Å starte en ny tilverelse i Thailand + -

90 dager er gratis ,og hver 12 måned betaler jeg .
Men det var inte vad du skrev i ditt inlägg.

40.000 baht i månen , det koster å leva i Thailand , det er ikke gratis , Mat skal kjopes inn , en stor Chang for dagen , sigaretter , Fiberkabel til internett , EL rekningen skal betales , Vannavgift med rensing av vannet . Og det koster penger og fornye visan hver 3 måned , Kjerringen tar taxi til Shiracha og ordner med visaen hver 3 måned , og årsvisaen ,då sitter jeg i Taxien og dei kommer ut og tar bilder av meg . For en 40 til 50 tusen koster det å leve ett normalt liv i Thailand . Er det noen som lever billigare .

Tycker nog att de får lägga in de smileys som de själva vill, det bestämmer ju inte du.
Det får dom göra och jag får skriva va fan jag vill det bestämmer inte du sålänge inte attackerar någon om du är lättkränkt och stör dig igga mig som du skriver då ditt inlägg såg tom den blinde var riktat mot mig.

Men det var inte vad du skrev i ditt inlägg.

40.000 baht i månen , det koster å leva i Thailand , det er ikke gratis , Mat skal kjopes inn , en stor Chang for dagen , sigaretter , Fiberkabel til internett , EL rekningen skal betales , Vannavgift med rensing av vannet . Og det koster penger og fornye visan hver 3 måned , Kjerringen tar taxi til Shiracha og ordner med visaen hver 3 måned , og årsvisaen ,då sitter jeg i Taxien og dei kommer ut og tar bilder av meg . For en 40 til 50 tusen koster det å leve ett normalt liv i Thailand . Er det noen som lever billigare .
Det er kjerringen som fornya visumen , For kjorte ho moppen til Sriracha imigrationen , Men nå tar ho Taxi tur retur og venting ca 1000 baht , Det koster det hver 90 dager ,

Det får dom göra och jag får skriva va fan jag vill det bestämmer inte du sålänge inte attackerar någon om du är lättkränkt och stör dig igga mig som du skriver då ditt inlägg såg tom den blinde var riktat mot mig.
Oj! Bäbisen har vaknat.... Börjat skriva som Boa oxå.....
Och alla inlägg är väl riktade till dig om du får bestämma, forumet är ju din tonårsdagbok...

Du är ju som en efterbliven unge, så fort du inte får bära dig åt som en skitstövel går topplocket.

Det er kjerringen som fornya visumen , For kjorte ho moppen til Sriracha imigrationen , Men nå tar ho Taxi tur retur og venting ca 1000 baht , Det koster det hver 90 dager ,

Kan du inte köra 90-dagars rapporteringen online, jag antar det är den du menar var 3:dje månad?
Första förlängningen efter årsförlängningan har jag för mig måste göras på plats. Kanske är olika på andra ställen.
Ofta är jag så disträ så slutar med att jag måste åka till immigration själv.

/ SatanG

Kan du inte köra 90-dagars rapporteringen online, jag antar det är den du menar var 3:dje månad?
Första förlängningen efter årsförlängningan har jag för mig måste göras på plats. Kanske är olika på andra ställen.
Ofta är jag så disträ så slutar med att jag måste åka till immigration själv.

/ SatanG
Jag har inte gjort det annat än on line under två år, men nu kommer jag att skaffa ett nytt pass i maj, när jag sedan kommer åter till landet måste första 90 dagars göras personligen pga nytt passnummer . Det är vad jag fått av immigration

Oj! Bäbisen har vaknat.... Börjat skriva som Boa oxå.....
Och alla inlägg är väl riktade till dig om du får bestämma, forumet är ju din tonårsdagbok...

Du är ju som en efterbliven unge, så fort du inte får bära dig åt som en skitstövel går topplocket.
55555 ja topplocket gick verkligen, du förstörde hela min dag och jag är på jättedåligt humör.
Vad du skriver påverkar mig något enormt och jag tar riktigt åt mig om vad okända på ett forum tycker och tänker 5555555555.

Man skall räkna med 3000 baht/dag om man ämnar bo i Thailand. Det borde räcka om man inte hänger på barer varje dag. Detta som ensamstående på semester eller ej.

Senast ändrad:
Man skall räkna med 3000 baht/dag om man ämnar bo i Thailand. Det borde räcka om man inte hänger på barer varje dag. Detta som ensamstående.
Är man singel så lever jag gott på 1000 baht om dagen och då lagt till condo med pool på turistort.
3000 baht per dag då har man fru, barn och extra utgifter
Bra condo med pool 300 baht om dagen långtidshyra sen 700 baht om dagen i nöje och då lever man bra.

Man skall räkna med 3000 baht/dag om man ämnar bo i Thailand. Det borde räcka om man inte hänger på barer varje dag. Detta som ensamstående på semester eller ej.

Brorsan har precis varit här i 4,5 Mån, han har legat på ca 3k/dag. Då har han hyrt lya i Hua hin 10-15k/mån, lite hotell i Bangkok, goa restauranger och kört thaiboxning, hyrt moppe etc. Inte lagt pengarna på fylla och proffs. Han var härnere första gången -88 och tycker Thailand blivit dyrt, inte alls som förr i tiden. Beror väl på att THB blivit starkare/Sek svagare samt en snabb ökning av medelklass med tillhörande löneökningar som Sverige inte hängt med på i % antar jag.

Personligen är jag säker på att singellivet inte skulle bli billigare för mig.
Mellan 10k-100k/månad gissningsvis :)

/ SatanG

Brorsan har precis varit här i 4,5 Mån, han har legat på ca 3k/dag. Då har han hyrt lya i Hua hin 10-15k/mån, lite hotell i Bangkok, goa restauranger och kört thaiboxning, hyrt moppe etc. Inte lagt pengarna på fylla och proffs. Han var härnere första gången -88 och tycker Thailand blivit dyrt, inte alls som förr i tiden. Beror väl på att THB blivit starkare/Sek svagare samt en snabb ökning av medelklass med tillhörande löneökningar som Sverige inte hängt med på i % antar jag.

/ SatanG
Mellan 10k och 100 k :laugh2: :laugh2: :laugh2: När jag drar ner till Pattis, vilket jag gör den 24 e denna månad så går det säkert 3k per dag inkluderat hotell. Men drabbar ingen fattig, har ju bra backup då jag inte lever lyxliv här uppe i Isaan ;)

Har inte varit singel sedan 2008, en kort period, bodde då gratis i en lånad lägenhet i norra Bangkok.
Umgås man med nattfjärilarna så rinner pengarna iväg, lever man ett normalt liv behöver det inte gå så mycket men det beror ju på hur man vill lägga ribban med livsstil och vilka man umgås med bl.a. samt om man har barn förstås.
2009 flyttade jag och blivande frugan in i en lägenhet i Bangna, 6,500/mån. Samma lya idag har nog inte gått upp så mycket, säg 8k max.

Har man normala sociala kunskaper (och lite tid) så är det nog inget problem för de flesta att hitta en bra partner.
Viktigt att umgås/gänga sig med "rätt" person, då löser sig det mesta.

En polares budget (vad han gav frun att lösa kostnaderna med) låg på 200k/mån med 1 barn det var utan skola och småpengar för honom.
Vad jag menar är att det finns ingen rätt budget för alla utan beror naturligtvis på förutsättningar samt hur man vill ha det.

/ SatanG

Räknade ihop lite snabbt vad jag blåst av på 3 veckor ca 77k baht. Moppe, bil, hus har jag gratis tillgång till. Endast bott på hotell ett fåtal nätter och då endast billiga. Gör ingen budget för en månads tripp. Troligtvis en av det dyrare gångerna jag varit i Thailand men rest runt en del och spenderat mycket på god mat. Finns andra gånger då jag klarat mig på 5000baht i veckan.

Nu en dryg vecka kvar så slutar nog på drygt 100k baht innan man är hemma igen.

/ SatanG

Singellivet är dyrt.
Jag behöver en som bromsar mig.
Billigare med familj

Är man singel så lever jag gott på 1000 baht om dagen och då lagt till condo med pool på turistort.
3000 baht per dag då har man fru, barn och extra utgifter
Bra condo med pool 300 baht om dagen långtidshyra sen 700 baht om dagen i nöje och då lever man bra.
Skulle du ge ett exempel på ett sådant condo i Pattaya. Tillkommer el och vatten?

Jag klarar mig och frugan på 40-50 000 Baht i månaden och då lever vi ett bra liv.
Jo klart det är möjligt då du bor där år efter år. Men vad jag avsåg var vad du bör räkna med. Tänk dig att du nu kommer att börja bo där. Det får ju inte vara så att allt går åt och inget kan sparas vissa dagar.

Jo klart det är möjligt då du bor där år efter år. Men vad jag avsåg var vad du bör räkna med. Tänk dig att du nu kommer att börja bo där. Det får ju inte vara så att allt går åt och inget kan sparas vissa dagar.
Precis, startsträckan när det ska byggas hus, köpa inventarier mm samt köpa en bil kostar för att sen hamna på en lagom nivå i rena driftskostnader.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp