Bila runt i Isaan.

 
A

anonymous

Gäst
Vad har ni för tips på ställen att besöka om man skall bila runt i Isaan.
Nationalparker, Tempel, mineesmärken, och andra speciella platser som utmärker sig till det ovanliga?

Tänkte kanske bila runt där 1-1 1/2 vecka om det inte blir något extra arbete.

Blir väl först upp besöka svärföräldrarna någon dag men sen vidare om det nu blir av men vilket som så skall man ju bila runt där någon gång så tips mottages.
 
Här är ett lite anorlunda tempel som jag har funderat att besöka

Wat Ban Rai
Tambon Kut Phiman, Amphoe Dan Khun Thot, Nakhon Ratchasima


image.jpeg
 
När jag ändå är inne på temple så har vi wat phra maha chedi chai monkol, det är det stora templet i utkanten av Roi et mot Yasothon och Mukdahan, och är man ändå där så kan man ju ta sig en tur till Mekong floden och sätta sig ner med en bira.

När jag var där 2011-2012 så höll dom på att renovera lite inne

image.jpeg
 
Senast ändrad:
De höll fortfarande på hösten 2014 men på nytagna bilder som jag fick för någon vecka sedan verkade de färdiga. Men bilder är bilder så jag kan inte garantera något..
 
De höll fortfarande på hösten 2014 men på nytagna bilder som jag fick för någon vecka sedan verkade de färdiga. Men bilder är bilder så jag kan inte garantera något..
Ett våningsplan var i stort sett helt tomt och ett annat höll dom på med när jag var där, på den tiden var det avspärrningsband på dom våningsplanen
 
Vad har ni för tips på ställen att besöka om man skall bila runt i Isaan.
Nationalparker, Tempel, mineesmärken, och andra speciella platser som utmärker sig till det ovanliga?

Tänkte kanske bila runt där 1-1 1/2 vecka om det inte blir något extra arbete.

Blir väl först upp besöka svärföräldrarna någon dag men sen vidare om det nu blir av men vilket som så skall man ju bila runt där någon gång så tips mottages.
Phimai historical park ska vara fint, har tyvärr inte hunnit åka dit ännu.
 
Där fick man en massa tips, tackar ödmjukast! That Phanom mellan Nakhon Phanom är sevärt, det kan jag intyga.
 
När jag ändå är inne på temple så har vi wat phra maha chedi chai monkol, det är det stora templet i utkanten av Roi et mot Yasothon och Mukdahan, och är man ändå där så kan man ju ta sig en tur till Mekong floden och sätta sig ner med en bira.

När jag var där 2011-2012 så höll dom på att renovera lite inne

image.jpeg
 
 

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
3 K
anonymous
A
A
Svar
8
Visningar
6 K
H
 
Tillbaka
Topp