Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Finnair vinstvarnar när man inte får flyga över Ryssland.
Jag kommer nog boka BKK-ARN den 11 maj. - Ca 12000 bath. Jag har fortfarande 22000 bath till godo av krediten 2020. Då slutade Thai flyga under mars-april. Panikstängning.

Att det är mindre är en sak, att det är öde en annan.
Hej

Nej allt är ju relativt men det är ju inte konstigt om försäljare klagar när det är ca 90% mindre kunder än normalt för årstiden, men tomt är det ju inte, bara betydligt färre turister än vanligt.

Nu klingar ju dessutom högsäsongen ut så det är väl inte så väldigt mycket som talar för en jättestor tillströmning av turister den 1 mars heller, dessutom ser det ju inte ut som om något större firande av songkran heller kommer att tillåtas.

Mvh isan lover

When 23-year-old Norwegian Anastasia Johansen and her boyfriend were planning their first vacation in two years, they considered going to Thailand but chose nearby Vietnam instead, for its simpler entry rules on the coronavirus.

When 23-year-old Norwegian Anastasia Johansen and her boyfriend were planning their first vacation in two years, they considered going to Thailand but chose nearby Vietnam instead, for its simpler entry rules on the coronavirus.

Bra artikel som beskriver verkligheten. Jag hoppas de tar bort Thailandspass från 1 juli så jag slipper detta när jag återvänder i september. Nu på tisdag den 3 e åker jag mot Norden, om inte ett världskrig bryter ut.

Bra artikel som beskriver verkligheten. Jag hoppas de tar bort Thailandspass från 1 juli så jag slipper detta när jag återvänder i september. Nu på tisdag den 3 e åker jag mot Norden, om inte ett världskrig bryter ut.
Jag förstår att det är lättare utan.
Men för mig som gjort ca 10 ThailandsPass nu under våren, så kan jah tycka att man gör en höna av en fjäder.

Artiklar likt denna göder såklart den hönan. För det tar inte mycket mer än 15 min (inkl. allt) att fixa TP. Ett mail till ett hotell, ett mail till försäkringsbolaget, några bilder på pass och vaccinintyg. Därefter ladda upp alltsammans.

Så du behöver inte oroa dig för att göra TP till hösten. Men självklart vore det skönt att slippa. Så man som förr i tiden kunde vara helt spontan.

Nu förenklar man dessutom TP ytterligare, så något av mina moment ovanför behövs inte längre (hotellet).

Tja är nog så många ser det, 80% av vår kundkrets är Tyskar och Österrikare 65 + .
Engelska är i många fall noll och datakunskapen väldigt begränsad.
Dessa ser det nog som ett problem och precis som Samet skriver så göder dessa typer av artiklar detta "problemet".
Kan tänka att dom kommer se E-visa som ett problem med, svårt med förändring för en del när man blir äldre.
Är egentligen inte så liten grupp dessa tyskar/österrikare med noll i kunskap i Engelska, vet inte om skall vara imponerad ,häpna eller bara skaka på huvudet åt denna förmåga att inte ens försöka. Men iväg på visa run och extension hos Immigration brukar dom fixa även om det blivit ett annat samtal genom åren.

Jag tycker Thailändska myndigheterna skall anpassa sig till verkligheten och göra det så enkelt som möjligt. Att idag resa med ett pass och det visa som krävs borde vara fullt möjligt redan nu.

Många länder har ett betydligt bättre hälsoläge än Thailand. Så det är direkt korkat, ur ett ekonomiskt perspektiv att inte slopa reglerna direkt.

Jag förstår att det är lättare utan.
Men för mig som gjort ca 10 ThailandsPass nu under våren, så kan jah tycka att man gör en höna av en fjäder.

Artiklar likt denna göder såklart den hönan. För det tar inte mycket mer än 15 min (inkl. allt) att fixa TP. Ett mail till ett hotell, ett mail till försäkringsbolaget, några bilder på pass och vaccinintyg. Därefter ladda upp alltsammans.

Så du behöver inte oroa dig för att göra TP till hösten. Men självklart vore det skönt att slippa. Så man som förr i tiden kunde vara helt spontan.

Nu förenklar man dessutom TP ytterligare, så något av mina moment ovanför behövs inte längre (hotellet).
Lite rörigt var det första gången men det var faktiskt hotellet som ställde till det. Fick råd och tips av dig och @andrejsdenruskige vilket hjälpte. Blev lite tidspress i slutet eftersom strulet med hotellet åt upp flera dagar i tid. Jag måste väl ansöka om TP nu i juni när jag och grabben drar ner men kommer nog gå smidigare speciellt när man slipper hotellet. Som du säger, skönt förr när man bara kunde köpa sig en plåt och åka.

Lite rörigt var det första gången men det var faktiskt hotellet som ställde till det. Fick råd och tips av dig och @andrejsdenruskige vilket hjälpte. Blev lite tidspress i slutet eftersom strulet med hotellet åt upp flera dagar i tid. Jag måste väl ansöka om TP nu i juni när jag och grabben drar ner men kommer nog gå smidigare speciellt när man slipper hotellet. Som du säger, skönt förr när man bara kunde köpa sig en plåt och åka.

Ja, hotelldelen var bökigare vid dag 1 och dag 5 beroende på hur hotellets bokningssystem fungerade.
Jag fick kolla 2ggr på bokningarna och det var inte helt logiskt till en början på TP sidan, där det senare kom lite mer ifyllande text på just hotellbokningarna.

I Juni lär det inte vara några större problem, men jag tycker att spruta nr 3 känns onödig.
Givetvis skulle jag ta en 3:e spruta om det krävs för att resa, men annars så ger jag fullständigt fan i det.

Ja, hotelldelen var bökigare vid dag 1 och dag 5 beroende på hur hotellets bokningssystem fungerade.
Jag fick kolla 2ggr på bokningarna och det var inte helt logiskt till en början på TP sidan, där det senare kom lite mer ifyllande text på just hotellbokningarna.

I Juni lär det inte vara några större problem, men jag tycker att spruta nr 3 känns onödig.
Givetvis skulle jag ta en 3:e spruta om det krävs för att resa, men annars så ger jag fullständigt fan i det.
Jag har redan 3an men tar inga fler om inte någon resa skulle kräva det.

Någon gång måste man sluta med dessa boostervaccin. Vad är bäst före datumen på dessa. Det blir väl nästa grej och nästa hinder.
Ja, vart tog den nyaste vaccinet mot Omicron vägen, det skulle vara klart i april?

Befintliga vaccin är mot utdöda varianter.
Helt onödigt att pumpa i folk.

Efter åtta månader påstås antikroppar vara helt borta.
Två doser per år bör räcka.

Ja, vart tog den nyaste vaccinet mot Omicron vägen, det skulle vara klart i april?

Befintliga vaccin är mot utdöda varianter.
Helt onödigt att pumpa i folk.

Efter åtta månader påstås antikroppar vara helt borta.
Två doser per år bör räcka.
Hej

Återigen så ser det ut som om det avgörande blir om man vill resa eller ej, Thailand ser ex.vis enligt Anutin ut att komma att kräva att man har tagit 3 doser och vaccinpass när man skrotar det s.k Thailand Pass som nu gäller.

Själv har jag bara tagit 2 doser ännu, men jag kommer att ta den 3 dosen också för att vara säker på att kunna resa, sen tror jag ju faktiskt fortfarande att vaccinet ger mildare symptom.

Mvh isan lover

Hej

Återigen så ser det ut som om det avgörande blir om man vill resa eller ej, Thailand ser ex.vis enligt Anutin ut att komma att kräva att man har tagit 3 doser och vaccinpass när man skrotar det s.k Thailand Pass som nu gäller.

Själv har jag bara tagit 2 doser ännu, men jag kommer att ta den 3 dosen också för att vara säker på att kunna resa, sen tror jag ju faktiskt fortfarande att vaccinet ger mildare symptom.

Mvh isan lover
Vi har inget val. Vi som måste till familjen hör. Bara rätta sig efter "A Nut In Thailand". Men han har svamlat förr i pressen som ibland inte de heller fattar vad han menar.

Jag tog booster 1 februari (Airport Plaza) och har nåt papper på boostersprutan samt en streckkod på ett litet klisterpapper. Så hoppas det duger vid incheckningen. Streckkoden vet jag inte vad jag skall göra med?

Hej

Mvh isan lover
Är väl inte Anutin som tar det beslutet, han föreslår, CSSA tar beslutet och flera av Anutins önskemål har det inte blivit något av under pandemin.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar