Ensam med rullstol på resa i Thailand

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja fy för den lede, tänk att huka där på ett skakande tåg. Vilken mardröm! :confused: :eek:
Jag har åkt de där tågen massor av gånger mellan Bkk o Udon, Nong Khai... Jag kan bara säga att en resa som med buss tar 7 timmar tar med tåg 12 timmar, tåget står still oftare än det rullar, men då det e dags att gå på muggen då ska f-nskapet rulla och skaka fram o tillbaka, man har problem att pricka rätt där och det kan bli en blöt o kladdig upplevelse om man har otur.
 
Ber om ursäkt att detta har glidit iväg och blivit en skittråd. :D TS säg till så rensar vi upp om du vill.
 
Det finns (iaf på tåget Bkk-Nong Khai)
Sovplatser:
1a klass med AC
2a klass med AC
2a klass med fläkt
Sittplatser:
3e klass

Jag har provat allt utom 1a klass, då är det billigare att ta flyget.
Om det är normalvarmt så räcker fläkt bra, AC blir för kallt. i 1a och 2a klass kan man beställa mat från restaurangvagnen, som kostar förhålladevis mycket.
3e klass har försäljare som kommer på och erbjuder sina varor då tåget stannar till.
Flera av vagnarna har en egen dieselmotor under och om du tar nederslafen så kan det bli en himla oljestank. Detta slipper du om du tar överslafen, som dessutom e billigare.
 
Det finns (iaf på tåget Bkk-Nong Khai)
Sovplatser:
1a klass med AC
2a klass med AC
2a klass med fläkt
Sittplatser:
3e klass

Jag har provat allt utom 1a klass, då är det billigare att ta flyget.
Om det är normalvarmt så räcker fläkt bra, AC blir för kallt. i 1a och 2a klass kan man beställa mat från restaurangvagnen, som kostar förhålladevis mycket.
3e klass har försäljare som kommer på och erbjuder sina varor då tåget stannar till.
Flera av vagnarna har en egen dieselmotor under och om du tar nederslafen så kan det bli en himla oljestank. Detta slipper du om du tar överslafen, som dessutom e billigare.

Detsamma om man åker mellan Bangkok-Chiang Mai.
 
Hejsan jag ska ner till Thailand på måndag tänkte dra ner mot Huahin eller Chaam .
Är det lite väl vågat att dra ner själv eller?


Ha nu en riktigt bra resa, hur länge ska du vara där?
Skriv gärna och skicka lite bilder så vi andra här hemma kan drömma oss dit också.

Vad har du för rullstol? (Jag är lite arbetsskadad, jag jobbar med rullstolar.)
 
Träffade en dansk snubbe idag som e rullstolsbunden, han e lam från bröstet å ner. Jäkla fräck moppe hade han låtit bygga. Iaf så har han en websida och hjälper till med allt möjligt. Lägge upp länken i mon men här e hans moppe.
20150306_223237.jpg
20150306_223250.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp