Big Jokes degraderad till vanlig tjänsteman och föremål för utredningar

A

Anonym

Gäst
Ja, vad skall man säga , denna kille är den som drivit många av dessa som vi kallar galna ideer angående rapportering , försäkringskrav mm ,, Hoppas att det kommer en vettig kille eller dam nu i hans ställe ,, Thailands turism står för 18% av BNP framkom nyligen från BKK post samt en del andra media, Har de råd att förlora större delen av dessa 18 % ?? Visst finns det en helv massa chineser , men det är inte många bath de tillför Thailand

Ja, vad skall man säga , denna kille är den som drivit många av dessa som vi kallar galna ideer angående rapportering , försäkringskrav mm ,, Hoppas att det kommer en vettig kille eller dam nu i hans ställe ,, Thailands turism står för 18% av BNP framkom nyligen från BKK post samt en del andra media, Har de råd att förlora större delen av dessa 18 % ?? Visst finns det en helv massa chineser , men det är inte många bath de tillför Thailand
Du får spana in vilka som bor på de dyraste hotellen, mest kinesiska besökare.
Du hittar dom inte på dina 500b ställen. :cool:

Du får spana in vilka som bor på de dyraste hotellen, mest kinesiska besökare.
Du hittar dom inte på dina 500b ställen. :cool:

Kineserna går väl till sina hotell, affärer etc? I alla fall vet jag en del thai i phuket som tycker kineser är helt meningslösa då inga pengar hamnar hos thailändare enligt dem.

Hur det ser ut i verkligheten och vilka pengar som hamnar var i slutändan vet jag inte.

Kineserna går väl till sina hotell, affärer etc? I alla fall vet jag en del thai i phuket som tycker kineser är helt meningslösa då inga pengar hamnar hos thailändare enligt dem.

Hur det ser ut i verkligheten och vilka pengar som hamnar var i slutändan vet jag inte.
Stämmer nog inte här i Pattaya iallafall.
Faranger hänger på barer och stranden (barerna som missar intäkter, inte så mycket kineser där).

Turistattraktioner fullproppade med Kineser (få faranger, dom ligger på stranden) bbq buffeer fullproppade av kineser, speed boats som kör till Kho Larn fullproppade av Kineser,.

Men snackar man bara med Thai i barsvängen så ser man inte mycket av Kinesernas pengar.

Det finns nog många olika typer av kinesiska turister.
Charterresor och de som reser på egen hand.
Kinesiska dollarmiljonärer kryllar det av men dom ser du inte i Phuket men väl i Bangkok, Singapore och Europa.
Då bor dom flott och shoppar för enorma belopp.

Stämmer nog inte här i Pattaya iallafall.
Faranger hänger på barer och stranden (barerna som missar intäkter, inte så mycket kineser där).

Turistattraktioner fullproppade med Kineser (få faranger, dom ligger på stranden) bbq buffeer fullproppade av kineser, speed boats som kör till Kho Larn fullproppade av Kineser,.

Men snackar man bara med Thai i barsvängen så ser man inte mycket av Kinesernas pengar.

Ja på turistbåtar har jag sett många kineser.

Mina vänner som "gnäller" jobbar väl inte med direkt kinesattraktioner. Skola och extraknäcker som thailärare för utlänningar, 7/11 och taxi/turistturer för mindre sällskap.

Har inte så stor koll på barlivet och vart folk går faktiskt. Är snart tio år sedan jag festade runt i phuket och då gick jag mest slumpmässigt in på barer ensam eller följde efter kompisar. Minns att det var mycket japaner på ett par gogobarer, men det är väl det jag minns som sticker ut.

Det finns nog många olika typer av kinesiska turister.
Charterresor och de som reser på egen hand.
Kinesiska dollarmiljonärer kryllar det av men dom ser du inte i Phuket men väl i Bangkok, Singapore och Europa.
Då bor dom flott och shoppar för enorma belopp.

Jag ser inte så många dollarmiljardärer oavsett land ;)

Mina vänner som "gnäller" jobbar väl inte med direkt kinesattraktioner. Skola och extraknäcker som thailärare för utlänningar, 7/11 och taxi/turistturer för mindre sällskap.

Har inte så stor koll på barlivet och vart folk går faktiskt. Är snart tio år sedan jag festade runt i phuket och då gick jag mest slumpmässigt in på barer ensam eller följde efter kompisar. Minns att det var mycket japaner på ett par gogobarer, men det är väl det jag minns som sticker ut.
Ja låter som dom är mer beroende av faranger.
Men turistattraktioner som nobbas oftast för det mesta av västerlänningar som mer är intresserad av bad, sol, stran och bar blomstrar nu, alla sevärdheter och även ickesevärdheter blomstrar nu, för där är fullt av kineser och någon enstaka farang som tröttnat på stranden för dagen.

Går man in på gogo barer i patong so är det mest japaner och kineser där

Hej

Här blev det en dubbeltråd eftersom Big Jokes degradering redan har diskuretas i ett antal dagar under rubriken
”X-RAY Outlaw” som Big Joke har organiserat och lett.

Mvh isan lover

Du har en poäng där, jag skrev fel.
Det skulle vara 300b ställen som kineserna ratar.
Bara unga backpackers och äldre knuttar bor så.
Ja för 500 baht ställena har du ju stenkoll på, är ju så du alltid bor så självklart vet du hur mycket kineser som håller till där.

Ja för 500 baht ställena har du ju stenkoll på, är ju så du alltid bor så självklart vet du hur mycket kineser som håller till där.
Stämmer bra inga kineser alls, bara en massa prismedvetna svenskar från området BKP i Hua Hin håller till där.
Så har det varit när man varit ute på turné med grabbarna från Hua Hin, vare sig Udon, Korat, Prachuap Khiri Khan, Koh Phangan eller Koh Samui har gjort någon skillnad, bara svenskar och inga kineser.
Finns det en 30b middag som serveras utanför så är valet enkelt.

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
16 K
A
A
Svar
25
Visningar
3 K