Big Joke’s bil beskjuten.

Hej

Här ger Big Joke sin version av varför han utsätts för beskjutning och vi får kanske även en förklaring till varför han plötsligt sparkades, han verkar ha motsatt sig det biometriska kontrollsystemet som infördes på landets flygplatser p.g.a av oegentligheter och förseningar, då får man givetvis sparken i Thailand och kan t.o.m hotas till livet.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Big Joke kritiserar landets polischef för att dom som besköt hans bil fortfarande inte är gripna, han säger sig tro vilka som ligger bakom attacken och att dom är mäktiga annars hade dom aldrig vågat utföra detta.

Mvh isan lover

Hej

Den dag du delar damer och bastu med den Kinesiska affärs eliten i Bangkok, regeringsmedlemmar, generaler och ledande polischefer ska jag nog kunna lova att äta upp den berömda hatten.

Visst är falanger välkomna på dom flesta massageställen och bordeller av ganska hög klass, men det finns ställen som det är helt otänkbart att någon med "Ikväll får 63 svenskar gonorré" t-shirts och solhatt knallar in”, det är helkört minst sagt, det är bara att inse att det finns ställen för folk i den absoluta toppen, visserligen är väl Big Joke lite i frysboxen just nu, men troligen inte så mycket att han behöver dela damer med falanger som bär "Ikväll får 63 svenskar gonorré" t-shirts och solhatt som knallar in”, men har vi någon på forumet som är buksvåger med Big Joke, Prayuth, klockmannen, Singhaägaren eller någon annan potentat så ta gärna en selfie med någon av dom vid nästa besök på deras favoritställe.

Mvh isan lover

Varför svarar du på allt utom frågan?
Jag frågade vilka ställen du pratar om?
Du kan ju alltid fråga Chuwit K, han har ju redogjort för det.
Ministrar i regeringar, polischefer, den militära toppen, företagsledare etc har ju besökt hans ställen.

/ SatanG

Du skriver vad vet jag , många kanske och tror , men jag påstår att du har helt fel , finns väldigt många , till och med i Pattaya som inte erbjuder ens ett handjobb ,, kan visa dig minst ett dussin som jag vet säkert inte erbjuder , går ofta till dessa , har problem i nacken efter en Whiplash på 80 talet och mår bra av massage i skuldror samt nacke , olja då naturligtvis samt jamong (grönt massage liniment ) .. tyvärr värre i Sverige vill jag påstå , svårt att hitta seriös här , men finns naturligtvis även dessa
Läs en gång till ;)
Jag menade att jag vet inte om det är bra att massagesalonger är sexchopar samtidigt.
En del kanske tycker det är bra andra inte.
Jag däremot vet att Thai ser salonger som bordeller samtidigt.
Detta rent allmänt.
Jag gick ofta till salonger innan jag visste detta men blev tillrättavisad senare. :cool:
Kan gå dit idag också om jag inte får tid hos proffs, för det finns ställen som även har duktiga massörer och jag kan sovra mig.
Att det finns ställen som bara erbjuder massage, vet jag också, skrev det med.
I salonger tvingar det inte heller folk till sex förstås, men det erbjuds.
Om du tittar på öppettider för salong. Om det står t ex från 10 - 24 så berättar det en del.

Hej

Det gäller nog i ganska många länder men i Thailand är enligt tidigare undersökningar ca 80% av dom gifta männen otrogna, köper sex, har älskarinnor (Mia noi) o.s.v, landets högst uppsatta person har ex.vis ibland haft hundratals älskarinnor och varit far till flera hundra barn o.s.v, så det är lite annorlunda spelregler här.

Nästan alla Thailändska män jag har lärt känna under mina 35 års resor till landet har haft relationer vid sidan om sin fru, besökt karaokebarer, bordeller, massagesalonger eller haft Mia Noi,s o.s.v, det gäller både två f.d svärfar, flera morbröder, grannar, vänner, poliser, lärare, tjänstemän. militärer m.m, det är näst intill ett kroniskt problem.

Mvh isan lover
Håller med i mycket du skriver. Ibland blev jag överraskad av vissa personer som är nära vänner har älskarinnor.
Idag överraskar detta inte mig alls för synen på sex är inte samma som i Sverige.
Detta gäller kvinnor som män, hur männen annars skulle kunna ha älskarinnor?

Håller med i mycket du skriver. Ibland blev jag överraskad av vissa personer som är nära vänner har älskarinnor.
Idag överraskar detta inte mig alls för synen på sex är inte samma som i Sverige.
Detta gäller kvinnor som män, hur männen annars skulle kunna ha älskarinnor?

Hej

Håller med helt, är förvånad över att inte fler verkar känna igen detta som är så allmänt och väl etablerat i hela det Thailändska samhället, det verkar inte ha med samhällsklass att göra, alla som får chansen och har möjligheten verkar ta den.

Umgås man med Thailändska män så är det ju omöjligt att missa det här fenomenet.

Mvh isan lover

Hej

Det gäller nog i ganska många länder men i Thailand är enligt tidigare undersökningar ca 80% av dom gifta männen otrogna, köper sex, har älskarinnor (Mia noi) o.s.v, landets högst uppsatta person har ex.vis ibland haft hundratals älskarinnor och varit far till flera hundra barn o.s.v, så det är lite annorlunda spelregler här.

Nästan alla Thailändska män jag har lärt känna under mina 35 års resor till landet har haft relationer vid sidan om sin fru, besökt karaokebarer, bordeller, massagesalonger eller haft Mia Noi,s o.s.v, det gäller både två f.d svärfar, flera morbröder, grannar, vänner, poliser, lärare, tjänstemän. militärer m.m, det är näst intill ett kroniskt problem.

Mvh isan lover
Där håller jag med dig IL , Men detta visar bara på att Asiater är som vanligt folk . :reta:

Hej

Håller med helt, är förvånad över att inte fler verkar känna igen detta som är så allmänt och väl etablerat i hela det Thailändska samhället, det verkar inte ha med samhällsklass att göra, alla som får chansen och har möjligheten verkar ta den.

Umgås man med Thailändska män så är det ju omöjligt att missa det här fenomenet.

Mvh isan lover
Jag gissar att falang hålls utanför speciellt om man lever svenssonliv och har utländska vänner.
Däremot som jag bor enbart med thai så börjar man fatta detta så småningom.
Jag undrade varför Nois släkt spanade på mig på kvällar och nätter. Kollade om min bil och mc är hemma för Noi jobbar i Nan på veckorna.
Efter en sådan natt när hennes mamma trodde att jag inte var hemma fick jag spel och tog upp detta med henne.
En annan kväll tidigare kom de in i mitt sovrum klockan 11 när jag sov och då började jag fatta att alla självklart trodde att även jag ligger med andra. Tänk att förlora rika farangen :D
Träffade på marknaden en nära släkting till Noi och han hade en kvinna med sig. Frågade Noi vem hon var och hon skruvade på sig rätt betänkligt. :oops: Hade aldrig trott detta om honom.
Sedan finns det undantag förstås som med allting.
I Sverige låter det alltid att svensken är trogen men inte tror jag detta heller för den delen. ;)

Jag gissar att falang hålls utanför speciellt om man lever svenssonliv och har utländska vänner.
Däremot som jag bor enbart med thai så börjar man fatta detta så småningom.
Jag undrade varför Nois släkt spanade på mig på kvällar och nätter. Kollade om min bil och mc är hemma för Noi jobbar i Nan på veckorna.
Efter en sådan natt när hennes mamma trodde att jag inte var hemma fick jag spel och tog upp detta med henne.
En annan kväll tidigare kom de in i mitt sovrum klockan 11 när jag sov och då började jag fatta att alla självklart trodde att även jag ligger med andra. Tänk att förlora rika farangen :D
Träffade på marknaden en nära släkting till Noi och han hade en kvinna med sig. Frågade Noi vem hon var och hon skruvade på sig rätt betänkligt. :oops: Hade aldrig trott detta om honom.
Sedan finns det undantag förstås som med allting.
I Sverige låter det alltid att svensken är trogen men inte tror jag detta heller för den delen. ;)
Svensken är bara man han också , med testo både i kroppen och i sn..pen.
Jag har varit ute en del med lite snutar i chefsställning i Pattis /Rayong , inte är Faranger bannlysta på dessa ställen , men man känner sig väldigt udda skall jag säga, ensam farang med Thaitjänstemän från olika myndigheter . Iofs var ju inte detta några ur eliten , men välutbildade Thai anställda i Chefsposition av Thailändska staten , och alla har de mia noi . självklart är det så

Svensken är bara man han också , med testo både i kroppen och i sn..pen.
Jag har varit ute en del med lite snutar i chefsställning i Pattis /Rayong , inte är Faranger bannlysta på dessa ställen , men man känner sig väldigt udda skall jag säga, ensam farang med Thaitjänstemän från olika myndigheter . Iofs var ju inte detta några ur eliten , men välutbildade Thai anställda i Chefsposition av Thailändska staten , och alla har de mia noi . självklart är det så
Apropå kvinnor så är dom inte bättre kan jag säga.
Förutom i Sverige förstås för där måste man ha en skriftig bevis för att hen är villig.
Har jag läst någonstans. :nerd_transparent:

Senast ändrad:
Hej

Man ska väl alltid vara försiktig med sånt här, men med den erfarenhet jag har i ämnet ser jag det som helt osannolikt att en turist med solhatt och en t-shirt med texten ”Ikväll får 63 svenskar gonorré” bara kan knalla in på amma bordell (massagessalong) som högt uppsatta regeringsmedlemmar, generaler och polischefer, det fungerar helt enkelt inte så.

Mvh isan lover
Troligare att du får 7 rätt på lotto innan du behöver infria det löftet

Läs en gång till ;)
Jag menade att jag vet inte om det är bra att massagesalonger är sexchopar samtidigt.
En del kanske tycker det är bra andra inte.
Jag däremot vet att Thai ser salonger som bordeller samtidigt.
Detta rent allmänt.
Jag gick ofta till salonger innan jag visste detta men blev tillrättavisad senare. :cool:
Kan gå dit idag också om jag inte får tid hos proffs, för det finns ställen som även har duktiga massörer och jag kan sovra mig.
Att det finns ställen som bara erbjuder massage, vet jag också, skrev det med.
I salonger tvingar det inte heller folk till sex förstås, men det erbjuds.
Om du tittar på öppettider för salong. Om det står t ex från 10 - 24 så berättar det en del.
Därför som fler och fler massagesalonger här i Pattaya kör med klara fönster öppen insyn och massage utförs med folk liggande på rad på massagebäddar, så folk skall kunna gå och få en massage utan att bli anklagad för att vara horbock.
Sen en vanlig Thaimassage är ju inte direkt bekväm, är ju bara bända, knäcka, krossa typ.

Där håller jag med dig IL , Men detta visar bara på att Asiater är som vanligt folk . :reta:

Hej

Vet inte om jag håller med dig här, tycker själv inte att vi är i närheten av dessa siffror i Sverige, men vi har ju å andra sidan inte samma möjligheter att köpa sex, ha Mia noi.s och gå på massage i Sverige, det närmaste vi kommer Thailand i Europa är väl möjligtvis Frankrike, där verkar systemet med älskarinnor och snedsteg vara mer etablerat.

Mvh isan lover

Hej

Det verkar bli lite efterföljder till beskjutningen av Big Jokes bil och dom ljudinspelningar som visade att en hög polischef lade sig i fallet på ett märkligt sätt, nu omplaceras polischefen.

Mvh isan lover

Hej

Big Joke har nu lämnat Thailand med sin familj efter en varning ifrån Thailands militärledda regering, han och familjen uppges ha rest till Indien där Big Joke påstås ska bli munk, märkliga turer i denna affär som i grunden verkar handla om korruption som Big Joke opponerade sig emot.

Mvh isan lover

Hej

Den här affären blir bara större och större, nu sparkar Kungen två polischefer ifrån den kungliga gardet som har koppling till fallet med beskjutning av Big Jokes bil via det läckta telefonsamtalet.

Mvh isan lover

Hej

Turerna runt Big Joke fortsätter, nu åtalas Big Joke själv för falska anklagelser mot en annan polischef.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
17 K
A
A
Svar
25
Visningar