R
Raderad medlem 8711
Gäst
Det pratas ganska ofta om att vi faranger blir mer eller mindre blåsta i Thailand. Hur ser ni på detta, känns det jobbigt?
Man måste vara medveten om vad man ger sig in i om man inleder en relation i Thailand, man gifter sig inte enbart med en person utan med en hel familj. Det gäller att kunna sätta gränser och att kunna klargöra vilka ekonomiska ramar som finns. Fungerar inte detta och man blir mjölkad på pengar så bör den relationen avslutas snarast hur svårt detta än kan vara.
Detta fenomen är inte unikt i relationer med thai, det förekommer överallt naturligtvis.
Jeg forstår bare ikke dette med at man "gifter sig inte enbart med en person utan med en hel familj". Jeg har hørt dette fra flere hold før og jeg forstår det bare ikke for det stemmer ikke i det hele tatt. Man gifter seg med kvinnen og intet annet. Tror man at ens forpliktelser går lengre enn dette så vil man høyst sannsynlig ende opp med store økonomiske problemer.
Det finnes ikke det samme økonomiske sikkerhetsnettet i Thailand som vi har i nord Europa og de eldre er økonomisk beroende av de yngre, men det betyr IKKE at man som utlending skal forsørge sin thailandske familie. Dersom kvinnen påstår dette så er mitt råd å avslutte forholdet.
I Thailand så finnes det en kultur hvor den ELDSTE datteren hjelper sine foreldre med sine yngre søsken og når hele søskenflokken er ute av "redet" så er det den YNGSTE datteren og eventuelt en ektemann som tar seg av foreldrene. Og dette betyr at kvinnen og en eventuell ektemann OVERTAR hus og eiendom fra hennes foreldre. Er man gift med en datter som er UTEN dette ansvaret så finnes det INGEN thailandsk kultur som tilsier at man som mann er forpliktet til å bidra økonomisk.
Det som er det rare er at dette er lett tilgjengelig informasjon fra blant annet advokat firmaer på nettet som det ser ut til at mange ikke har oppdaget og isteden lar seg lure trill rundt av sin kjære thailandske kone.