större Yuasa på minst 14Ah och göra fästet större på triken.
Jämför t.ex. med det Yuasa Original batteri jag hade i min FJR i Sverige, när jag sålde cykeln var den tolv år gammal. 2006-2018
Sen om man vill ta barnen till ett lekland så kan vi istället för att åka till Harbor land i Pattaya som tar 350 baht per unge åka till Harbor Land i Laem Chabang som tar 35 baht per unge.
Gjorde en snabb räkning i huvudet , är säkert mer kostnader jag glömt o förträngt
Avbetalning Pickup 11000
Försäkring Pickup 1500
Bränsle Pickup o moppe 2500
Skatt på Pickup ca 500
El 2000
Vatten 1000
Fast internet 700
Mobilt internet 500
Mat när jag är där 12000, Dra av 5000 när jag är i Sverige
Välling 2500
Blöjor 2500
Kläder mig o frun 300
Kläder 2 barn 500
Öl/nikotin 5000
Div annat 4000
Gjorde en snabb räkning i huvudet , är säkert mer kostnader jag glömt o förträngt
Avbetalning Pickup 11000
Försäkring Pickup 1500
Bränsle Pickup o moppe 2500
Skatt på Pickup ca 500
El 2000
Vatten 1000
Fast internet 700
Mobilt internet 500
Mat när jag är där 12000, Dra av 5000 när jag är i Sverige
Välling 2500
Blöjor 2500
Kläder mig o frun 300
Kläder 2 barn 500
Öl/nikotin 5000
Div annat 4000
Ja nu räknade jag på budget för en barnfamilj som lever västerländskt, kanske borde vart tydligare i rubriken att jag skiter i vad en Thailändsk barnfamilj lever på i en by bland risfälten, jag skall inte leva som dom och mina barn skall ha hyfsad utbildning.
Så en moderator kanske kan ändra rubriken till västerländsk barnfamiljsbudget i Thailand.
Sen har inte du alla utgifter som jag har, min familj bor här året runt.
Vi kan också åka upp till svärföräldrarna en månad under lovet och leva på 15.000 baht.
Ja det blir dyrare sen när dom blir äldre, runt 10000 per termin förskola, sen runt 30000 per termin för engelsk skola vad jag hört ungefär i Ubon Ratchathani
Sist det blev ett besök i Thailand för STT, var väl någon gång på Hedenhös tid, komma och svamla om 1500-2000 per månad, det blir i snitt en öl per dag.....
Ja det blir dyrare sen när dom blir äldre, runt 10000 per termin förskola, sen runt 30000 per termin för engelsk skola vad jag hört ungefär i Ubon Ratchathani
För yngste sonen betalar vi tror det var 16.000 baht om året för förskola, kan vart 24.000 baht osäker, den räkna jag inte in i budgeten, det är pengar som blir över nånstans .
Äldste sonen 90.000 baht per termin, 3 terminer om året, på internationell skola MIS Pattaya.
För yngste sonen betalar vi tror det var 16.000 baht om året för förskola, kan vart 24.000 baht osäker, den räkna jag inte in i budgeten, det är pengar som blir över nånstans .
Äldste sonen 90.000 baht per termin, 3 terminer om året, på internationell skola MIS Pattaya.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.