Är det någon som tänker på varlänge vi får leva i Thailand

Hej

Känner man sig ensam i sitt hemland och lider av detta så att man blir deprimerad lär det ju knappast bli bättre om man lämnar hemlandet och vistas i ett land där man inte förstår vad folk säger och helt saknar det kontaktnät man ändå hade hemma.

Mvh isan lover

Nej och jobbar du inte i landet ökar risken att du blir ensam och isolerad. Svårt att knyta nya kontakter via uteställen typ restauranger, pubar eller andra nöjesställen.
Dom flesta som går på sådana ställen har redan fasta kontakter.
Vad återstår då?
Tja i Thailand har du ju alltid möjligheten om du har pengar att skaffa dig enkelt sällskap men i andra länder är det lite knivigare och inte minst i dom skandinaviska länderna.

BTT

Du har ju förmånen att tala thai,, arbeta och bo på heltid; har du många "riktiga" manliga vänner i Thailand eller är det kanske som för de flesta - man umgås med hennes släkt?
Nix inga vänner som man hänger med. Varken thai eller andra. Bekanta bara. Och en granne. Kunder som vi umgås med. Språket har aldrig varit något hinder. Ibörjan när man var singel hade jag nån thaivän som man åkte och pratade med varje dag. Kände även en Svensk i Ban Phu.

Tränar med en Filippinsk vän. Men vi har ju familj och jobb så det blir ju knappt nånting att man hänger bara sådär. Är det fest så bjuder vi in dom.

Jag är ju inte där permanent. Handlar varor i Sverige och England som tar mestadels av tiden

Du har ju förmånen att tala thai,, arbeta och bo på heltid; har du många "riktiga" manliga vänner i Thailand eller är det kanske som för de flesta - man umgås med hennes släkt?
Tror umgås med frugans släkt är vanligare om man bor på landet än i Pattaya.
Sista villagen vi bodde i inne i Pattaya umgicks folk väldigt mycket inom villagen, festade, gick ut och åt, reste, spela golf och andra aktiviteter, var blandning av svenskar, tyskar, holländare och engelsmän.
Inga som hängde med någon thaisläkt.

Själv njuter jag mer och mer av lugnet att hänga med mig själv ju äldre jag blir, bästa tiden på dygnet är 08-15 då jag får egentid, igår hängde jag i Pattaya hela dagen och kändes som en perfekt dag.
Men när jag flyttade hit då ville jag ut hela tiden, gick och festa, träffa folk, varje Lörd V75 med andra svenskar då hade iofs inte smartphones börjat på allvar och aldrig hört talas om thaiforum.
Idag har jag ingen lust att gå ut och träffa nytt folk, jag trivs utmärkt som det är och bra på att roa mig själv och har sällan en tråkig stund där jag tänker vad skall jag hitta på nu då.
Skall jag dricka öl gör jag det helst hemma frugan är inte nykterist så vi tar öl ihop och blir jag full har jag ju alltid er 555555.
Sen beror nog lite med på att idag bor vi ju 1 mil utanför Pattaya så man hör inte partyt på kvällen, när man bodde närmare var det ju lite lättare att bli sugen på att gå ut när dunket drog igång på kvällen.

Tror umgås med frugans släkt är vanligare om man bor på landet än i Pattaya.
Sista villagen vi bodde i inne i Pattaya umgicks folk väldigt mycket inom villagen, festade, gick ut och åt, reste, spela golf och andra aktiviteter, var blandning av svenskar, tyskar, holländare och engelsmän.
Inga som hängde med någon thaisläkt.

Själv njuter jag mer och mer av lugnet att hänga med mig själv ju äldre jag blir, bästa tiden på dygnet är 08-15 då jag får egentid, igår hängde jag i Pattaya hela dagen och kändes som en perfekt dag.
Men när jag flyttade hit då ville jag ut hela tiden, gick och festa, träffa folk, varje Lörd V75 med andra svenskar då hade iofs inte smartphones börjat på allvar och aldrig hört talas om thaiforum.
Idag har jag ingen lust att gå ut och träffa nytt folk, jag trivs utmärkt som det är och bra på att roa mig själv och har sällan en tråkig stund där jag tänker vad skall jag hitta på nu då.
Skall jag dricka öl gör jag det helst hemma frugan är inte nykterist så vi tar öl ihop och blir jag full har jag ju alltid er 555555.
Sen beror nog lite med på att idag bor vi ju 1 mil utanför Pattaya så man hör inte partyt på kvällen, när man bodde närmare var det ju lite lättare att bli sugen på att gå ut när dunket drog igång på kvällen.
Fast i Sverige där blir det lätt sittandes, va ska man hitta på nu, finns inget att göra.
Här i Pattaya så finns så mycket alternativt, nåt för alla.

Fast i Sverige där blir det lätt sittandes, va ska man hitta på nu, finns inget att göra.
Här i Pattaya så finns så mycket alternativt, nåt för alla.
Er du sosial og kan prata noen ord med folk i det landet du er i , så får du venner over heile verden , Du behover ikke kjopa deg venner som mange faranger gjor til bardamer .

P1050299.jpg

Her er vi i Pattaya og spiser flybåren Torsk frå Norge med nordmenn , Og jeg har omgang med mange faranger her i Bangsaen , Men du får bedre venner med Thailendere en faranger ,

thailand januar 2012 074.JPG

Her er vi i Pattaya og spiser flybåren Torsk frå Norge med nordmenn , Og jeg har omgang med mange faranger her i Bangsaen , Men du får bedre venner med Thailendere en faranger ,

thailand januar 2012 074.JPG

Ja så länge plånboken är välfylld sen försvinner vennerne.

Som äldre farang boende i Thailand har man nog inga äkta thailändska venner oavsett kön.

Bara att titta på bilden.

Tror du gubbarna vid bordet hade fått dom unga thailändskorna bredvid utan en ganska fet plånbok? Skulle inte tro det.

BTT

Ja så länge plånboken är välfylld sen försvinner vennerne.

Som äldre farang boende i Thailand har man nog inga äkta thailändska venner oavsett kön.

Bara att titta på bilden.

Tror du gubbarna vid bordet hade fått dom unga thailändskorna bredvid utan en ganska fet plånbok? Skulle inte tro det.

BTT
Jag betalar aldrig för andra thai än svärmor om vi går ut i byn tex.
Sist under songkhran så åkte vi till flottar på en sjö.
Jag betala för mig, frugan, svärmor och barnen.
Svägerskan och svågern betalade för sig, deras barn och hans mamma.
Frugan tillåter mig inte betala, dom har råd att betala själva säger hon.
Samma när dom var på besök hos oss så åkte vi till Koh Larn, köpte färjebiljetterna, tänkte var schysst, nä det gick inte frugan med på och gick och tog pengar av alihop för färjan över, betala bara svärmors biljett.
Vi betalar inte för några thaisläktingar eller bekanta.

Jag betalar aldrig för andra thai än svärmor om vi går ut i byn tex.
Sist under songkhran så åkte vi till flottar på en sjö.
Jag betala för mig, frugan, svärmor och barnen.
Svägerskan och svågern betalade för sig, deras barn och hans mamma.
Frugan tillåter mig inte betala, dom har råd att betala själva säger hon.
Samma när dom var på besök hos oss så åkte vi till Koh Larn, köpte färjebiljetterna, tänkte var schysst, nä det gick inte frugan med på och gick och tog pengar av alihop för färjan över, betala bara svärmors biljett.
Vi betalar inte för några thaisläktingar eller bekanta.

Det är väl för att du sätter gränser.

Kommer det in en bemedlad farang i thaisläkten så brukar gamarna dyka upp och bland annat vilja låna,tigga pengar.

Märker dom att du är ett lätt byte får du nog säga ifrån på skarpen.

BTT

Det är väl för att du sätter gränser.

Kommer det in en bemedlad farang i thaisläkten så brukar gamarna dyka upp och bland annat vilja låna,tigga pengar.

Märker dom att du är ett lätt byte får du nog säga ifrån på skarpen.

BTT

En uppfattning som är lätt att få om ens enda erfarenhet består av en omgivning man kan köpa.
Det finns faktiskt en hel del som även tjänar egna pengar.

/ SatanG

En uppfattning som är lätt att få om ens enda erfarenhet består av en omgivning man kan köpa.
Det finns faktiskt en hel del som även tjänar egna pengar.

/ SatanG

Är väl medveten om det. Jag har som du vet även umgåtts med vanligt arbetande tjejer och dom hade inga problem med att bjuda på mat.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp