Barnmisshandel i Thailand

Jag såg andra delen av uppdrag granskning idag. Där kan man tydligt se vad misshandel gör med barn. Brodern som satt inne verkar ju helt förlorad, Mycket tragiskt, en del av vår (Iranska) kultur (eller inte kultur) som brodern sa. Vår socialvård gör ingenting, det kanske är där resurserna behövs?
Han och hans bror var ju verkligen frukt av en eländig uppväxt...
Men som han den andra killen som körde Taxi sa i första fick mig att reagera..
- Här i Fittja är jag fredad och kan gå vart jag vill..
- Jag har slagit så många på käften och även knockat ner poliser..
- Det ger mig respekt och en frisedel..

Det är sånt småkillarna i förorten ser upp till och lär sig att rädsla skapar respekt..
Och som han bodybuildern säger..
- I Mellanöstern är barnuppfostran = Aga och slag..
Då är det ju en kultur som dom tar med sig hit..??

Hur orkar du skriva och INTE svara egentligen... Jag kallar det rent skitprat mackes, skriv istället vad du tycker, så man vet det. Visst fan e du för mångkulturella yttringar eller hur? Så det är ju näppeligen en attack i den meningen då.....

Kom igen nu och skriv vad du tycker istället.. mycket roligare dessutom..

Du vet mycket väl vad jag tycker. Orättvisorna som är inbyggda i Nationalistiska system är ohållbara i längden, speciellt nu med Internet då alla har tillgång till att tydligt se orättvisorna.

Det som sker nu är att vi tvingad dela med oss av de kunskaper vi skaffat oss genom att utnyttja fattiga och omedvetna människor. En utjämning på global nivå som vi inte kan göra så mycket åt annat än att bromsa.

En av de kunskaperna som vi fått är att man inte uppfostrar barn med sparkar och slag utan genom en argumentation som de kan förstå och lära sig av. Kunskap istället för rädsla.

Kom nu inte med att vi har skaffat oss allt detta genom hårt arbete, vi har skaffat privilegier med vapen och förtryck av människor som jobbat minst lika hårt som oss. Med maktstrukturer som Engelsmännen har varit mästare på och där resten av Europa inte ligger långt efter. Den strategin är död idag, den förutsatte okunskap.

Ja mackes visst kände jag att du ville få snacket åt detta hållet därav dina inlägg, men du fick som du ville verkligen. Jag är född 1951, och tror inte heller på hugg och slag i uppfostran, detta TROTS att jag fick stryk 2 gånger av min morsa under de 13 år, då det hände 2:a och sista gången. Men annars vet jag att jag kunde få en dask i röva när jag gjorde bort mig. och man var jävligt medveten om man gjort bort sig.

Vi som var födda under 1950;talet (vet absolut noll om 40;talet) vi fick dask i häcken om vi varit dumma. Du kan kalla det vad du vill mackes, men vi fick dask i häcken om vi varit dumma, och sedan var det bra med det. Detta med att vi skall hata våra föräldrar, vet jag inte riktigt vad det kommer ifrån. Men tror att det vill till mer än dask i röva, för att man skall hata sina föräldrar, och revoltera i samhället!! Jag tror det ligger nåt annat bakom i de fallen.

Avslutningsvis om du nu eller andra, INTE fick en dask i röva, så skall ni inte snacka, ni har fan inte en susning om arga unga män och sådant snack,,,,, Jag mår bra och älskade mina föräldrar, och det gjorde, mig veterligen, hela gänget på gatan hemmavid också, och vi alla fick en dask i röva stundtals under vår uppväxt...

Sedan kom rödhåriga feminister med John Lennon-glasögon på 1970;talet nån gång, och allt ställdes på ända, killarna förlorade sina k:kar medans tjejerna fick dem istället.... Om det blev bättre eller sämre, kan inte yttra mig om detta, men en liten vink är,,,, kika ut genom fönstret och gör sedan er bedömning....

Djäkligt bra skrivet Mr Newdawn , Den tiden du skriver om var inte bara en tid utan aga , det var en tid utan uppfostran ,,Vad det har inneburit för samhället ser vi idag Jag fick aldrig per definition stryk , jag kunde få en lätt örfil kanske vid två tre tillfällen av min far ,detta då jag varit alltför stor i käften ,Och hatade jag sedan min far ? Min far är den bästa människan samt min bästa vän i livet jag haft , hans bortgång var en stor sorg för mig , ändock var jag fyllda gott och väl 50 när han gick ur tiden , En stor man med enorm kunskap ,en far som jag varje dag under tiden fram till hans borgång talade med ,om allt ....
En örfil eller två har inte påverkat min stora kärlek och respekt för min gamle far

Ja är det inte märkligt vilken fördel föräldrar har när det gäller att bli älskad.

I senaste uppdrag granskning sitter en man som blivit grovt misshandlad och vanskött av sin far och deklarerar att han älskar honom ändå. Dock gick det inte så bra för honom i livet...

Ja det är bra att vi skriver ifrån TVÅ OLIKA LÄGER.. Dels dom rödhåriga med John Lennon-glasögon,,,,, och sedan oss andra, som levde i en tid av kärlek och en dask i röva...

De som misshandlades tycker jag verkligen synd om, men att sabotera ett helt system bara för att några misshandlar andra, tycker jag stundtals kan vara fel. Kanske som att säga då i dessa jägartider.

Ja, "Jonsson i backen" han sköt sin son i häcken med hagelbössan, och sedan kommer Chefs-psykologen ifrån storstan Bergshamra (sorry ledarn), och bestämmer att skjuta med hagelbössa fr.o.m. nu ät absolut förbjudet, ty det förkommer alltför ofta att fäder skjuter sina söner i röva av misstag..

Och sedan är det ju bra att misshandel tas upp. Men som så ofta med precis allting tycker jag mig märka, så är det alla dessa jäkla överdrifter man tar saker och ting åt helvete för långt åt ena sidan, istället för att lugna sig och se om det finns nåt bra att ha kvar..

Märkligt att sådana som de som pratar mest, aldrig pratar om en dask i häcken utan tar alltid upp fall med misshandel och svår misshandel... Men det är väl inte lika rubrik-bringande antar jag...

Som jag sade tidigare, titta Er omkring bland dessa jävla 70;talister med fri uppfostran, secken mesig gäng om man jämför med äldre årgångar, secka naiva småbarn som tror att godis växer på trän och att lön kommer ifrån det sociala...

Senast redigerad av en moderator:
Ja är det inte märkligt vilken fördel föräldrar har när det gäller att bli älskad.

I senaste uppdrag granskning sitter en man som blivit grovt misshandlad och vanskött av sin far och deklarerar att han älskar honom ändå. Dock gick det inte så bra för honom i livet...

Det är väldigt viktigt, anser jag, att förvalta den kärleken barnen visar sina föräldrar.

Barn formas av föräldrarna till vuxna individer och påverkas av dessa. Att ge dem trygghet och respekt är nog den bästa förutsättning man kan ge dem.

Ja det är bra att vi skriver ifrån TVÅ OLIKA LÄGER.. Dels dom rödhåriga med John Lennon-glasögon,,,,, och sedan oss andra, som levde i en tid av kärlek och en dask i röva...

De som misshandlades tycker jag verkligen synd om, men att sabotera ett helt system bara för att några misshandlar andra, tycker jag stundtals kan vara fel. Kanske som att säga då i dessa jägartider.

Ja, "Jonsson i backen" han sköt sin son i häcken med hagelbössan, och sedan kommer Chefs-psykologen ifrån storstan Bergshamra (sorry ledarn), och bestämmer att skjuta med hagelbössa fr.o.m. nu ät absolut förbjudet, ty det förkommer alltför ofta att fäder skjuter sina söner i röva av misstag..

Och sedan är det ju bra att misshandel tas upp. Men som så ofta med precis allting tycker jag mig märka, så är det alla dessa jäkla överdrifter man tar saker och ting åt helvete för långt åt ena sidan, istället för att lugna sig och se om det finns nåt bra att ha kvar..

Som jag sade tidigare, titta Er omkring bland dessa jävla 70;talister med fri uppfostran, secken mesig gäng om man jämför med äldre årgångar, secka naiva småbarn som tror att godis växer på trän och att lön kommer ifrån det sociala...

Du är kvar i begreppet "den du älskar agar du". Jag ser inget synonymt i de båda!

Hur reagerar du om du blir slagen? På samma sätt reagerar ett barn, med ilska och vanmakt. Man är kränkt.

Att kränka någon är enligt vad jag tror inte det bästa sättet att lära ut något, tvärtom får det förmodligen motsatt effekt även om rädslan gör att förseelsen inte upprepas. Allt annat är efterkonstruktioner.

Bara för att göra det klart, jag fick också "smisk" som det kallades. En total förnedring som gjorde att jag tyckte rent illa om min far. Men det skulle till en psykolog 20 år senare för att få mig att inse det. Du "måste" ju bara älska dina föräldrar. Idag har jag förlåtit (postumt) men ställer inte upp på aga!

Så du tycker att argumentera mot misshandel är att sabba ett system? Jag tycker det är att utveckla kulturen, jag vill ha en kultur där det inte är acceptabelt att bära hand på varandra. Kalla det "John Lennon glasögon" om du vill men jag kan faktiskt förakta den macho kultur du argumenterar för.

"Dagens ungdom", har vi hört det förut? Jag högaktar dagens ungdom för det kritiska tänkande de fått lära sig under det flummiga 70-talet. Naturligtvis är det precis som med oss, en del goda och en del mindre goda!

Bara en tanke mackes, dagens ungdom är absolut inte födda på det flummiga 70;talet, dagens ungdom är födda runt sekelskiftet om jag inte har helt fel, Jag märker att du har noll koll på läget i den saken verkligen...

Andemeningen med det jag skrev, måste jag nog upprepa eftersom du som vanligt NOGGRANT undvek att förstå det. Är att misshandel av barn naturligtvis är kass, men när ungarna varit för jävliga, ge dom en dask i röva skall inte behöva bli dessa fjant-skriverier..

Du skriver ju själv och ger mig själv helt rätt i sak när det gäller psykopaterna (sorry psykologerna)... Det krävdes en sådan för att du skulle vakna till liv själv tydligen, och inse vad du tyckte om din pappa och att han daskat dig i häcken..

En människa som dig som börjar nästintill hata din farsa för dask i röva, där ligger något annat begravet mackes, som du undviker att berätta. Garanterat så måste du ha fått jävligt mycket stryk helt enkelt, och då har vi gått ifrån dask i röva, till ren och skär misshandel... Inte fan hamnar man hos en psyko-brytare bara för dask i röva, lägg ner det skit-pratat..

Bara en tanke mackes, dagens ungdom är absolut inte födda på det flummiga 70;talet, dagens ungdom är födda runt sekelskiftet om jag inte har helt fel, Jag märker att du har noll koll på läget i den saken verkligen...

Andemeningen med det jag skrev, måste jag nog upprepa eftersom du som vanligt NOGGRANT undvek att förstå det. Är att misshandel av barn naturligtvis är kass, men när ungarna varit för jävliga, ge dom en dask i röva skall inte behöva bli dessa fjant-skriverier..

Du skriver ju själv och ger mig själv helt rätt i sak när det gäller psykopaterna (sorry psykologerna)... Det krävdes en sådan för att du skulle vakna till liv själv tydligen, och inse vad du tyckte om din pappa och att han daskat dig i häcken..

En människa som dig som börjar nästintill hata din farsa för dask i röva, där ligger något annat begravet mackes, som du undviker att berätta. Garanterat så måste du ha fått jävligt mycket stryk helt enkelt, och då har vi gått ifrån dask i röva, till ren och skär misshandel...

Inte fan hamnar man hos en psyko-brytare bara för dask i röva, lägg ner det skit-pratat..
55555:thumbsup::thumbsup:

Inte fan hamnar man hos en psyko-brytare bara för dask i röva, lägg ner det skit-pratat..
55555:thumbsup::thumbsup:

Just denna Macho-jargong tycker jag jävligt illa om och det var inte min avsikt att få en ny psykoanalys av en amatörpsykolog.

Jag påstod inte att orsaken till att jag talade med psykolog var att jag fått "dask i röva", det var din dåliga tolkning.

Jag har heller aldrig påstått att man behöver psykolog för att man fått någon örfil eller "dask". Det är också er tolkning.

Jag bara försökte berätta om att i samtal med en psykolog kom jag fram till att den stora kärlek till min far som jag liksom alla andra barn kände hade fått sig en och annan törn på vägen.

Det var ingen stor misshandel eller något "annat" som du insinuerar. Det krävs helt enkelt att en människa respekterar mig om jag skall älska honom. Man slår inte en människa man respekterar och detta fick jag klart för mig i samtalen.

Jag kan också berätta att jag har mycket kärleksfulla relationer med mina (5) barn efter att ha respekterat dem fullt ut under hela deras uppväxt, inte ett slag eller något förödmjukande tillmäle. Tyvärr har jag sett alltför många trasiga relationer bland min generations macho män och deras barn.

Men det var ju så vi fostrades, det kanske behövdes en psykolog för att bryta den indoktrineringen.

70-talsbarnen har tagit över ssmhället nu och jag har förstått att just ni två inte tycker att det passar er men mina barn verkar inte ha samma problem. De oroar sig mer för den miljö vi lämnat över till dem! Generationsmotsättningar?

Det gläder mig att "ni" lyckades" så bra med dina barn, och bra att ni inte misshandlade dom för den delen också. Du eller om det var din exfru som gjorde jobbet av Er, lyckades bra och rosor till det...

amatör-psykologen

Bibeln igen. Mose lag. När dina barn går dig emot skolen de stenas utanför staden port.

Psyko-brytaren Anette Kullenberg med John Lennon-glasögon sade på 1970;talet;
"När dina barn går dig emot, så må du tappa vårdnaden, och barnen upptas i fosterhem"

Personer som verbalt inte kan hävda sig och p.g.a.d. känner sig underlägsna måste ändå ha rätt att framhäva sina åsikter. En person som hela tiden blir avbruten eller nonchalerad har kanske då som sista utväg är att ta till handgripligheter.
Är det helt fel - i alla fall inte i mitt tycke.
Ex när en barnunge - snorunge under 15 år konsekvent vägrar lyssna eller acceptera vissa regler, bör detta inte då beivras på något sätt.
Ta ifrån barnet mobilen, begränsa barnets rörelseförmåga (husarrest) gör barnet ännu mer upprorisk eller negativt inställd.
Ger du däremot ungen prygel och förklarar samtidigt varför och att det bjuds på mer av samma vara om inte personen ifråga lär sig följa de regler och normer som ställs.

Många gånger, dock inte alltid räcker det med löften om denna typ av repressalier - tyvärr fungerar detta inte på dagens kriminella ungdomar, tror att repressalieråtgärderna sätts in på tok för sent, de presumtiva brottslingarna måste fångas upp redan under skoltiden och åtgärdas.

Kommer säkert att nu få massor av skit för min åsikt/er men det är ni som är fel ute - gud hjälpe er.

Vi alla är nämligen däggdjur och se hur övriga däggdjur fostrar sina barn/ungdomar.
De pratar och förevisar, lyder inte ungen blir den handgripligen tillrättavisad, vari ligger felet?
Några föds alltid för att bli kriminella och dessa kan vi tyvärr inte åtgärda (endast förvaring för att skydda övriga medborgare) det är de som ser upp eller slår följe med de "yrkeskriminella" vi måste hejda (rädda). En vaken fritidspedagog eller förskolelärare med rätt rättigheter och färdigheter kan göra mycket för att förhindra ungdomsbrottsligheten

Åh herre jösses Evert 1 - Nu kommer det snart en flodvåg. Detta är emot precis allting som "gäller" idag. Inte nödvändigtvis i morgon, men idag!!!

Så slipa svärdet, tvätta skölden, och dra på dig kropps-pansaret, snart kommer PK....

Det som är förbjudet är fysiskt och Psykisk misshandel, det senare avgörs av SOS eller senare vid domstol när du skall
dömas för att du gjort vad du kan för att ditt barn skall veta vad som är rätt och fel leverne i samhället ,, Allt går bra tills någon "majongkärring" i skolan lämnar en orosanmälan till Soc ,sen är karusellen som aldrig tar slut igång ... psykisk misshandel kan vara att du anser att en viss kamrat skall undvikas då den har dålig inverkan på detta barn ,, bara ett exempel som min fru råkade ut för ...... Soc fittto...är ett av de sämsta och värsta pack jag känner till :mad:

Jag skulle aldrig bära hand på mina barn och vad jag minns var det endast en gång som jag själv fick en rejäl lusing av farsan och då var den välförtjänt. Jag hade nämligen tagit en sko och i ilskan över något jag inte minns kastade jag den i en dörr inomhus så att den gick sönder. Om jag har blivit skadad av detta får väl andra bedöma men det känns inte så.

Tyvärr @evert 1 så har du inte lyckats bygga upp en ömsesidig respekt med dina barn om de inte kan respektera dina önskningar och regler i ert gemensamma hem. Den respekten kommer du definitivt inte att kunna slå in i dem.

Lyckas du inte lära dina barn respekt så kommer du nog att få leva med den enda metoden du har kvar och dina barn kommer att föra den vidare till sina barn och förmodligen också till andra människor de inte kan respektera.

Tyvärr har ju historien visat att våld inte löser några problem på lång sikt, bara väldigt kortsiktigt. Det är dags att vi höjer oss över däggdjuren som bara lever på vad känslan säger. Vi har ju fått en hjärna, låt oss använda den.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp