container till thailand

Ursäkta mig. Men jag hänger inte med. Om det är Krister på TS som fraktar en hel del conteiners till Thailand blir jag lite frågande. Har själv haft lite dialoger med honom. En mycket trevlig kille.
Kan någon förklara varför han är avstängd och varför man hänvisar till oseriöst företag?
I stället för att gå runt het gröt och ha åsikter så beskriv vad han/företaget har gjort för fel..

Att ha F-skattebevis och försäkringar och kontroll på import/exportdokument förutsätter jag att ett företag har som sysslar med att skicka gods till Thailand från Sverige. Har man inte det skickar man ju saker som privatperson.
Men vore trevligt att någon här som har en massa åsikter kan förklara bakgrunden. Innan det spårar ur..
Är någon anmäld till ARN? Det pratas lite kryptiskt i frågan.. ;)
Man blir bedrövad när man ser hur en del läser eller inte läser inte undra på att det blir problem om alla
skulle läsa en tråd som du, Du är ju inte med på banan, du har inte förstått nåt eller inte läst

Ja man blir ju nyfiken varför den som ställde frågan och författaren till inlägg två aldrig kommit tillbaka efter sina inlägg?

Tråden är nu 2 sidor, gå nu tillbaka en sida, läs inlägg 1, därefter läser du inlägg 2, fortsätt så tills Du kommer till inlägg 27, svårt?
Kanske jag är dum? Men vem är avstängd? Och var i tråden står det om vad personen har gjort? Kanske framgår i en annan tråd? Varför krypa runt gröten? Säg rakt ut vem ni anser gjort fel och i så fall vad personen gjort för fel!
Snacka inte skit!! Denna tråden verkar gå i samma stil som den om mobbing..
Kärring snack utan att någon säger något vettigt.. :eek: Tala klarspråk och kryp inte runt !!! :p

Om "Namn namn" är ett nick så har jag aldrig hört talas om det eller varit intresserad. Tänkte det var ett annat ord för att inte nämna nick.. Är det en "skitstövel så är det väl ingen som saknar det? Men vem bryr sig...

Man blir bedrövad när man ser hur en del läser eller inte läser inte undra på att det blir problem om alla
skulle läsa en tråd som du, Du är ju inte med på banan, du har inte förstått nåt eller inte läst
Banan? Gul? 55555 Verkar som du är väldigt insatt i frågan... Vem som är vem och vad som hänt.. ;) Nickname..

Banan? Gul? 55555 Verkar som du är väldigt insatt i frågan... Vem som är vem och vad som hänt.. ;) Nickname..
Krister är inte och har aldrig varit avstängd vad jag vet. Personen som avses nämns i inlägg #2. Och jag tycker det är lågt att diskutera honom och hans affärer när han är avstängd och inte kan svara för sig. Detta är helt objektivt, jag har ingen personlig erfarenhet av hans tjänster.

Den det handlar om Legolas , han fraktar även han saker från Sverige till Thailand ,, jag snackade med honom när jag 2013 skulle flytta ner , Fick många goda råd , seriösa råd skall jag säga , han kunde lika gärna ha sagt att visst det kör vi på , men i stället så gav han saklig information sparade mig goda slantar ,, Både han och Krister vet nog vad de talar om när det gäller containerfrakter , men har inte provat någon av dem ,, Krister är en lättsam kille att ha att göra med , så även Legolas när man träffar honom Live så att säga ,, Sen har han pga av sin märkliga Forumstil skaffat sig ovänner samt blivit avstängd för gott här vad jag förstår . men detta har väl inte ett skit med hans containertransporter att göra , som vanligt är det dem som inte alls känner honom som gapar mest , kan bara säga "Dålig stil " Även jag har haft problem med honom när vi har haft kontakt via datorn , verkar som om hornen växer ut på honom då ,, eller så missförstår alla honom ,,vilket förefaller osannolikt ... Men en skittrevlig kille mellan fyra ögon skall ni veta ;)

Nu är det en timma sedan jag skrev detta till dig, på vilket sätt är min instruktion svår att förstå? berätta hur jag kan bli tydligare.

Tråden är nu 2 sidor, gå nu tillbaka en sida, läs inlägg 1, därefter läser du inlägg 2, fortsätt så tills Du kommer till inlägg 27, svårt?

Just nu kan jag inte se annat än att Du Pepsi är en trådförstörare.

Krister är inte och har aldrig varit avstängd vad jag vet. Personen som avses nämns i inlägg #2. Och jag tycker det är lågt att diskutera honom och hans affärer när han är avstängd och inte kan svara för sig. Detta är helt objektivt, jag har ingen personlig erfarenhet av hans tjänster.
Tack Berralund och Phonta för ett vettigt svar. De enda sakliga svaren som framkommit i denna tråd.
Om alla hade hållit sig till fakta och snackat mindre skit så hade nog forumet varit mycket trevligare. :)

555 tråden har spårat ur lite tror jag så jag försöker igen,

hej, nån som vet vart man ska vända sej för att skicka en container till thailand? jag har mailat till några men då måste man ha aktiebolag för att bli godkänd, mvh ingvar

jag har i ca 2 år försökt få tag i en liten segelbåt men ej lyckats hitta någon till rimligt pris å i sverige vimlar det av billiga båtar så därför min fråga,

hoppas ni kivats färdigt ni som nätboxas 555

hej, nån som vet vart man ska vända sej för att skicka en container till thailand? jag har mailat till några men då måste man ha aktiebolag för att bli godkänd, mvh ingvar

jag har i ca 2 år försökt få tag i en liten segelbåt men ej lyckats hitta någon till rimligt pris å i sverige vimlar det av billiga båtar så därför min fråga,

Dra ett PM till Krister här, han kan vara i Sverige eller i Pattaya , bra kille som säkert kan hjälpa dig .:thumbsup:;)

Du har ju redan fått svar på dom 2 vi vet sköter frakt med containers.
Har ju även fått svar att krister på forumet fraktar, pm han.
Räcker inte det?

Tack Berralund och Phonta för ett vettigt svar. De enda sakliga svaren som framkommit i denna tråd.
Om alla hade hållit sig till fakta och snackat mindre skit så hade nog forumet varit mycket trevligare. :)
Om du hade läst från början och tänkt till så hade inga problem blivit, men du gör inte det eller förstår
inte vad som skrivs därför tjafs. Du håller dig inte till nån fakta för du läser inte eller förstår inte så
dit skriv om att hålla sej till fakta så hade inga problem blivit är nonsens från dej, läs och läs så kanske
du fattar tråden till slut och vad dom skriver där

Du har ju fått ett antal förslag men räkna inte med något billigt pris då det är rederierna som sätter priset och en speditör som du köper tjänsten av måste i sin tur köpa den av rederiet.
Lite som att fråga runt på olika postkontor i tron att någon skall ha billigare porto.
Sen har du kollat vad importavgiften på en båt är i Thailand? Det är ju inte precis frugans flyttgods det gäller.
Klarar du dig med en 20´cont så räkna med 3000Usd i frakt.

Du har ju fått ett antal förslag men räkna inte med något billigt pris då det är rederierna som sätter priset och en speditör som du köper tjänsten av måste i sin tur köpa den av rederiet.
Lite som att fråga runt på olika postkontor i tron att någon skall ha billigare porto.
Sen har du kollat vad importavgiften på en båt är i Thailand? Det är ju inte precis frugans flyttgods det gäller.
Klarar du dig med en 20´cont så räkna med 3000Usd i frakt.
hej, importavgiften ska visst va ca 5% har jag läst nånstans men man kan ju inte vara säker när det gäller thailand å rykten, det jag efterfrågade som ju inte framkom 55 var att jag sökte någon speditör å då menade jag inte nån med kontoret på fickan 55

hej, importavgiften ska visst va ca 5% har jag läst nånstans men man kan ju inte vara säker när det gäller thailand å rykten, det jag efterfrågade som ju inte framkom 55 var att jag sökte någon speditör å då menade jag inte nån med kontoret på fickan 55
Krister tar in en container till Thailand varannan vecka så du kan nog PM:a han så ger han dig säkert tips och svar.

Från vilken ort eller närmaste hamn eller godsterminal med järnväg?

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
6 K
A

Tillbaka
Topp