Alkoholism i thailand

• Trådstartare Trådstartare magnusjansson
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
karma till dig för detta inlägg!

bra fakta, roligt att det fungerar för din frus bror :wai:

"ledarn " sa:
Sicken huvudräkning :laugh: :laugh:

Totalt 60 kg skrev jag !!

Jag var uppe i dryga 160 kg och nu nuddar jag 100 kg...
Är ju ganska lång 192 cm så 10 kg till vill jag ner..
Och då är det bara mat och motion som kan fixa dom sista 10... :o :o
Hur går det med vikten Ledarn? gått ner till 90 nu eller ;)

"ledarn " sa:
Nääää... Inte riktigt så bra...

Men var faktiskt på hälsoundersökning via jobbet förra veckan..
Vi får gå till företagshälsovården 1 gång/år..

Då visade det sig att jag gått ner 10 kilo mot förra året.. :D :D

Så om den takten fortsätter så är jag tvåsiffrig nästa år.. :thumbsup: :thumbsup:
Vackert,ta det lungt med den grillade maten i sommar så går det nog bra.
otroligt imponerande att gått ner 60 kilo.det får du en karma för. :D

Själv har jag inga som helst anlag till akoholism men jag spottar inte i glaset för det.
I Sverige dricker jag inte en droppe på vardagar och på helgen kanske 2 öl på frd å 2 på lörd om det inte är fest nånstans, då blir det en 4-5 st. Vissa helger blir det inte en dropp. Men i Thailand får jag säga till mig själv för att inte beställa in en Leo till maten varje dag. Här nere är det kanske 3-4 dagar/vecka som är helt torra och på helgen ökas dom där 2 öl/dag till iaf 3 och ibland blir det en krogrunda och då slinker det ner några till. Men jag hatar verkligen att vara bakis så jag brukar sluta dricka när jag nått min gräns.
Men nog ökar lusten på alkohol även för mig när jag är i Thailand.

Det är inte mängden som avgör om det är missbruk, det är orsaken till varför man gör det som är avgörande. Inte fel att avnjuta en Leo till maten varje dag! 8)

Jag har supt sen jag var liten.
Det är nåt taskigt med min lever,
Men nåt fanstyg ska man ha.

Fred

"mackes " sa:
Det är inte mängden som avgör om det är missbruk, det är orsaken till varför man gör det som är avgörande. Inte fel att avnjuta en Leo till maten varje dag! 8)

Nej, håller med dej där mackes..orsaken..!Skulle jag bara sitta själv och dricka en,två,tre chang utan anledning..då skulle jag nog rannsaka mej själv..!!..men i glada vänners lag..kan det nog slinka ner några ..kalla CHANG utan dåligt samvete...men jag vet min gräns...och den håller jag benhårt på!! :nod:

Minst två Chang varje kväll därnere. Hemma blir det max en öl eller ett glas rödtjut bortsett från helgen, då kan mängden bli dubbel eller trippel.

På jobbet noll, inte en droppe!

"mackes " sa:

Sant så sant en LEO till maten ska det va :) o i Svedala blir det Mariestad

"glimten66 " sa:
Sant så sant en LEO till maten ska det va :) o i Svedala blir det Mariestad
Ett rätt inte illa, ledtråd staden är rätt men du glömde ju elefanten ... Du stoppar väl is i också eller ... usch ;D

hej jag hade 1 kompis från danmark 35 år gammal han var alkoholist ny är han död.många dricker för mycket alkohol,är det någon som vet steen från korat pizza shop vad har hänt noi? är hon kvar korat

"FA " sa:
Hu fn kan man ha is i en kall öl ?? snacka om alkohol missbruk :o :o

Jag kan gärna ta is i ölen i LOS, pga att alkoholprocenten sjunker och jag kan dricka hela kvällen utan att behöva ge upp för tidigt.

Visst kan jag köpa öl light men inte alla barer som har det.

Men vad karlarna har för ursäkt vet jag inte, möjligtvis att dom inte vågar säga nej till isen utav den dom köper den av. :D

Eller att dom inte får ha öl i sitt kylskåp :D och då blir ju ölen varm.

"Kycklingen " sa:
Jag kan gärna ta is i ölen i LOS, pga att alkoholprocenten sjunker och jag kan dricka hela kvällen utan att behöva ge upp för tidigt.

Visst kan jag köpa öl light men inte alla barer som har det.

Men vad karlarna har för ursäkt vet jag inte, möjligtvis att dom inte vågar säga nej till isen utav den dom köper den av. :D

Eller att dom inte får ha öl i sitt kylskåp :D och då blir ju ölen varm.
Ölens smak fördärvas av isen. Det är inte att den blir för svag. Den godaste ölen ligger mellan 4.5% och 5%. starkare blir inte godare.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp