Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Gud prise för pensionspengarna som kom idag.

En utsökt Filet Mignon med pressad potatis och pepparsås.

20191219_194210-1284x1628.jpg

Mixed grill hos turken idag... bra.. men kunde varir ännu bättre.

Det komiska är att det ligger fyra bra turkiska ställen inom ca 500m. Å det är alltid bra med folk på alla ställerna, så den turkiska maten är här för att stanna. Bra för mig, eftersom jag gillar den.

20191219_162150.jpg
Du skulle bett om köttet som hänger i mörskåpet över disken ;)
Menyn på tv-skärmen är ju lunchmeny:)

Du skulle bett om köttet som hänger i mörskåpet över disken ;)
Menyn på tv-skärmen är ju lunchmeny:)

Tittade allt på dem. Men var sugen på mixed grill. Vi fick pappersmeny till bordet, så vet inte vad som var på skärmen.

Säkert bra på finköttet. Min mixed grill kände jag kunde varit bättre, försvenskad för mycket, så de goda starka turkiska smakerna var borta och halvfabrikat friterad potatis hade jag inte förväntat mig.

Nej, denna klassiska turkiska maten upplever jag som bättre både på Jenin och Istanbul som ligger 500m bort.

Nästa gång får det bli finkött istället och någon annan kolhydrat.

Tittade allt på dem. Men var sugen på mixed grill. Vi fick pappersmeny till bordet, så vet inte vad som var på skärmen.

Säkert bra på finköttet. Min mixed grill kände jag kunde varit bättre, försvenskad för mycket, så de goda starka turkiska smakerna var borta och halvfabrikat friterad potatis hade jag inte förväntat mig.

Nej, denna klassiska turkiska maten upplever jag som bättre både på Jenin och Istanbul som ligger 500m bort.

Nästa gång får det bli finkött istället och någon annan kolhydrat.
Håller med om att Istanbul är bra, Jenin är en spillra av sitt forna jag.

Min fru fixade en Kao soi med kyckling. Glömde ta bilder, men hon lovade resterna till I morgon, så kanske kan komma ihåg bilden då.

Du har ju noll koll. Håll dig till BigC och deras meny.
55555555.
Säkert så, jag tyckte bara den såg så glansig och äcklig ut.
Men du åt ju den, så jag vet ju inte överhuvudtaget, jag åt ju bara med ögat och såg fett, så din smakupplevelse är ju den rätta.
Min är ju bildlig och jag är sämst så kräsen som jag är på att bedömma mat, så ta inte åt dig ;)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar