Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Asså....Glimten asså. Hur f*n kan du se så vältrimmad ut med tvättbräda och allt med en sån diet?

Vad för n sort Leo har Glimten? Mina Leo har givit mig en kropp så att jag mest liknar en michelingubbe. Ooy hotar med kärleksstrejk om jag inte går ner i vikt till 90 kg....
Får försöka med lchf tills jag åker ner nästa gång...

"legolas " sa:
kanske du skulle pröva med 1 glas vatten och krama en manao (lime) ner i vattnet, det plus en promenad varje dag, så kommer du att få så mycket kärlek du orkar sedan....
Då vete fasen om ja inte håller mig till min LEO ;) o tar en extra tallrik me som tam

Han får starta morgonen me en sådan här

ImageUploadedByTapatalk1344741041.315736.webp

ImageUploadedByTapatalk1344741269.318251.webp

"legolas " sa:
idag lärde jag mig att tacka för maten på thai, vet inte hur det stavas, men det låter i alla fall så här:

Khap kun, samlat aha´n khrap!!!

Den ni, ta den med Er till Thailand och bli skitpopulära....

legolas
Det heter väl inte khap kun?Khop kun skall det vara. ;D

"legolas " sa:
Men Micke du har ju ingen kista, det var ämnat till Sir One som tydligen besitter en kagge utav sällan skådat slag... ;D ;D ;D
Legolas, var får du allt ifrån?
Visst, jag har en liten kagge men den är med sitt överhäng till för att skydda mer ädla delar från allt för stark solbränna :). (Undrar om Glimtens snart är mörk som en kongosnorre, så skinny den karl är)
För övrigt så kan du i annan tråd läsa om mitt heroiska kämpande mot övervikten...

"legolas " sa:
Sir One......livet är underhållning....ler du bara, så blir allt roligt... Nä jag vet ju egentligen inte hur du ser ut....Men såg ändå bilden framför mig baserat enbart på ditt nick och hur du skriver. Konstigt hur man kan inbilla sig. Så då har du ingen kagge då, ELLER????? ;) ;) ;D ;D :D ;) ;)

legolas
Kagge? Nå, den kanske ser ut som en kagge men det är ett kamouflerat solskydd

Kagge eller inte kagge - Till lunch serverades Pad Thai Gai och till middag skall det bli Suki (ursäkta stavningen). Fina grejer båda rätterna. :thumbsup:

Curry pup som tanten bakar attans så goa så jag hoppas hon spar nån till mig o inte säljer allt

uploadfromtaptalk1347212019683.webp

uploadfromtaptalk1347212049289.webp

uploadfromtaptalk1347212064187.webp

uploadfromtaptalk1347212076532.webp

uploadfromtaptalk1347212089860.webp

uploadfromtaptalk1347212112570.webp

uploadfromtaptalk1347212142184.webp

Det ser fantastiskt gott ut Micke, har aldrig sett frugan göra sådana. Hälsa henne att dom ser otroligt mumsiga ut. :P

Frugan gör däremot fantastiskt goda vårrullar, både vegetariska och med kött. Dom är otroligt populära hos alla. :)

"Berralund " sa:
Det ser fantastiskt gott ut Micke, har aldrig sett frugan göra sådana. Hälsa henne att dom ser otroligt mumsiga ut. :P

Frugan gör däremot fantastiskt goda vårrullar, både vegetariska och med kött. Dom är otroligt populära hos alla. :)

Fasen Berra du får säga till tanten o göra sådana dom e otroligt goa kan hon göra vårrullar kan hon göra dessa

Berralund o Glimten66!

Det borde vara förbjudet att lägga ut sådana bilder och skryt om vårrullar, utan att ge recept!!

Snälla, rara, recept, tack.

"ragnela " sa:
Berralund o Glimten66!

Det borde vara förbjudet att lägga ut sådana bilder och skryt om vårrullar, utan att ge recept!!

Snälla, rara, recept, tack.

Tyvärr Ragnela kan jag inte hjälpa dig med receptet eftersom jag inte kommer hem förrän om ca 3 veckor.

Men du måste köpa tunna degplattor för ändamålet. Sen brukar dom innehålla glasnudlar, purjolök, böngroddar, kanske strimlad vitkål och/eller morötter. Och fläskfärs efter behag. Mer kan jag inte säga i dagsläget. Det blir gudomligt gott!!

Ledarn... Vem är Ingrid Ienser?
:nod: T.o.m. Ledarn kan komma med en felskrivning. Jag kan inte tänka mig att du stavar fel?
Off topic men jag känner mig på rethumör :)

Nä någon kock lär jag aldrig bli, är alldeles för bortskämd för det. Fasen, man blir ju bortskämd med lagad mat både hemma och på jobbet. :)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar