Bila till Phuket

 
Jo så gör jag alltid när jag är själv eller med frun,
Men nu har vi två småbarn med, då vill man ha det hyfsat planerat o barnanpassat
så långt det går:rolleyes:
Jag tror att barnen klarar sig bättre ,anpassningsbara än vuxna. det är min erfarenhet när vi reste runt med vår dotter ,både med bil å flyg.Sen är det kanske lite olika me barn å vuxna .ta det lungt allt ordnar sig till sist.
 
Ska bila ner till rawai i Phuket från pattaya imorgon.
Har 2 små barn med i bilen, kan någon rekommendera
ett bra ställe längs vägen att övernatta på?
Typ halvvägs eller kanske lite längre ner:unsure:

Fattar inte vitsen med att sitta och köra 15 timmar när det tar 1 timme med flyg och kostar 1500 baht.

jag har ju själv tagit nattbussen Bangkok- Krabi vid ett antal tillfällen och vet hur drygt det är.

BTT
 
Fattar inte vitsen med att sitta och köra 15 timmar när det tar 1 timme med flyg och kostar 1500 baht.

jag har ju själv tagit nattbussen Bangkok- Krabi vid ett antal tillfällen och vet hur drygt det är.

BTT

Thailand är ju rätt lätt att resa i, personligen funkar det väl både att köra och flyga.
Men du får nog lägga på en tusing per skalle i transport till/från flygplatsen samt en ökad risk för covid om man reser med allmänna kommunikationer om man nu är orolig för det.

Tycker det är rätt bekvämt att ta bil, då slipper man taxipacket många gånger och bil på plats är ju rätt najs att ha. Stannar vart man vill, inga uppblåsta priser som man måste hagla om hit o dit. Sen kan man ju dessutom bestämma hastighet, pausplatser istället för att lägga det på någon okänd yaba-skalle som har full kontroll över ratten.

/ SatanG
 
Fattar inte vitsen med att sitta och köra 15 timmar när det tar 1 timme med flyg och kostar 1500 baht.

jag har ju själv tagit nattbussen Bangkok- Krabi vid ett antal tillfällen och vet hur drygt det är.

BTT
Min dam flyger Udon- Bkk Mars 9 för 709.80 bath .Men komma från ¨å till flygplatsen de du ,tycks du inte hajja Undrar vad du förstår egentligen .År 2022nu
 
Körde drygt 50mil idag, tog in på en resort med bungalow precis vid havet. Ett par mil efter Khirikhan, vi är enda gästerna:p
Hade inte räknat med att det skulle sån tid faktiskt, från Ubon ner till pattaya kunde man ligga på mer, men svårt att gasa här:laugh2:
IMG_20220228_175215.jpg
IMG_20220228_182057.jpg
Screenshot_20220228_202252_com.google.android.apps.maps.jpg
 
Thailand är ju rätt lätt att resa i, personligen funkar det väl både att köra och flyga.
Men du får nog lägga på en tusing per skalle i transport till/från flygplatsen samt en ökad risk för covid om man reser med allmänna kommunikationer om man nu är orolig för det.

Tycker det är rätt bekvämt att ta bil, då slipper man taxipacket många gånger och bil på plats är ju rätt najs att ha. Stannar vart man vill, inga uppblåsta priser som man måste hagla om hit o dit. Sen kan man ju dessutom bestämma hastighet, pausplatser istället för att lägga det på någon okänd yaba-skalle som har full kontroll över ratten.

/ SatanG

Så du menar att det skulle kosta 4000 baht för 4 personer att ta sig till och från en flygplats?

Pattaya till Suvanbhomi kostar 180 baht enkel väg med bussen.

BTT
 
 

Liknande trådar

A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
23
Visningar
2 K
Anonym
A
H
Svar
25
Visningar
11 K
Dmusen
D
A
Svar
5
Visningar
3 K
Dmusen
D
J
Svar
0
Visningar
903
Johann Bergstrand
J
 
Tillbaka
Topp