Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Lyco

Forumveteran
La ju lite shiitake i blöt och undrade vad jag skulle göra med dem:) blev ju inget med det, frugan tog över och det blev en กระเพาะปลา gra pha bplaa som är en soppa eller stuvning på fiskmage och i denna då shiitake, champinjoner, luk chin och kinakål, jäkligt gott och moo khem samt kaow niaow:)

gra.jpg

Jag mekade ihop ett par jävligt schyssta burgare till middag idag. Och det var alltså frugan som beställde det hela.

Visst att hon normalt bara käkar skum mat med Isaan-anslutning, om hon får säga så själv till släkten.
Men jag vet att om jag pillar ihop en fet farangmiddag med lite stil så blir hon till sig än mer än vad till och med min (jävligt bra) som tam kan ge som reaktion.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Jag mekade ihop ett par jävligt schyssta burgare till middag idag. Och det var alltså frugan som beställde det hela.

Visst att hon normalt bara käkar skum mat med Isaan-anslutning, om hon får säga så själv till släkten.
Men jag vet att om jag pillar ihop en fet farangmiddag med lite stil så blir hon till sig än mer än vad till och med min (jävligt bra) som tam kan ge som reaktion.
Som Tam skall jag nog inte ens försöka göra, det är hennes specialitet. Även Laab Nua som hon fixade till igår var superb och stark, snoret rann friskt. Mums! :p

Ja, då har jag missat att posta i denna tråd även om jag t.o.m själv lagat både mat och efterrätt där hemma för ovanlighetens skull.
Jag överraskar mig själv till och från med att laga mat.

Kör med några dagar gamla bilder och väljer att posta då nästa möjlighet säkert blir om två år.

Börjar med lammfilé och tomat och mozzarella.

Fixade även till entrecote och potatisgratäng, dock glömde jag fota det hela.

Nåja, gick över till att göra en blåbärspaj och hemmagjord vaniljsås. Jag fuskade inte ens med några färdiga produkter. Allt gjort av rena råvaror.

Köket såg ut som en mindre katastrofzon efter att en tyfon dragit fram...efter ett avslutat krig.
Det får ni inga bilder på

Lammhelvetet var överraskande bra. Blev nästan tårögd.

Lyco

Forumveteran
Ja, då har jag missat att posta i denna tråd även om jag t.o.m själv lagat både mat och efterrätt där hemma för ovanlighetens skull.
Jag överraskar mig själv till och från med att laga mat.

Kör med några dagar gamla bilder och väljer att posta då nästa möjlighet säkert blir om två år.

Börjar med lammfilé och tomat och mozzarella.

Fixade även till entrecote och potatisgratäng, dock glömde jag fota det hela.

Nåja, gick över till att göra en blåbärspaj och hemmagjord vaniljsås. Jag fuskade inte ens med några färdiga produkter. Allt gjort av rena råvaror.

Köket såg ut som en mindre katastrofzon efter att en tyfon dragit fram...efter ett avslutat krig.
Det får ni inga bilder på

Lammhelvetet var överraskande bra. Blev nästan tårögd.
Tänk att en ingenjör kan åstadkomma en sådan fröjd för både gom och öga, ser ju kanonfint ut!!!

Lyco

Forumveteran
Haha, så fel ni har.
En tämligen usel kock som även kan ha tur vissa dagar.
Taskiga grundskolebetyg hade jag dessutom.

Jag är däremot en lat jävel och har mina knep för att komma undan med det mesta, utan att för den delen egentligen kunna något eller göra något.
Fast det krävs nog en norsk arbetsgivare och norska kollegor för att inte få sparken.
Ja, men det var väl Bill Gates som sa att han alltid rådfrågade de lata, för de hade alltid de enklaste lösningarna på alla problem:D

Liknande trådar

Topp