Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Det får jag prova någon gång, bara köpt vatten och zero där, aldrig något annat.
Jag blir bara mera besviken hela tiden.

Jag som trodde att käcka frukostbuffé på fina hotell var världsklassfrukost, bara till att få veta att jag kunde gått till vilken djäv*a 7/11 här i Thailand till att äta den.:mad:

Vilken slöseri med pengar:angry_transparent:

555

Jag är ingen stor frukostätare. Bokar alltid utan frukost. Har ingen matlust alls på morgonen, så första målet brukar bli 3-4 timmar efter uppvaknandet.

Oftast går jag då direkt på lunchen men undantagsfall när jag är på ön å slappar kan det bli en toast och yoghurt från seven...

555

Jag är ingen stor frukostätare. Bokar alltid utan frukost. Har ingen matlust alls på morgonen, så första målet brukar bli 3-4 timmar efter uppvaknandet.

Oftast går jag då direkt på lunchen men undantagsfall när jag är på ön å slappar kan det bli en toast och yoghurt från seven...
å
Då är det tur att vi reser inte tillsamans:p:p
Men ett vet jag att vi har samma smak för fine dining:beer::beer:

å
Då är det tur att vi reser inte tillsamans:p:p
Men ett vet jag att vi har samma smak för fine dining:beer::beer:

Morgonpigg är jag. Å älskar mat. Men får ingen feeling alls för att äta på morgonen. Serveras det något petar jag lite bara...

Men 3-4 timmar senare kan jag lätt sätta i mig en 7-rätters avsmakningsmeny.

Dagens frukost... åt baconskivan, champinjonen och frukten... resten blev kvar...

20190713_022627.jpg

Morgonpigg är jag. Å älskar mat. Men får ingen feeling alls för att äta på morgonen. Serveras det något petar jag lite bara...

Men 3-4 timmar senare kan jag lätt sätta i mig en 7-rätters avsmakningsmeny.

Dagens frukost... åt baconskivan, champinjonen och frukten... resten blev kvar...

20190713_022627.jpg
Jag brukar alltid få dubbelt frukost på flyget när jag är med frugan därför är jag så glad när hom är med.
Hon är som du Samet ingen frukost

Det säga ju att gratis är gott... men det var det inte...

Jag är generellt "allergisk" mot bufféer. Ytterst sällan de håller någon klass, å inte heller denna gång...

20190713_122701.jpg

20190713_122704.jpg

Förslog för gumman att vi skulle ta en taxi in till stan istället å käka gött. Hon tittade på mig som om jag vore hjärndöd... -Jag är trött! -Skall sova!

20190713_122701.jpg

20190713_122704.jpg

Jag är generellt "allergisk" mot bufféer. Ytterst sällan de håller någon klass, å inte heller denna gång...

20190713_122701.jpg

20190713_122704.jpg

Förslog för gumman att vi skulle ta en taxi in till stan istället å käka gött. Hon tittade på mig som om jag vore hjärndöd... -Jag är trött! -Skall sova!

20190713_122701.jpg

20190713_122704.jpg
Det är samma med hotell till att få god mat då måste man lägga några fler kronor på hotellet.:beer:
@Samet

20190713_122701.jpg

20190713_122704.jpg

20190713_122701.jpg

20190713_122704.jpg
Jag kan inte klaga på de hotell jag väljer med frukostbufféer.
Väljer inte så ofta att äta lunchbufféer, de gångerna jag ätit lunchbufféer har jag inte varit glad .
Men denna mat du visar hade jag inte valt för mig iaf.
@Samet
Men det bästa frukostbuffé var på hotellet i Saigon aldrig fått så gott någonstans ppå mina resor.

Jag kan inte klaga på de hotell jag väljer med frukostbufféer.
Väljer inte så ofta att äta lunchbufféer, de gångerna jag ätit lunchbufféer har jag inte varit glad .
Men denna mat du visar hade jag inte valt för mig iaf.
@Samet
Men det bästa frukostbuffé var på hotellet i Saigon aldrig fått så gott någonstans ppå mina resor.

Inget fel på Novotel eller dess restauranger. Men bufféerna nästan oavsett hur bra hotell brukar sällan imponera. Nu var det bukfylla gällde och ingen kulinarisk upplevelse...

En av få bufféer som imponerat är söndagsbrunchen på Mantra i Pattaya.

Precis avslutat middagen på Paak Dang... fantastiskt bra! Det får du sätta på listan @mag

20190713_214036.jpg

20190713_215122.jpg

20190713_215146.jpg

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R