VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND?

Vilket ölmärke väljer du om du kan välja när du är i Thailand?

• ANNAT MÄRKE

Röster: 3 13.6%
  • HEINEKEN

Röster: 0 0.0%
  • SINGHA

Röster: 4 18.2%
  • LEO

Röster: 5 22.7%
  • CHANG

Röster: 10 45.5%

• Totala väljare
    22
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:wai:

Näe! Gubbar & pojkspolingar och andra halta och lytta CM:re.
Efter denna intågan av starka % haltiga dryckes förslag blir jag tvungen meddela att en irländskkaffe(Tullamore Dew ??? blev valet)har blivit till blandad, här i thailand.
Den är ju inte en äkta sån, men bra jäkla nära man kan komma...
Och första sippet på kaffet, smakade Mmmumma...

Tjena Faaan! in i dimman here we go, Berra

Eftersom ni frågar hihi så tycker jag Singha ölen är godast i Sverige för den är ju på 7% då he he

I Thailand dricker jag helst Leo eftersom jag kan köpa singha ölen hemma. Liksom chang om man går å käkar på thaiställe.

Sen finns den där häst ölen som inte är så nämnvärt god...
Sprit såg jag inget i thailand...hade varit gott med en riktigt färsk fruktdrink direkt ur kokosnöten...men hittade inget sånt i bangkok...?

Gott nytt år på er!!

Godermorron! Cm:are
(Man som Kvinna, ung eller gammal)

Var iväg och gjorde lite inköp hos 7-11, sprang på dessa busar i ölkylen...

Detta var första gången som jag såg dessa, är någon som har en förklaring till deras ursprung?

SiamSato-PloySiam.jpg

SiamSato.jpg

PloySiam.jpg

Tittar man på resultatet av röstningen så står det ganska klart att Changen rules :thumbsup:

Det är bara en konstiga minoriteter/avfällningar :reta: som föredrar annan öl

Näe! legolas
jag tror dig när du säger att det är risöl, men dessa 2 har 8 V% i sig(ta bort % tecknet så blir det 8V), kanske läge å byta sort...
Ehh!.. No!, f---ing way
jag förmodar att min herre, har inmundigat en av dessa sorter, med förstklassig ut spottning som efterföljd?(Likt anvädandet av en snöslunga vintertid), försöker att få en förstklassig bild i mitt minne...

Ja! ja! Sparka på den öl som redan ligger, ha i minnet att Archa är lillebror till Chang...
Och det flesta i länken klagar över changen och dess goda smak och hur lätt den slinker ner igenom halsen, raskt ner magtrakten, därefter leverera ett behagligt rus till de 2 grå celler som finns kvar...

summasumarum!
Det är samma för mig när jag håller den kalla Archan i min hand och lyfter den, trycker flasköppningen mot mina längtande läppar, känner hur den kalla gyllenevätskan exploderar i min munhåla(vatten, malt, humle,diselolja, jäst och Co2), Sen är det ju bara en [¤#@@¤%] väntetid över att alkoholen görs sitt, och sätter de 2 grå i dimma...

M.v.h. Berra

Mina herrar, jag lyfter på det hatt jag inte har för era poetiska ådror. Era lovsånger till den underbara gyllene drycken skall icke klinga ohörda. Fantastiska, målande beskrivningar! :clap_tranparent:

"Berralund " sa:
Mina herrar, jag lyfter på det hatt jag inte har för era poetiska ådror. Era lovsånger till den underbara gyllene drycken skall icke klinga ohörda. Fantastiska, målande beskrivningar! :clap_tranparent:

Man tackar å bockar!!
Ibland har man sina ljusa punkter, som blixtrar till...

(Archa i nöd & lust, mest i lusten fall)

Nja, vad är det för fel på Singha????

Jaha jag tillhör väl den där gamla stelbenta typen antagligen som inte vågar annat ;D. Jag gillar Chang men de säger att det är massa skit i den som pajar tunnan.

Min kompis förra tjej jobbade på Singha och hon påstår detta, men hon kanske bara vill göra reklam för Singha. Leo däremot tycker jag inte är en höjdare, för bitter för mig. Archa vet jag inget om, ser att jag ligger lite efter i utvecklingen, får ändra på det. Nä jag är nog lite konservativ när det gäller slika drycker, gillar Singha och Carlsberg Black Gold, så det så...

Mvh Peter

inget Sve.TB

Ja! vad ska man saga... svagern kommer inseglande med ett par iskalla Archa till mig(dessa hinner tusan i mig inte och bli jummna), sjalv sa haller han sig till(flickedrickan LEO), men han har lart sig fran mig
att inmundiga den gyllene drycken utan is, en vecka sen kom han till och sa att Olen smakade battre utan is... Thaiord, inte mina!!! :beer:

"muktwee " sa:
inget Sve.TB

Ja! vad ska man saga... svagern kommer inseglande med ett par iskalla Archa till mig(dessa hinner tusan i mig inte och bli jummna), sjalv sa haller han sig till(flickedrickan LEO), men han har lart sig fran mig
att inmundiga den gyllene drycken utan is, en vecka sen kom han till och sa att Olen smakade battre utan is... Thaiord, inte mina!!! :beer:

Öl utan is, Halleluja!! En i sanning förståndig man.

Jag kom pa en sak, vi talade tidigare i lanken ang. Carlsberg.co och dess agande har i varlden... Jag hade totalt glomt bort att Carlsberg kopt upp gamla hederliga Pripps bryggeri i Bromma, Sthlm.

Kuriosa tanke :D BerraMuk

"Gazton " sa:
Är inte changen en produkt av ett sammarbete mellan Carlsberg och Chang?
Nej! Tusan heller, Gazton...

Om jag inte tappat ur all spinalvatska, sa Changen tillverkats sen 30talet i Thailand, eller var det Singha. jag ar inte riktig 100% pa detta. :o
Men sa mycket vet jag att Changen ar en gammal dryck i garden...
Ar det nagon annan pa lanken som vet, mer exakt?? :D

Jag har kollat runt lite, och visst fan är changen en Carlsbergs! changen skapades i början av 90talet genom ett sammarbete mellan Carlsberg och Thailand

Kolla in burkarna Kolla särskilt in bokstaven "R" på burkarna..En slump? knappast ;)

image.jpg

image(4).jpg

Det är alldeles säkert så. En sak är dock helt säker: Changen smakar fan så mycket bättre än Carlsberg.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp