Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Ett tips, Köp en vakuummaskin . Märker stor skillnad på köttet sen jag köpt, Så vaccar allt jag fryser in nu , Till o med darlingen börjar tycka om den o inte illa av en Thai att bekänna..
Tack för tipset! Vi har faktiskt en sådan men frugan är konservativ också, hon säger att det blir uppätet i god tid. Det blir t ex Paneng moo ikväll.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Vad vägde grisen?

Vi brukar ju köpa en halv gris till våren och en halv till vintern.
Men vi tar inte med huvudet. :)
Vår grisen brukar vi få en Sk sommarstyckning och vintern är det mer stekar.
Gott att ha i frysen och samtidigt tycker jag köttet smakar bättre än från affären.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vad vägde grisen?

Vi brukar ju köpa en halv gris till våren och en halv till vintern.
Men vi tar inte med huvudet. :)
Vår grisen brukar vi få en Sk sommarstyckning och vintern är det mer stekar.
Gott att ha i frysen och samtidigt tycker jag köttet smakar bättre än från affären.
Vår halva vägde 43 kg plus lever, njurar och lite annat gott. Huvudet var inte med.

Walter

Forumräv
Hur många svenska fruar kan detta fortfarande? Mitt ex gillade att jag jagade och när allt stod tillagat på bordet. Innan dess var hon måttligt road.
Men man kan göra grovslakten till en rolig sysselsättning också, få lära sig att skära ut rätt och att underhålla verktygen :) . Inte bara se plastbaljor fulla i garaget efter delning...och tre timmar jobb med köttfärs och stekar att frysa in, hahaha :nerd_transparent:

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
På G igen, 500 kcla ;)
20210302_180505.jpg

Liknande trådar

Topp