container till thailand

Jag håller med om detta myntade utrycket: att vara segelbåtsägare, är samma sak som att stå i duschen och riva sönder tusenlappar...så har jag känt mig många gånger.
Någon båtägare kommer jag aldrig att bli. Det räcker med att jobba till sjöss, fritiden tillbringas iland. Men var och en gör sina val.

Marinan säljer inga båtar, marinan heter småbåtshamnen i NaJomtien.
Men ligger lite småbutiker där med annonstavlor och jag har gått och kollat båtannonser där och tycker det är dyrt men kanske är så dyrt med båt.
Nog lite glädjepriser Är lite som huspriserna just nu

Hej. Jag har anlitat GTG Frakt dvs Gregor i en pågående frakt av flyttkartonger till Thailand. Det har fungerat klockrent. Så av mig får han i alla fall starka rekommendationer.

Hej. Jag har anlitat GTG Frakt dvs Gregor i en pågående frakt av flyttkartonger till Thailand. Det har fungerat klockrent. Så av mig får han i alla fall starka rekommendationer.
Man skall inte vara hur långsint som helst. Fallet med ARN var kanske en engångsföreteelse? Hur man sköter frakter och hur man beter sig på olika forum är helt olika saker.

Man skall inte vara hur långsint som helst. Fallet med ARN var kanske en engångsföreteelse? Hur man sköter frakter och hur man beter sig på olika forum är helt olika saker.
Jag har sett fallet från Arn, någon har linkat till det någon gång här på detta forumet eller det andra och tycker Arn var helt ute och snurrade och att han var inte skyldig till någonting så förstår att han strunta i det, det hade jag med gjort.

Nog lite glädjepriser Är lite som huspriserna just nu
Tänkte jag mest att det är kanske det båtpriserna ligger på internationellt.
Dom båtarna som finns där på anslagstavlan är för mellan 500.000-500 miljoner baht så inga skitbåtar ;)
Tror jag sett en för 500.000 sen inga under miljonen.
Jäkla lyxbåtar som ligger där i den hamnen.
Inget för oss dödliga.

Dom båtarna som finns där på anslagstavlan är för mellan 500.000-500 miljoner baht så inga skitbåtar ;)
Inget för oss dödliga.
Vafan du som slantar upp till condos, hus och bilar plus sjukvårdskostnader och gärna berättar om det är knappast en vanlig dödlig.

Inget för oss dödliga.
I Pranburiflodens mynning finns det några upplagda segelbåtar på en marina och förstörs i solen, båtar i 40´-50´klassen av "vår"design
Pressenignarna har för länge sedan förintats och inte ens säkert att ägarna finns i livet.
Den som vill forska kan ju göra ett klipp och handla cash.

I Pranburiflodens mynning finns det några upplagda segelbåtar på en marina och förstörs i solen, båtar i 40´-50´klassen av "vår"design
Pressenignarna har för länge sedan förintats och inte ens säkert att ägarna finns i livet.
Den som vill forska kan ju göra ett klipp och handla cash.

Pranburi, flodens mynning, marina, finns en närmare adress? köpa? jag? kan väl kolla runt lite, rätt deal är aldrig fel...och vi pratar om rätt fot, Colin Archer 45 har alltid varit min kärlek.

Jag har anlitat Legolas, dels för min flytt till Thailand, dels som speditör dessförinnan vid exportuppdrag inom min näringsverksamhet i Sverige. Har alltid funkat klockrent, blir det krångel på vägen (och det blir det ofta) så har han varit suverän på att lösa problemet.

Pranburi, flodens mynning, marina, finns en närmare adress? köpa? jag? kan väl kolla runt lite, rätt deal är aldrig fel...och vi pratar om rätt fot, Colin Archer 45 har alltid varit min kärlek.
Norra sidan

12.409271, 99.978421 för Google Maps ligger Racer Marina men fortsätt nerströms så ser du fler

Kanske är det här 12.405576, 99.983231?
Har bilder på en annan dator.

Nu är det väl bra att TS har fått svar på forumet att det finns 2 här kända transportörer, den ena är bra på sitt sätt den andra bra på sitt sätt, ska vi försöka att finna en väg för TS? jag har ställt frågan 2 gånger, är det 20 fot container som gäller, TS lämnar inget svar, jag utgår ifrån att det är en båt som högst är 20 fot, nu kommer vi till inköpspriset, oavsett ny eller begagnad, transporten inom Sverige till utskeppningshamn, transporkostnaden land till land, mottagningshamn vill ha sina betalningar, jag tror nog att jag lägger ner att försöka förklara min syn på saken,
läs Kurants inlägg "73" i denna tråd, förvisso talas det om båtar, 40-50 fot, det finns säker någon 20 fotare redan i landet, låt säga i dåligt skick,
en uppgradering av denna till nyskick skulle enligt min mening kosta betydligt mindre än kostnaderna för frakter.

Finns det intresse av att köpa på plats kan jag kontakta en utmärkt spejare, arvode till honom ligger på några öl i glatt sällskap.
Med inköp och frakter så är det väl upp till 250.000 baht i potten

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
6 K
A

Tillbaka
Topp