Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Glasnudelsallad med kyckling (igen :))

6C7F4EF8-63C3-4B32-ABA6-13CA0A467D49.jpeg

Du får en "wow" gillar allt på talriken men har aldrig smakat kebab @Micke.T
Vad är det får sås? Vitlök kanske?
Stark med pirripirri ;) denna kebab är gyros av fläskkarré, extremt bra kryddad innan dom sätter den på kebabgrillen:)
Har du aldrig provat, kan jag bara fråga vad du väntar på;)
Men håll dig ifrån araberna på food courten på mbk :D :D :D va där jag blev sjuk och fick ligga ett par dagar på infektionskliniken;)

Stark med pirripirri ;) denna kebab är gyros av fläskkarré, extremt bra kryddad innan dom sätter den på kebabgrillen:)
Har du aldrig provat, kan jag bara fråga vad du väntar på;)
Men håll dig ifrån araberna på food courten på mbk :D :D :D va där jag blev sjuk och fick ligga ett par dagar på infektionskliniken;)
5555 det är 12 år sedan jag var senast på MBK .
Näää den skippar jag @Micke.T
Men tar frugan till Icon Siam innan vi åker till spenaten det har jag lovat henne..
Men hon får ta egen plånbok då och pröjsa.

Vinga på Landvetter kontra Miracle på Suvvan.

Lokaler: Vinga 3,5 Miracle 2
Mat: Vinga 2,5 Miracle 1,5
Sprit: Vinga 2 Miracle 3

Totalt: Vinga 8 poäng Miracle 6,5 poäng
Tycker du Miracle loungerna är så dåliga?
Jag tycker Miracle är bättre än PP loungen på Landvette och SAS loungen.
Och maten är dom ju klart bättre på då dom har mat till skillnad från PP och SAS loungen på landvette.
Men annars har jag inte vart på någon lounge där dom har bra mat, då får man gå på restaurang.

Har ju den här loungen med på PP hur är den?

Screenshot_20190718-084816_Priority Pass.jpg

Och maten är dom ju klart bättre på då dom har mat till skillnad från PP och SAS loungen på landvette.
Men annars har jag inte vart på någon lounge där dom har bra mat, då får man gå på restaurang.

Innan använde jag EVA Lounge maten okej kan alltid bli bättre.
Sedan 2 år tillbaka använder jag bara
Silver Kris där är maten väldig bra, egen tycke.det är på Suvan.
Den som jag har som fabis, men är där nu inte så ofta är Al Mourjan Biz Dhoa och sen kommer Sakura Lounge Narita
Men men det är bara vad jag tycker.
@PanPan

Innan använde jag EVA Lounge maten okej kan alltid bli bättre.
Sedan 2 år tillbaka använder jag bara
Silver Kris där är maten väldig bra, egen tycke.det är på Suvan.
Den som jag har som fabis, men är där nu inte så ofta är Al Mourjan Biz Dhoa och sen kommer Sakura Lounge Narita
Men men det är bara vad jag tycker.
@PanPan
Ok annars har burger king bästa maten på suvvan ;)
Men nu är jag så snål så äter hellre gratis sämre mat på loungerna ;)

Nu handlar det om tycke och smak. Så alla kan ha olika uppfattningar.

Men gillar inte alls den Miracle som Finnair använder. Finns andra Miracle som är mindre dåliga.

Tycker lokalen är fruktansvärt tråkig och inga toaletter ens i närheten av loungen.

Maten, tråkiga ljusa mackor och stekt ris.
Då äter jag hellre köttbullar, potatissallad och en smörgås i Vingaloungen.

@magunnar är rätt på det med att maten är betydligt bättre hos EVA och SilverKris. Men där kommer man inte in med PP.

Däremot i Turkish som har bra klass på maten. Likaså AirFrance/KLM. Oman var länge en favorit på Suvvan.

För @Kycklingen som flyger Finnair och saknar PP finns dock inte det valet. Så mitt råd kvarstår, ät innan man kommer till flygplatsen, drick sprit i loungen och ät på planet.

Jag vet att @Kycklingen har Finnairs kvällsavgång, så en ordentlig middag på stan innan man beger sig till flygplatsen kan ju vara ett alternativ.

Blue Ribbon har jag inte provat. Är på Suvvan på söndag igen, men med så många bra *A lounger... varför skulle jag slumma ner mig... :rolleyes:

Blir det långtråkigt kanske jag gör ett besök i forskningssyfte...;)

Ja säger det igen. DU @PanPan , kommer att bli RIK:kewl_transparent:

Finns nog en del som tycker att @PanPan redan ÄR rik.

Det är ett flexibelt begrepp. Rik för dig, för mig eller för någonannan betyder olika saker.

En ganska intressant diskussion som jag haft några gånger med vänner. Intressant därför att man har så olika syn på det. Finns inget belopp som sätter gränsen utan snarare att ingen känner sig rik utan man skall ha mer än det man själv har, då är man rik.

Undrar om det är den svenska jante som gör sig påmind.

Du som levt så länge i staterna måste ju anammat en del av deras självgodhet och kaxighet. Intressant kombo... att ödmjukt skryta... :p

Ja du @Samet, jag har många gånger tänkt på att när jag skriver här på TS, hur jag lever mitt liv, kommer av andra att uppfattast som skryt.:eek:
Men i mina ögon har jag levt på detta viset nu i drygt 35 år.
Jag själv tycker att detta är inte skryt
Det är på detta viset jag lever mitt liv,
men är medveten att det uppfattas av andra annorlunda
Självgodhet och kaxihet har jag säkert gott om;)
Ska tona ned mitt skryt.:wai:

Ja du @Samet, jag har många gånger tänkt på att när jag skriver här på TS, hur jag lever mitt liv, kommer av andra att uppfattast som skryt.:eek:

Gör inte det. Jag uppfattar det inte som skryt. Var mest en reflektion av de olika livsstilarna.

Jag uppskattar din uppriktighet och att du delar med dig av dina upplevelser.

Nu kanske inte jag är rätt person att avgöra, är ju inte direkt återhållsam eller ödmjuk med mina eskapader heller... men det är sådana vi är... take it or leave it.

Tänk vad tråkigt om alla vore likadana.

Du ska inte tona ner någonting Magunnar. Jag tycker du ska öppna alla spjäll och bara köra på. I afton ska jag grilla lite entrecote.

Dagens frukost:cool:gäller att hålla formen med ung fru:p:)

20190718_073440.jpg
Ägget är ju obligatoriskt på till frukost men jag behöver bara ett för att klara av det hela. ;) Och en tallrik gröt är även det ett måste, kocken som är här nu klarar detta med bravur. Det var raketvetenskap för några kockar vi hade här tidigare men dom är avvecklade för gott från rederiet.

Gör inte det. Jag uppfattar det inte som skryt. Var mest en reflektion av de olika livsstilarna.

Jag uppskattar din uppriktighet och att du delar med dig av dina upplevelser.

Nu kanske inte jag är rätt person att avgöra, är ju inte direkt återhållsam eller ödmjuk med mina eskapader heller... men det är sådana vi är... take it or leave it.

Tänk vad tråkigt om alla vore likadana.
Jag har tänkt många gånger om det vore inte bra för mig att behöva tänka lite på pengar, om jag har råd eller inte med olika saker.

Tänkte mest på när jag läser vad Pepsi skriver.

Jag har varit väldig lycklig lottad med väldig välbetalda internationella arbeten med bonusa och hela klabbet.
Bortsätt 5 år i Sverige:mad:

Nu har jag själv företag och jobbar bara för min egen girihet och det går bra för dem, pengar inn.

Men tanken dyker upp ibland.
Lite ödmjukhet är inget fel att ha.

Det värsta är jag behöver inte tänka så mycket på den delen, men skulle säkert vara bra för mig

Amen:wai:

Jag har tänkt många gånger om det vore inte bra för mig att behöva tänka lite på pengar, om jag har råd eller inte med olika saker.

Tänkte mest på när jag läser vad Pepsi skriver.

Jag har varit väldig lycklig lottad med väldig välbetalda internationella arbeten med bonusa och hela klabbet.
Bortsätt 5 år i Sverige:mad:

Nu har jag själv företag och jobbar bara för min egen girihet och det går bra för dem, pengar inn.

Men tanken dyker upp ibland.
Lite ödmjukhet är inget fel att ha.

Det värsta är jag behöver inte tänka så mycket på den delen, men skulle säkert vara bra för mig

Amen:wai:

Bra gubbar skall ha bra betalt, så är det bara!

Jobba för sig själv handlar inte lika mycket om pengar utan mer om tillfredställelsen av att lyckas och självförverkligandet av att göra sin egen grej.

Ödmjukhet har vi svenskar för mycket av så uppfriskande med lite stolthet och skryt!

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar