container till thailand

in-ka

Forumveteran
hej, nån som vet vart man ska vända sej för att skicka en container till thailand? jag har mailat till några men då måste man ha aktiebolag för att bli godkänd, mvh ingvar

Krister på detta forum tycker jag låter som ett bra förslag, vid min transport via Krister, så fungerade det klockrent....

hej, nån som vet vart man ska vända sej för att skicka en container till thailand? jag har mailat till några men då måste man ha aktiebolag för att bli godkänd, mvh ingvar

Varför måste Du ha ett AB? finns många privatpersoner som skickar gods...

Många fraktföretag vill inte ha strökunder eller privatpersoner, så vänd dig till en svensk godkänd speditör till att börja med.
Viktiga bitar är försäkring av ditt gods mm. samt att rätt dokument och handlingar upprättas.

En containerfrakt har så stora värden för den som väljer att betala den stora kostnaden att man bör nog undvika blocket eller andra annonsörer till lägsta pris. Är det ett begagnat bohag så är det nog billigare att köpa nytt på plats.

Anlita en som är auktoriserad så finns i alla fall en motpart om det krånglar att flyttgodset inte kommer fram eller andra bekymmer.
Gör upp om en frakt dörr till dörr med försäkringar så inte en massa extra kostnader uppstår och ord står mot ord.

Lätt att en container fastnar i tullens byråkrati och då är det bra med en speditör som har en samarbetspartner i mottagarlandet.
Känner två som fått hosta upp ytterligare +80.000 bath för att få ut sitt gods och sen har "Kalle med kontoret i fickan" slutat besvara både mail och telefonsamtal.

Du menar han som blev dömd i ARN men vägrade följa deras beslut?
Har träffat en del som anlitat honom men konstigt nog har ingen av dem rekomenderat honom.

Att bli dömd i ARN är nog inte svårt ,, har inte anlitat honom så kan inte heller döma , vet däremot några mycket nöjda kunder till honom ... Oförtjänt eller förtjänt taskigt rykte här , varför vet inte jag ,,
Krister är nog bra han med , en trevlig kille som tar sina uppdrag seriöst ... gillar honom skarpt
Är väl bra att det finns fler att välja på:):) Vad jag vet så har en del som gnäller aldrig anlitat honom , och det är inte snyggt på något sätt .. :rolleyes:

Att bli dömd i ARN är nog inte svårt ,, har inte anlitat honom så kan inte heller döma , vet däremot några mycket nöjda kunder till honom ... Oförtjänt eller förtjänt taskigt rykte här , varför vet inte jag ,,
Krister är nog bra han med , en trevlig kille som tar sina uppdrag seriöst ... gillar honom skarpt
Är väl bra att det finns fler att välja på:):) Vad jag vet så har en del som gnäller aldrig anlitat honom , och det är inte snyggt på något sätt .. :rolleyes:
Ett kan man väl vara säker på att han är nog duktig på transporterna, men det är bara en hobby och inget företag finns registrerat. I Thailand skulle det krävas WP och i Sverige näringsdeklaration och adjö till SINK skatt.
Därför är han tandlös när det blir blir reklamationer eller tvist, men är det billigare än andra är det en risk man får bedöma själv.
Garantier lämnas knappast mer än muntligen.
Jag har träffat två som känner sig lurad, men det kan ju varit självförvållat också.

Det var ju en debatt här om att inte stödja en del valuta växlare, blev ju en moralisk fråga ang koruption.
Men nu kan man ju fråga om vederbörande har F skattsedel, så att det betalas in skatt,men nu tror jag inte att vederbörande har detta, går nog inte att ha sink o F skattesedel.
Om man hade kritik mot valutaväxlarna borde man även ha moraliska aspekter på hur man bedriver en skipping verksamhet.

Det var ju en debatt här om att inte stödja en del valuta växlare, blev ju en moralisk fråga ang koruption.
Men nu kan man ju fråga om vederbörande har F skattsedel, så att det betalas in skatt,men nu tror jag inte att vederbörande har detta, går nog inte att ha sink o F skattesedel.
Om man hade kritik mot valutaväxlarna borde man även ha moraliska aspekter på hur man bedriver en skipping verksamhet.
Självklart så är det så ,men nu var det ju fråga om hur bra frakterna funkade , och varför han blev dömd i ARN som fö. inte är en domstol .

Självklart så är det så ,men nu var det ju fråga om hur bra frakterna funkade , och varför han blev dömd i ARN som fö. inte är en domstol .
ARN utfärdar rekommendationer som seriösa företagare för det mesta följer. Men det finns exempel på storföretag som vägrar följa ARNs råd.

Jag har hört varför och hur detta gick till , visserligen bara en sida av det hela ,men från den sidan sett och om det var korrekt beskrivet så var ARNs beslut fel . men jag är ju ingen expert i ämnet ... men vi som inte kan skall kanske inte döma :rolleyes:

Ursäkta mig. Men jag hänger inte med. Om det är Krister på TS som fraktar en hel del conteiners till Thailand blir jag lite frågande. Har själv haft lite dialoger med honom. En mycket trevlig kille.
Kan någon förklara varför han är avstängd och varför man hänvisar till oseriöst företag?
I stället för att gå runt het gröt och ha åsikter så beskriv vad han/företaget har gjort för fel..

Att ha F-skattebevis och försäkringar och kontroll på import/exportdokument förutsätter jag att ett företag har som sysslar med att skicka gods till Thailand från Sverige. Har man inte det skickar man ju saker som privatperson.
Men vore trevligt att någon här som har en massa åsikter kan förklara bakgrunden. Innan det spårar ur..
Är någon anmäld till ARN? Det pratas lite kryptiskt i frågan.. ;)

Ursäkta mig. Men jag hänger inte med. Om det är Krister på TS som fraktar en hel del conteiners till Thailand blir jag lite frågande. Har själv haft lite dialoger med honom. En mycket trevlig kille.
Kan någon förklara varför han är avstängd och varför man hänvisar till oseriöst företag?
I stället för att gå runt het gröt och ha åsikter så beskriv vad han/företaget har gjort för fel..

Att ha F-skattebevis och försäkringar och kontroll på import/exportdokument förutsätter jag att ett företag har som sysslar med att skicka gods till Thailand från Sverige. Har man inte det skickar man ju saker som privatperson.
Men vore trevligt att någon här som har en massa åsikter kan förklara bakgrunden. Innan det spårar ur..
Nej du hänger inte med , det är inte Krister som diskuteras.

ARN utfärdar rekommendationer som seriösa företagare för det mesta följer. Men det finns exempel på storföretag som vägrar följa ARNs råd.
Nu skedde detta väl när verksamheten drevs från Sverige i företagsform, nu råder väl en annan status som inte ARN kan göra mycket åt.
Inte lönt att anmäla privatpersoner i utlandet till ARN.

Och är det inte oschysst att sparka på den som inte kan försvara sig, dvs är avstängd? Tänk efter lite!

Helt rätt Berra, besinning är ett ledord, nu var det en medlem som ställde frågan, och det var en medlem som tyckte att namn namn, kunde vara ett bra alternativ, detta svarade andra på, även jag, det jag har svarat är att denna person är icke seriös, och jag håller med dig, fult att sparka på någon som inte kan försvara sig, men namn namn kan försvara sig på andra ställen, FB/forum/bloggar, där inga andra kan gå in och försvara sig, mot vad namn namn skriver. Berra vet mycket väl varför namn namn är avstängd.

Tråden är nu 2 sidor, gå nu tillbaka en sida, läs inlägg 1, därefter läser du inlägg 2, fortsätt så tills Du kommer till inlägg 27, svårt?

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
6 K
A

Tillbaka
Topp