Vill jobba i Thailand, tips?

Robin, har Du själv några intressen i bolaget som Du raggar folk till?

Bolaget är registrerat i Philipinerna, Robin, har Du någon information om bolaget? org, nummer? styrelse, VD, namn?

om dessa uppgifter inte finns, och problem uppstår, var tycker Du att gratisjobbaren ska vända sig?

Robin, Du är väl medveten om att slaveriet har upphört....

Tråkigt att bemötas med denna attityden. Jag tog en chansning angående att jag är sugen på att flytt till Thailand och ville kolla möjligheterna här. Sen får du tro vad du vill.
5555 Du svarade aldrig på frågan.. Är du och Robin kompisar? Sannolikheten är 0 % att en söker jobb och en minut senare dyker det upp en som kan erbjuda det. Och presenterar ett oseriöst företag... Kokade ni ihop detta på baren i Pattaya eller Patong.. Kanske på stora soi i Bangkok... ;) Party Party varje dag.. Jag har träffat så många liknande killar och tjejer i Thailand... Kröka och party.. " Vem fan vill jobba för i Sverige om man kan kröka och röka på i Thailand" ... Jag vet inte hur många gånger jag hört samma sak... Tro fan det när små pågarna kommer dit och det sitter skitsnygga tjejer i barerna som skriker efter dem.. Och det är inte bara Svenskar..
Oftast klarar de inte av ett jobb i Sverige då de måste ta ett ansvar för jobbet.. Gå upp på morgonen varje dag och jobba?? Aldrig... Men de vill ha pengar och softa i Thailand.. :p:p

Gör som en välkänd medlem på TS innan sagt.. Lev på studielån och plugga utomlands.. Det har han gjort i många år..
Men det förutsätter ju att man verkligen pluggar... ;) Och det är ju bra.. Leder någon stans..
Annars.... Adjö till Thailand... 555555555

Tack för de uppmuntrande orden.
5555 Du svarade aldrig på frågan.. Är du och Robin kompisar? Sannolikheten är 0 % att en söker jobb och en minut senare dyker det upp en som kan erbjuda det. Och presenterar ett oseriöst företag... Kokade ni ihop detta på baren i Pattaya eller Patong.. Kanske på stora soi i Bangkok... ;) Party Party varje dag.. Jag har träffat så många liknande killar och tjejer i Thailand... Kröka och party.. " Vem fan vill jobba för i Sverige om man kan kröka och röka på i Thailand" ... Jag vet inte hur många gånger jag hört samma sak... Tro fan det när små pågarna kommer dit och det sitter skitsnygga tjejer i barerna som skriker efter dem.. Och det är inte bara Svenskar..
Oftast klarar de inte av ett jobb i Sverige då de måste ta ett ansvar för jobbet.. Gå upp på morgonen varje dag och jobba?? Aldrig... Men de vill ha pengar och softa i Thailand.. :p:p

Gör som en välkänd medlem på TS innan sagt.. Lev på studielån och plugga utomlands.. Det har han gjort i många år..
Men det förutsätter ju att man verkligen pluggar... ;) Och det är ju bra.. Leder någon stans..
Annars.... Adjö till Thailand... 555555555

Tack för de uppmuntrande orden.
Ja men hallå. Du är 33 år, har befunnit dig i Thailand 2,3 mån, varje år de senaste åren. Har du inte lärt dig någonting själv eller?. Tycker du fått bra förslag här från Jonas bla. sök nåt av de jobben då.
Eller så skickar du ett SMM hem (skojar). eller inte, upp till dig.
Men som @Pepsi skriver,, jo du mannen, det är verkligheten.

Ja men hallå. Du är 33 år, har befunnit dig i Thailand 2,3 mån, varje år de senaste åren. Har du inte lärt dig någonting själv eller?. Tycker du fått bra förslag här från Jonas bla. sök nåt av de jobben då.
Eller så skickar du ett SMM hem (skojar). eller inte, upp till dig.
Men som @Pepsi skriver,, jo du mannen, det är verkligheten.
Syftade mer på fördomarna. Angående party varje dag och att folk bara är ute efter festa men inte vill jobba osv och att jag skulle vara kompis med Robin för att vi anslöt till forumet ganska samtidigt.

Syftade mer på fördomarna. Angående party varje dag och att folk bara är ute efter festa men inte vill jobba osv och att jag skulle vara kompis med Robin för att vi anslöt till forumet ganska samtidigt.
Rätt roligt (tragiskt) att läsa kommentarer från pågen.. Korta ickesvar på andras frågor.. Tror inte han varit i Thailand mer än högst 1-2 ggr.. Och det på SOI... När någon frågar konkret blir det bara "tyck synd om mig svar".
Han har inte en susning om det Thailändska livet.. Tror det finns på stranden och i baren... :confused:

Ett tips! Innan man funderar på att jobba i Thailand..
Lär dig den Thailändska kulturen. Plugga..
Försök lära dig Thailändska språket. Plugga..
Lämna barerna och massage tjejerna. ( De flesta tjejerna där har max 6 årig skolgång)
Skaffa en utbildning. Plugga..

Sluta göra dig själv till martyr.. Typ "Alla andra är elaka" !!!!
Ta ansvar för ditt liv och ryck upp dig!!! :mad:
Fan... Du låter som mina Svenska barn...!! Jag vill ha allt men jag vill inte hjälpa till med något..
Nu är de större så inga problem.. Men de pluggar alla och tar tag i saker.

Men det är fan i mig mer Power i mina Thai pojkar än de slöa Svenska pågar som vill slöa i Thailand..
De pluggar varje dag och jobbar!!! Aldrig gnäll... Och de är 14 och 19 år gamla..
De går upp 5.00 på morgonen och om de har tur hemma vid 17.00.

Om du vill vara i Thailand längre tid skall du ha Thailändska vänner och familjer.
Det är då du kommer in i det thailändska samhället. Inte på baren... :wai::wai:

Rätt roligt (tragiskt) att läsa kommentarer från pågen.. Korta ickesvar på andras frågor.. Tror inte han varit i Thailand mer än högst 1-2 ggr.. Och det på SOI... När någon frågar konkret blir det bara "tyck synd om mig svar".
Han har inte en susning om det Thailändska livet.. Tror det finns på stranden och i baren... :confused:

Lämna barerna och massage tjejerna. ( De flesta tjejerna där har max 6 årig skolgång)

Fan... Du låter som mina Svenska barn...!! Jag vill ha allt men jag vill inte hjälpa till med något..

Men det är fan i mig mer Power i mina Thai pojkar än de slöa Svenska pågar som vill slöa i Thailand..
De pluggar varje dag och jobbar!!! Aldrig gnäll... Och de är 14 och 19 år gamla..

Om du vill vara i Thailand längre tid skall du ha Thailändska vänner och familjer.
Gud vad kunnig du och produktiv du är. Har tom hunnit skaffa dig två olika familjer. Skriker tragik om nåt. Jag provar på annat håll. Fortsätt sprid din visdom.

Gud vad kunnig du och produktiv du är. Har tom hunnit skaffa dig två olika familjer. Skriker tragik om nåt. Jag provar på annat håll. Fortsätt sprid din visdom.
Det kan bli så när man blir äldre... Man blir visare...Och inte är ett barn längre.. När du blir "stor " lär du med dig lite..
För att vara 33 år verkar du vara omogen... Tror du är ca 19-20... Och aldrig tagit något ansvar för något...

Ledsen för alla som gästat Thaisnack och förväntat sig svar eller annat angående arbete i Thailand..
Tror det var bara en liten pojke som hade drömmar.... Ingen seriös frågeställning av honom...
Han svarar inte på några frågor från någon... Han hjälpte en kompis att sälja in ett oseriöst nystartat företag...
Det finns andra länkar på forumet som har liknande frågor. Det finns många mycket erfarna killar och tjejer på forumet som varit i Thailand i många år.... Med vänliga hälsningar Pepsi

Det kan bli så när man blir äldre... Man blir visare...Och inte är ett barn längre.. När du blir "stor " lär du med dig lite..
För att vara 33 år verkar du vara omogen... Tror du är ca 19-20... Och aldrig tagit något ansvar för något...

Ledsen för alla som gästat Thaisnack och förväntat sig svar eller annat angående arbete i Thailand..
Tror det var bara en liten pojke som hade drömmar.... Ingen seriös frågeställning av honom...
Han svarar inte på några frågor från någon... Han hjälpte en kompis att sälja in ett oseriöst nystartat företag...
Det finns andra länkar på forumet som har liknande frågor. Det finns många mycket erfarna killar och tjejer på forumet som varit i Thailand i många år.... Med vänliga hälsningar Pepsi
Jag startade en tråd för att få tips och idéer angående jobba/flytta till Thailand.
Svaren jag fick av dig var "alla dessa ungdomar som inte vill jobba men tjäna pengar o slöa i Thailand".
Det känns inte så konstruktivt direkt. Vilka frågor är det du vill ha svar på?
Känns bara som du är en bitter gammal som knte är nöjd med hur livet blev. Därför sitter du och är destruktiv mot andra bakom tangenterna. Rätt lr fel?

Ja du Martin. Jag hade också "drömmar"när jag va yngre, speciellt om Thailand, att kunna bo och leva där i paradiset, varmt och skönt, ett leende folk, snygga brudar god mat mm,mm.
Men om man inte har någonting med sig i form av språkkunskap, eller hög utbildning vilket man inte har i 20-årsåldern, då är det dags att vakna. Många här har gett dig råd, riktigt seriösa sådana, på min tid fanns fan varken mobil ,eller andra sociala sidor man kunde få hjälp av. Det va bara åka hem och jobba häcken av sig igen.
Jag har personligen inget råd till dig hur du ska göra, ditt liv. Lycka Till.

Jag måste läsa igenom hela tråden i morgon men; vad har Martin gjort för fel? Det låter på några av gubbarna här som om de vore några IS-imamer och Martin har föreslagit att de ska införa baconburgare i moskematsalen.

Jag måste läsa igenom hela tråden i morgon men; vad har Martin gjort för fel? Det låter på några av gubbarna här som om de vore några IS-imamer och Martin har föreslagit att de ska införa baconburgare i moskematsalen.
@Atom. Jag har tidigare läst dina mycket intressanta och välskrivna inlägg, plus på dem. tills nu.
Här kallar du forummedlemmar för IS. IMANER, det är inte så smart tycker jag.

Ja du Martin. Jag hade också "drömmar"när jag va yngre, speciellt om Thailand, att kunna bo och leva där i paradiset, varmt och skönt, ett leende folk, snygga brudar god mat mm,mm.
Men om man inte har någonting med sig i form av språkkunskap, eller hög utbildning vilket man inte har i 20-årsåldern, då är det dags att vakna. Många här har gett dig råd, riktigt seriösa sådana, på min tid fanns fan varken mobil ,eller andra sociala sidor man kunde få hjälp av. Det va bara åka hem och jobba häcken av sig igen.
Jag har personligen inget råd till dig hur du ska göra, ditt liv. Lycka Till.
Tack.
Min förhoppning som sagt var att få tips och råd vilket jag fått. Det är jag tacksam för. Jag har inte någonstans antytt att jag skulle vilja åka ner och glassa vilket vissa verkar fått för sig.

Förstår, att du inte har förmågan, att tillgodogöra dig den.
Kom du hit, så skall jag visa dig verkligheten, sedan skall vi se, hur många timmar du stannar.
Drömmare finns det många, jobba på ED visa glöm det, stora krav och små TBH.:xmas_smiley:

Du snackar jävligt mycket och hoppar på jävligt mycket, du om någon har man ju förstått vet inte ett skit hur det funkar här nere.
Av vilken jävla anledning hoppar du på någon som sökt jobb här nere med dina kommentarer och kallar han både det ena och andra.
Vad har han skrivit som gör att du ens kan påstå att han är en dagdrivare, hortorsk, fyllekaja, slapptask, för det är det du gör!
Du om någon låter ju som det du beskyller andra för i dina inlägg.
Du om någon trots du passerat dina 33 med all säkerhet verkar inte ha passerat din mogenhetsålder.
ge f*n i att hoppa på unga människor med framtidsdrömmar, om det blir fel kommer dom lära sig men dom har också tid till att rätta till felen.

Det är svårt att få svar på dessa frågor här då dom flesta bara hängt runt turistdelen och tror att allt gäller turistinriktat när det gäller Thailand.
Finns mängder av jobb här nere, mängder av faranger som jobbar lagligt, allt är inte svart och vitt.
En Engelsman jag känner lite grann tröttnade på sitt liv i England åkte ner utan direkt utbildning och tog jobb på en välrenomerad mäklarfirma och där jobbar han fortsatt efter 5 år, han är idag 35 år gammal.
Sitter 4 faranger på kontoren där och 7 Thai helt öppet och på servicedisken står kopior av godkända WP.
I Rayong var det nedskärningar i oljeindustrin förra året, 800 kanske skulle få gå, majoriteten faranger, så visst finns det folk som jobbar här.
5 stjärnigt hotell i Bangkok jag bodde på var det 1 farang på 3 Thai ungefär.
Du kan tom. få WP att jobba som kock, du har en kockkunskap som dom inte har, allt är möjligt men inte alltid lätt.
Jag hade börjat med 1 års studie visum, pluggat Thai för fullt sen har du en möjlighet, farang som läser, pratar Thai, Eng, och Swe.
Redan där har du något du kan gå på när du söker jobb.
Är du trött på Sverige och livet där så ta chansen, jag väntade för länge innan jag tog steget och drog, jag var 36 år när jag flyttade och jag ångrar det inte en dag men jag drömde om det i många år och den bilden jag hade framför ögonen när jag satte mig på skolbänken, fast då var inte Thailand spikat men att jag skulle dra va spikat.

Senast redigerad av en moderator:
Utan en bra utbildning och språkfärdigheter så är det nog rätt kört att hitta en vettig försörjning här så börja där är mitt tips.
Som jag skrev innan så kan du studera här med csn stöd om du är väldigt duktig på engelska, är du inte det så börja där då, plugga engelska i sverige.
Va lite smart å gör upp en långsiktig plan istället för att stressa ner utan nåt att stå på.
Svårt att komma nånstans utan utbildning så gör om gör rätt.

Att få ett bra jobb i Thailand (förutom om du är utbildad lärare och native English speaker) är oerhört svårt oavsett om du har bra utbildning eller inte.

Vi har haft vår dotter på Thailands största internationella skola i 8 år nu så jag har träffat många hundra utlänningar som tjänar bra. Det alla, utom en, har gemensamt är dock att de har flyttat med sitt företag/organisation från utlandet, alltså inte sökt jobbet hemifrån eller i Thailand. De flesta har givetvis bra utbildning men det finns säkert några som fått jobbet baserat på sina erfarenheter snarare än utbildningen.

Vill man något tillräckligt mycket, är beredd att jobba hårt för det samt har social kompetens så går dock det mesta. Som några har påpekat så finns det en hel del svenska call centers härnere, gå med i någon Facebook-grupp typ "Svenskar i Thailand" så ser du att de ganska ofta annonserar där. Det är givetvis dåligt betalt och förmodligen osäkra anställningsvillkor men när du väl är här så är det lättare att leta vidare. Jag antar att du (TS) inte har barn, familj eller hus och då har du inget direkt att förlora, 1 års avsaknad av pensionsinbetalningar gör ingen större skillnad. Antingen lyckas du ta dig vidare till ett bättre jobb (oerhört svårt men inte omöjligt) eller så ger du upp efter ett år då du märker att Thailand faktiskt inte är särskilt skoj utan pengar. Ingen skada skedd dock och du är i alla fall en erfarenhet rikare. Eller så tar du den långa vägen och jobbar dig upp i Sverige för att senare kunna ta dig ut.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar