ok, får ta min historia med då. Gifte mig o hulabalula. Gav 100k för förlovning, 300k i övrigt, plus guld.
Idag, vem har vunnit på det? jo.. Jag.. Jag har hamnat i en fälla där jag inte får pengar från min kommun som planerat (ok, man kan inte planera sådant..), kassan räckte inte till för oss utlandsstudenter.. Så vad skedde, jo pappan i familjen hyrde ut en del av sitt land o gav mig 100k. Sen skickade min mamma över 50k. Nu väntar jag på svar från både Thammasat, chulalongkorn, Kasetsart, Silpakorn och Ramkamhaeng. Jag saknar ca 300 poäng för att ha mitt slutbetyg, men i Svea kommer jag lätt in på uni med samlat betygsdokument då jag har allt som krävs, även om jag inte har allt.
Jag har kommit in i Svea förr, men nu får vi se vad Thailand säger. Hoppas de säger "Ja tack" till pengar och att visa upp att de har utlänningar som föredrar deras universitet... Vi får se. Annars blir det plan B.
Men lurad? Jag har betalat massor till familjen, men familjen har betalat massor till mig. Är vi ett undantag? Jag tror inte det. Jag tror att för godtrogen så råkar man illa ut, för bitter så råkar man illa ut (åt andra hållet, m.a.o. man blir en rik "outsider"...)
Gör man som folk gör mest tror jag de flesta klarar sig fint. Vist finns det undantag med bartjejer o allt vad det är, men va fan.. då får man skylla sig själv.. Släpa inte in alla Thais i den härvan... Jag får fortfarande mer pengar av min thai familj än min svenska, då min svenska är mer mån om framtid. Jag hopps självklart på att betala tillbaka allt, men det är ett faktum att jag inte har en trygd, så med andra ord ger de för att de vill ha mig här, eller pga ett extremt osäkert gambling spel. Du avgör vad du själv tror...