Bila till Phuket

 
8 timmar från Pattaya??

Hur fort kör du egentligen?

Det tar ju 13 timmar med nattbussen från Bangkok till Krabi och då ligger chaufförerna på 130 km i timmen.

BTT
Skrivfel av mig, 8 timmar från övernattningen vi gjorde:laugh:
Nä köra från pattaya till Rawai på 8 timmar går inte, vi landar på ungefär 14timmar när jag dragit av för div stopp vi gjorde längs vägen
 
jag har åkt bussen mellan Pattaya och Bangkok 500 gånger och aldrig betalat en baht för bagaget.

4 personer blir ca 800 baht enkel resa.

BTT
Fast nu blandar du ihop det lite brodern. Du har nog åkt bussen Ekamai Pattaya 500 ggr och där kostar bagage inget.

Bussen som går Suvvan till Jomtien kostar 130 baht per pax och några 10or för "extra stort" bagage.

Ta Suvvan till Jomtien bussen nästa gång du åker ner! Det är gångavstånd till Stefans Guest House!
 
Nu helt plötsligt blir du snål igen.......
Allt blir bara så fiktivt och teoretiskt när du kommer upp med både det ena och det andra.

Förklara gärna det där med fiktivt.

Du menar att hemsidan med busspriserna inte är en verklig sida?

Jag kan tro det mesta om thailändare men att det skulle skapas en falsk sida med falska busspriser har jag svårt för att tro.

BTT
 
Förklara gärna det där med fiktivt.

Du menar att hemsidan med busspriserna inte är en verklig sida?

Jag kan tro det mesta om thailändare men att det skulle skapas en falsk sida med falska busspriser har jag svårt för att tro.

BTT

Du kan lika gärna sitta och ge Warren Buffet dina bästa ekonomiska råd och ge Volodymyr Zelenskyj tips hur han ska agera med läget i Ukraina.
Fiktivt, hypotetiskt och rent teoretiskt.
Dina råd verkade du inte ens följa själv långt bak i tiden.

Angående ordet snål som jag använde var däremot ingenting som var fiktivt eller teoretiskt. Det var fakta.
 
Du kan lika gärna sitta och ge Warren Buffet dina bästa ekonomiska råd och ge Volodymyr Zelenskyj tips hur han ska agera med läget i Ukraina.
Fiktivt, hypotetiskt och rent teoretiskt.
Dina råd verkade du inte ens följa själv långt bak i tiden.

Angående ordet snål som jag använde var däremot ingenting som var fiktivt eller teoretiskt. Det var fakta.

Definiera ordet snål.

Jag anser att man är snål om man ex har 28 miljoner kronor på banken men vägrar betala över 1000 baht för ett hotelrum i Pattaya.

Jag har känt ett antal ganska rika men mycket snåla herrar i pattaya, bland annat en välbärgad finsk företagare som körde runt med sin nya pickup och letade efter billiga thaiställen när han skulle äta.

Han skickade även sina thailändska damer till marknaden för att handla så att ingen skulle lura honom på några baht.

BTT
 
Definiera ordet snål.

Jag anser att man är snål om man ex har 28 miljoner kronor på banken men vägrar betala över 1000 baht för ett hotelrum i Pattaya.

Jag har känt ett antal ganska rika men mycket snåla herrar i pattaya, bland annat en välbärgad finsk företagare som körde runt med sin nya pickup och letade efter billiga thaiställen när han skulle äta.

Han skickade även sina thailändska damer till marknaden för att handla så att ingen skulle lura honom på några baht.

BTT

Absolut så var han snål. Dumsnål dessutom.
Att köra runt i en pick-up för att leta billig mat kostar ju en hel del.
Eftersom han kände dig så hade han ju vara kunnat fråga dig var billigaste stället utan salmonella ligger.
 
Absolut så var han snål. Dumsnål dessutom.
Att köra runt i en pick-up för att leta billig mat kostar ju en hel del.
Eftersom han kände dig så hade han ju vara kunnat fråga dig var billigaste stället utan salmonella ligger.
Jag har hört från en kompis att salmonella är bra. Då slipper man gå på gym för att vara smal och man behöver inte köpa mat på cirka 2 veckor.
 
Kan inte vart bila till Phuket nu?
Silket bensin pris det var idag.
Från där mätaren stod till full tank för par veckor sen 1600 baht, nu 2000 baht.
 
Kan inte vart bila till Phuket nu?
Silket bensin pris det var idag.
Från där mätaren stod till full tank för par veckor sen 1600 baht, nu 2000 baht.

Tankade E20 tidigare var nere runt 18 vad jag minns. Gått över till 95 oktan då jag fått för mig att energiinnehållet är klart lägre i E20.
Skitsamma i min lilla Mazda men hajar att tankningen svider för många här nu även om det är klart brutalare i Sverige.
Mycket som gått upp i pris nu.

/ SatanG
 
 

Liknande trådar

A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
23
Visningar
2 K
Anonym
A
H
Svar
25
Visningar
11 K
Dmusen
D
A
Svar
5
Visningar
3 K
Dmusen
D
J
Svar
0
Visningar
903
Johann Bergstrand
J
 
Tillbaka
Topp