Vid vilken ålder tänker du pensionera dig?

Vid vilken ålder tänker du pensionera dig?

• Jag är pensionär redan

Röster: 4 10.8%
  • Jag kommer jobba minst till 65 år

Röster: 11 29.7%
  • Jag kommer pensionera mig mellan 60-65 års ålder

Röster: 14 37.8%
  • Jag kommer pensionera mig mellan 50-59 års ålder

Röster: 6 16.2%
  • Jag kommer inte jobba efter 49 års ålder

Röster: 0 0.0%
  • Vadå jobb

Röster: 2 5.4%

• Totala väljare
    37

Hahaha allt negativt beror på fyrtiotalisterna men du tackar invandringen som ska bli räddarna av din pension.
Nu kanske du skrev ironiskt, svårt att veta i detta fallet, men jag har sett oberoende uträkningar som visar att av de som kom till Sverige år 2015 kommer varje person i genomsnitt bli en nettokostnad av 800k under sin livstid.
Grattis till din (eventuellt) kommande pension :)

/ SatanG

Alltså @SatanG , thee ultimate:confused:

Visst trivs jag med mitt jobb men har insett att det finns andra värden i livet. Är 61 och börjar allvarligt fundera på att trappa ner, kanske nästa år. Jag har pratat med en kollega i samma ålder och även han är intresserad av att gå ner till 50 %. Jobba 5 veckor följt av 15 veckors ledighet kan man stå ut med under något år.

Visst trivs jag med mitt jobb men har insett att det finns andra värden i livet. Är 61 och börjar allvarligt fundera på att trappa ner, kanske nästa år. Jag har pratat med en kollega i samma ålder och även han är intresserad av att gå ner till 50 %. Jobba 5 veckor följt av 15 veckors ledighet kan man stå ut med under något år.
Ja när man kommer där till 50-60 så kanske man ändrar sig och vill trappa ner.
Vill ju inte sitta här på nordsjön tills jag blir 65 men jobba vill jag nog allt.
Lots i Laem Chabang hade ju vart fint om vi köper hus där nu ;)

Eller så kanske jag blivit värsta daytradern och jobbar hemma dom sista åren 555555555 ;)

Har man ett jobb man trivs med är det väl tur ;)
Själv hoppas ja jag har jobb tills jag blir 65 innan det har jag ingen lust nu iallafall att gå i pension ;)

Nä vill man jobba till 67 kan man väl göra det jag fattar iaf inte vad det är för tur med det. I mitt kontrakt står det 70 vilket knappast kommer ske.

/ SatanG

Sluta jobba i sig känns inte som prio ett för mig men vill inte fortsätta i denna form eller mängd även om jag också trivs, för precis som Berra skriver finns det andra värden i livet å ser alldeles för många som inte hinner med dom innan det är slut pga av sjukdom död eller bara sitter fast i ett ekorrhjul dom inte kan ta sig ur.

Sen vad gäller mig så är man 57 och bor där man bor får man vara realist att hitta ett nytt jobb på dom promiser man själv vill är inte det lättaste så fått planera våran ekonomin efter det.

Har man inget bättre att göra än att jobba så ska man nog fundera lite på hur man lagt upp sitt liv. Jag gillar mitt jobb men vid 55 lägger jag ner, blir jobba max en dag/v då om ens så mycket. Tradingen kommer att bli mindre också, nöjer mig med 5% i avkastning då så man slipper röra kapitalet. Känner inget behov av att köpa bilar etc för miljoner så varför jaga efter mer pengar än man gör slut på?
Nä jag ska njuta av livet innan jag blir för gammal, tiden går jvligt fort.

Har man inget bättre att göra än att jobba så ska man nog fundera lite på hur man lagt upp sitt liv. Jag gillar mitt jobb men vid 55 lägger jag ner, blir jobba max en dag/v då om ens så mycket. Tradingen kommer att bli mindre också, nöjer mig med 5% i avkastning då så man slipper röra kapitalet. Känner inget behov av att köpa bilar etc för miljoner så varför jaga efter mer pengar än man gör slut på?
Nä jag ska njuta av livet innan jag blir för gammal, tiden går jvligt fort.
Nä köpa bil i Hua Hin behöver man inte göra, men en go rullator prio 1:D:D:D

Liknande trådar

S
Svar
0
Visningar
1 K
santa claus
S
L
Svar
20