Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Hej

Vore det inte ändå smidigare om var och en fick det dom ville ha direkt ifrån serveringsvagnen utan att behöva betala något på skärmen?

Mvh isan lover
Jag tror att de har gjort så för att slippa krångla med kontant/korthantering och man eliminerar den mänskliga faktorn (och man riskerar inte kort som inte går att använda eller strular). Mer jobb för tekniken och mindre jobb för personalen. Lite som när man går och handlar i obemannade butiker. Den personliga servicen blir mindre - på gott och ont.

Jag tror att de har gjort så för att slippa krångla med kontant/korthantering och man eliminerar den mänskliga faktorn (och man riskerar inte kort som inte går att använda eller strular). Mer jobb för tekniken och mindre jobb för personalen. Lite som när man går och handlar i obemannade butiker. Den personliga servicen blir mindre - på gott och ont.
Fler arbetslösa.....

En kompis åkte med KLM i juni från Hong Kong och mat ingick men ölen fick han betala för.
Samma för en väska.
Han hade missat att det finns olika typer av bokningsklasser i ekonomi och valde den billigaste,
den väskan blev dyr vid incheckning.
3-5 olika varianter i ekonomi är vanligt.
Lita inte alltid på hörsägen, men även om detta stämmer gällande Hong Kong så kan jag berätta att jag reste CPH-BKK ToR december 2021, KLM ner och AF hem på de absolut billigaste biljetter 3900 SEK ToR mat och öl/vin utan extra betalning på båda turerna dock ej incheckat bagage.

Lita inte alltid på hörsägen, men även om detta stämmer gällande Hong Kong så kan jag berätta att jag reste CPH-BKK ToR december 2021, KLM ner och AF hem på de absolut billigaste biljetter 3900 SEK ToR mat och öl/vin utan extra betalning på båda turerna dock ej incheckat bagage.
Hej

Helt rätt, det finns fortfarande flygbolag som prioriterar passagerna och jag tror att pendeln kommer att svänga tillbaka till deras fördel, många vill ha en klassisk service ombord med mat och dryck, vi som konsumenter har nog stor chans att påverka det här genom våra val.

Mvh isan lover

Tack! Snackade med en "släkting" som flög KLM AF till och från Sydamerika nyss och hon ställde sig också frågande till denna fejk news.

Tack! Snackade med en "släkting" som flög KLM AF till och från Sydamerika nyss och hon ställde sig också frågande till denna fejk news.
Gör en provbokning så blir du upplyst.

Trans Antlatiska rutter har andra villkor och kunder med högre priser.

KLM är en hybrid mellan LCC och gamla standarder.
Betala för det du önskar.
Finns ingen genväg till högre klass.

Bra med olika nivåer i Eco.
KLM är en av de första som skippade bagage i grundpriset.

Gör en provbokning så blir du upplyst.

Trans Antlatiska rutter har andra villkor och kunder med högre priser.

KLM är en hybrid mellan LCC och gamla standarder.
Betala för det du önskar.
Finns ingen genväg till högre klass.

Bra med olika nivåer i Eco.
KLM är en av de första som skippade bagage i grundpriset.
Nu snackar jag betala för ölen och maten.

SAS har inte heller bagage med i billigast biljett.

Senast redigerad av en moderator:
Ja, då kan du välja ekonomi light och betala med kort.
Maten ingår.
Hur mycket tycker du att en 33cl eller två är värd?
Bagage ingår inte.
Det ingår inget bagage på SAS heller och ingen en eller två 33 cl så det kan ju du välja då om det är så mycket bättre.

Det ingår inget bagage på SAS heller och ingen en eller två 33 cl så det kan ju du välja då om det är så mycket bättre.
Jag har mycket bättre alternativ.
Singapore Airlines som flyger på sträckan jag vill åka.
25-35 kg bagage.
Qatar ännu generösare.
SAS mellan Arlanda och Umeå är bara en timme så ölen hinner inte få effekt.
Alternativet Norwegian bjuder inte hellre på öl.

Jag har mycket bättre alternativ.
Singapore Airlines som flyger på sträckan jag vill åka.
25-35 kg bagage.
Qatar ännu generösare.
SAS mellan Arlanda och Umeå är bara en timme så ölen hinner inte få effekt.
Alternativet Norwegian bjuder inte hellre på öl.
Fast nu var iof din utgångspunkt att KLM / AF är sämre än SAS vilket det inte är.

Sedan får jag inte ihop att flyga Singapore air från Arlanda men Arab bolagen de är ett bra val.

Fast nu var iof din utgångspunkt att KLM / AF är sämre än SAS vilket det inte är.

Sedan får jag inte ihop att flyga Singapore air från Arlanda men Arab bolagen de är ett bra val.
SQ hade en kärra från Arlanda till Bangkok via Moskva innan pandemin.

SQ är bland det bästa jag flugit någonsin.

Du är minst sagt jobbig.
SAS har inte flygit på sträckan till bkk på tio år.

Herr Åklagare, du får gå ut och ta en billig öl tills dess.

Jag har många flighter med Singapore Airlines från Arlanda tidigare. A350.
Världsklass.
Kanske dom numera bara går från Köpenhamn?

Du är minst sagt jobbig.
SAS har inte flygit på sträckan till bkk på tio år.

Herr Åklagare, du får gå ut och ta en billig öl tills dess.

Jag har många flighter med Singapore Airlines från Arlanda tidigare. A350.
Världsklass.
Kanske dom numera bara går från Köpenhamn?
Arlanda linjen är nedlagd sedan länge ja.

Det ändras snabbt här i flygbranschen som du påpekade ovan....

Jag tar mig nog en öl på KLM istället, där de ingår.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar