vill lära mig thai, vill veta vilken bok ska man k..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag undra vilken böcker ska man köpa man vill lära sig från grunden, läsa och skriva? någon som vet bra böcker man ska köpa? har någon förslag?jag har The Rosetta Stone. men det står ju thai jag förstår ingeting. så tänke jag någon bok som är bra. jo jag undrar om det finns thaiförening i svergie som står på thai, min flickvän syster är här i sverige hon bor i stockholm hon känner inga thaitjejer. jag har kollat på nätet men hittar inga länkar. jag försöker hjälpa henne så kan inte känna sig så tråkigt.

M.v.h jyri

Lärde mig själv skriva och läsa thailändska med hjälp av "Thai for Beginners" av Benjawan Pomsaan Becker. Hennes metod tycker jag är rätt vettig och inte så avancerad som Haas.

Håller just på "Thai for intermediate learners", fortsättningen av hennes läroboksserie. (Del 3 heter "Thai for advanced learners".) Texterna i böckerna finns inspeladse på CD-skivor (eller kassetter) - som ju kan kopieras till MP3 - och kan köpas på Thai Hypermarket ( http://www.buythaibooks.com/customer/home.php?cat=4 ), Amazon eller liknande webbbokhandel. Hon har också gjort en fin liten thai-engelsk-thai ordbok - på papper eller för PDA. Lycka till med studierna! Hanuman

När jag bodde i Borås så åkte jag till GBG för att gå i Thaiskola! :puke:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
12
Visningar
4 K
A
A
Svar