Vill jobba i Thailand, tips?

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av MartinAndersson, 3 april 2017.

Taggar:
  1. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Jag har också läst igenom tråden och jag hittar inget inlägg där @Pepsi använder dom nämnda fula uttrycken. Även om andemeningen kanske inte är att Pepsi vill förstöra killens drömmar så kan det lätt tolkas så. Jag håller med @Lyco om att Pepsi är en frisk fläkt som jag verkligen gillar och jag har ungefär samma åsikt.

Men jag gillar inte användande av kraftuttryck liknande dom som används i tråden, det är onödigt. Man kan ha en bra och givande diskussion utan sådana.

eirkar, Lyco och Pepsi gillar detta.
  2. Jonas

Jonas Forumveteran

Jag skrev inte att han använde dom orden jag skrev att han kallade, skriver man som ett påstående att han är ute efter att åka ner slappa, kröka, röka på och supa skallen av sig och träffa tjejer i baren och inget vettigt göra, så har han precis antytt att han är det som jag förkortade ned i ord.
    Och jag verkar ju inte vart ensam om att tolka hans inlägg så.

Last edited: 15 april 2017
    SatanG, Frogfish, Lyco och 5 andra gillar detta.
  3. Isaan

Isaan Medlem

Som några har påpekat så finns det en hel del svenska call centers härnere, gå med i någon Facebook-grupp typ "Svenskar i Thailand" så ser du att de ganska ofta annonserar där. Det är givetvis dåligt betalt och förmodligen osäkra anställningsvillkor men när du väl är här så är det lättare att leta vidare.

Tror du virkelig at disse har en arbeidstillatelse.

4. MartinAndersson

MartinAndersson Nykomling

Den här sidan gav mig jättemycket. Nu vet jag vad som gäller. Känns som de bästa alternativen för mig är att plugga på nån skola i Bangkok eller plugga något i Sverige som jag tar reda på är hyfsad chans att få jobb som i Thailand. Eventuellt plugga på distans och bo i Thailand. Förresten kan man skicka PM här? Har inte hittat hur, är jag blind?

Pepsi, Krille och kurant gillar detta.
  5. Anonym

Anonym Gäst

Du klickar på knappen/länken näst längst till höger, tror den heter Meddelande. Den ligger innan fliken Notiser. Om du sitter på en dator. Ser lite annorlunda ut på mobilen/plattan.

MartinAndersson gillar detta.
  6. Lyco

Lyco Forumveteran

Allra enklast om man vill starta en konversation, är ju att klicka på "nicket" och i popupen som kommer klicka på "Starta en konversation", kanske var de det du menade:)

Låt säga att jag vill starta en konversation men dig::thumbsup:
    e.gif

Redigerades senast av en forumvärd: 19 april 2018 kl 18:33
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Shovel78

Shovel78 Medlem

Visst går det att få jobb i Thailand lagligt. Jag har jobbat här i två omgångar med WP och B visum. Första omgången 1997 tom 2000, sen nyligt 2015 tom 2017. Är anställd på ett större Telekom företag som ordnade allt praktiskt, boende, bil, sjukvård mm. Första omgången betalade företaget våra 4 barns skolgång på ISB. Jag har bara 2 årig gymnasie utbildning men 30+ års erfarenhet. Så nog går det om man ger sej faen på't ;)

Matt82 och apknug gillar detta.
  9. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Ja vad jag förstått så ligger ofta lönenivån på kökschefer på 4-5 stjärniga hotel 150k och även högre än så.

/ SatanG

10. Krille

Krille Forumräv

Och inom en snar framtid kommer de Chefskockarna vara Kineser om de inte alla redan är det..
    Jag har en plan om framtidens mat som människorna ska intaga, men det är en annan story.

Berralund och Micke.T gillar detta.
  11. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Säg till @Krille så kör vi:Dbörjar tröttna på ekorrhjulet här i Svedala;)
    Jag kan hacka chilin:D:D

eirkar, digi4me, Krille och 2 andra gillar detta.
  12. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Hur snart, varför?

/ SatanG

13. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

Jag kan göra ärtsoppa med pannkakor på torsdagar :)

eirkar, digi4me, gunnarg och 4 andra gillar detta.
  14. Pepsi

Pepsi Forumräv Guldmedlem

Fasiken!! Man har valt fel yrke... 150 000 bath/månad som chefskock i Thailand..
    Med dagens kurs på ca 3,8 är det ju ca 39 500 kr/månaden.. Liten skatt.. Och då får man leva i det underbara Thailand...
    Borde vara en del här som är kockar som borde ta den chansen till ett trevligt liv.. :wai::wai:

SatanG gillar detta.
  15. Frogfish

Frogfish Aktiv medlem

De ska få jobbet också. Det är ju inget överflöd av såna jobb, men de finns. Tror inte att vilken tjomme som helst som är kock får ett sånt jobb.
    Och när det gäller lön på 39500 sek är det ett piss i havet för chefskockar i Sthlm, så att det finns såna löner på fina restauranger i Thailand tvivlar jag inte på en sekund.

Holmen, Kycklingen, gunnarg och 1 annan gillar detta.
  16. Pepsi

Nu är det inte Stockholm vi pratade om... Utan i Thailand... Jag har bott på ett antal 4-5 stjärniga hotel i Phuket...
    De kockarna är inte mycket att hurra för!! De kan fan i mig inte tillaga en västerländsk maträtt.. En oxfile' vet de bara namnet på.. De flesta serverar bara australien beef.. Men är som en skosula av karre'...
    Kanske bra på krabba och hummer och fisk.. Men inte kött.. Om man vill ha kött så slår det aldrig fel.. Ugnsbakad potatis.. Och en halv deciliter sås.. Men kostar 1000 bath... ;)
    Har skickat ut maten ett antal gånger tillbaka till kocken.. Köttet inte stekt eller så får man något man inte beställt...
    Då har de ändå fått beställning på Engelska och Thai... Om de betalar dem 39 500 kr/mån kan jag med bli kock.. :p

17. Frogfish

Frogfish Aktiv medlem

Ok. Men det visar bara att man kan ha olika upplevelser även i Thailand. Jag har varit på många ställen där maten varit top notch, och även på många ställen där chefskocken garanterat tjänar mer än 40 000 sek.

Men vi är olika, och går troligen på olika ställen.

Pepsi gillar detta.
  18. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Testa t.ex. Rib Room & bar på Landmark hotel. The District på Marriott Thonglor Eller New York Steakhouse på JW Marriott. Tvivlar på att någon kökschef där skulle signa kontrakt som endast ger 150k/mån.
    Men då får du kliva upp några pinnhål över tusenbattingen när notan kommer.

/ SatanG

Frogfish och Pepsi gillar detta.
  19. Pepsi

Det finns säkert jättefina restauranger i Thailand som kan lag superb mat... Jag har väl haft otur med de ställen jag käkat på. 1000 bath har bara varit för biffen... Sedan har alla tillval kostat mer... Potatis, sås, grönsaker mm..
    Med de priserna förväntar man sig högklassisk mat... En middag för två landar lätt på 5000 battisar..

pontiac-51 gillar detta.
  20. Phonta

Phonta Forumveteran

39,500THBT det är ju lite drygt 10k SEK , Som du säger en skitlön ;)

21. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

150000 b/mån. Du läste nog inte inläggen tillräckligt. :)

Pepsi gillar detta.
Laddar...
Liknande ämnen - Vill jobba Thailand
  1. Tulpan
    Svar:
    32
    Visningar:
    1.304
  2. Boa52
    Svar:
    330
    Visningar:
    4.449
  3. Pjodd
    Svar:
    14
    Visningar:
    996
  4. Henrik90
    Svar:
    11
    Visningar:
    647
  5. Tulpan
    Svar:
    1.278
    Visningar:
    30.628
  6. Lyco
    Svar:
    0
    Visningar:
    426
  7. Pjodd
    Svar:
    19
    Visningar:
    1.648
  8. Lara Croft
    Svar:
    0
    Visningar:
    692
  9. TommyBangkok
    Svar:
    10
    Visningar:
    2.514
  10. Seaserpent
    Svar:
    11
    Visningar:
    1.354

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?