Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Njaa...var det inte så att när de flesta länderna beställt vaccin (påbörjades våren 2020 av de flesta) hade inte Anutin gjort en enda beställning. I ens i december 2020 beställde han vacciner. 11 juni 2021 svamlade han om en massvaccinering vilket då framkom att de hade fått Sinovac från kineserna och några miljoner från AZ. Men alldeles för lite. Då gick läkarna ut i protest och sanningen kom fram. Anutin fortsatte svamla som vanligt.....Thailand började massbeställa 6 månader försent dvs 2021 i juni.. Thailand hade klarat sig bra hela hösten 2020 så han t o m gick ut i pressen och sa att "Thailändare klarar sig med dubbla masker...haha..). Men Glädjande för Thailand så skänkte många länder vacciner (Frankrike,Belgien, USA, Japan, Sydkorea och Kina) då Thailand har många Expacts här..... sedan tycker jag att det har gått otroligt fort under hösten 2021 organisera och att vaccinera befolkningen.....
Fast frågan vad väl om Thailand var för fattigt för att beställa kvalitets vaccin eller inte.

Att Thailand låg långt bak i kön pga sena beställningar är nog de flesta överens om.

Kan någon klok människa förklara vad detta innebär, förstår allt fram till slutet om 90 dagar.
”If RT-PCR result is positive or detected then medical certificate proof of covid recovery at least 14 days but less than 90 days from onset or first date of detection is required”

Kan någon klok människa förklara vad detta innebär, förstår allt fram till slutet om 90 dagar.
”If RT-PCR result is positive or detected then medical certificate proof of covid recovery at least 14 days but less than 90 days from onset or first date of detection is required”
Jo men nu förstår jag, kanske :) . ”medical certificate proof of covid recovery” får inte vara äldre än 90dagar.

Ja, det låter som att man kan tresta positivt men ändå klara sig ifall tillfrisknandet inte är mer än 90 dagar.

Så är det.

Man kan få ett tillfrisknandeintyg i Sverige tidigare 11 dagar efter positivt PCR-test taget av sjukvårdspersonal.

Det intyget ger dig "fri lejd" i t.ex. Thailand mellan dag 16-90, under denna tiden kan man nämligen lämna "false positive" på PCR-test pga. den tidigare sjukdomen.

Så är det.

Man kan få ett tillfrisknandeintyg i Sverige tidigare 11 dagar efter positivt PCR-test taget av sjukvårdspersonal.

Det intyget ger dig "fri lejd" i t.ex. Thailand mellan dag 16-90, under denna tiden kan man nämligen lämna "false positive" på PCR-test pga. den tidigare sjukdomen.
Fan så optimalt.
Nu gäller det bara att hitta en smitthärd (inte så svårt) så kan man dra på en gång.
Trodde dottern hade Covid, men jag själv testade negativt. Hade jag testat positivt så hade jag genast börja snegla på resor och sett till att få medical certificate proof of covid recovery utskrivet för både mig, fru och barn.

Fan så optimalt.
Nu gäller det bara att hitta en smitthärd (inte så svårt) så kan man dra på en gång.
Trodde dottern hade Covid, men jag själv testade negativt. Hade jag testat positivt så hade jag genast börja snegla på resor och sett till att få medical certificate proof of covid recovery utskrivet för både mig, fru och barn.

Såg på nyheterna att ATK-test inte verkar upptäcka Omikron om det inte är långt högre nivåer av virus än normalt.
Logiskt om det är så, därför skolorna härnere upptäcker så få fall.
Bra om man frågar mig, en tyst spridning utan panik eller fulla sjukhus.

/ SatanG

Såg på nyheterna att ATK-test inte verkar upptäcka Omikron om det inte är långt högre nivåer av virus än normalt.
Logiskt om det är så, därför skolorna härnere upptäcker så få fall.
Bra om man frågar mig, en tyst spridning utan panik eller fulla sjukhus.

/ SatanG
Jag har läst samma sak någonstans.
Hmm, kan man fixa ett tillfrisknadsintyg så här i efterhand?

Fan så optimalt.
Precis vad jag tänkte :)

Det görs i efterhand. Men du behöver dokumentation på att du varit sjuk. Så behövs papper som bevisar tidigare sjukdom. I Sverige innebär det pcr-test taget av sjukvårdspersonal, så att identitet blivit verifierad.
Jag försökte få ett sådant. Men kunde inte bevisa att jag varit sjuk. Då jag bara tagit självtester.

Flera länder registrerar ett positivt pcr test i vaccinpasset och räknar det som en dos.
Personer som varit inlagda eller suttit i karantän registreras och får inte fullt antal doser.

Låter vettigt tycker jag.

Det görs i efterhand. Men du behöver dokumentation på att du varit sjuk. Så behövs papper som bevisar tidigare sjukdom. I Sverige innebär det pcr-test taget av sjukvårdspersonal, så att identitet blivit verifierad.
Ja, det är just det som kan bli kruxet om man inte har något virus uppe i näsa och svalg längre.
Att få sig ett PCR-test idag är ju dessutom knepigt.

Nä kunde inte hålla mig! Nu har jag bokat biljett till Thailand. Går allt som planerat lyfter jag från Arlanda 10e feb till Bangkok.

Ja, jag smider kanske nya planer.
Jag har biljett tidigt i mars men ändrar kanske till mitten av februari.
Jag tror det kan bli problem med TP och funktionerna i början. Det lär knappast vara möjligt att lägga in två hotellbokningar då man säkert glömt bort att man har det som krav, eller om man bor 6 dagar på hotell.

10/2 låter vettigt. Man vet aldrig om man får en manuell granskning av TP.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar