Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Efter en 6 månader expedition med indier till Antarktis, är Indiskt en favorit. Tycker väl att det är lite si och så i Sverige med den kulinariska upplevelsen, en del restauranger är riktiga botten skarp. Detta såg ju bra ut, hoppas det smakade.
Alldeles utmärkt.

Detta var på Phuket, högst rankade indiska restaurangen, å det var indier som jobbade där.

Kan hålla med dig om Sverige. Provade säkert 10 olika indiska ställen i Göteborg innan jag hittade ett som var tillräckligt bra för att komma tillbaka till.

Alldeles utmärkt.

Detta var på Phuket, högst rankade indiska restaurangen, å det var indier som jobbade där.

Kan hålla med dig om Sverige. Provade säkert 10 olika indiska ställen i Göteborg innan jag hittade ett som var tillräckligt bra för att komma tillbaka till.

Vilket ställe i Göteborg var det?

TV-middag framför TV:n

20220204_163130269_iOS.jpg

Den frukosten ser nästan exakt ut som några av frukostarna på hotellen jag varit på under min resa. Något hotell tog 390 b för en sådan måltid, men då ingick fri tagning av någon kålsallad med supergod dressing. Just gissar på att hotellen tjänar mer på frukosten än på hotellrummet.
Den här var 140 baht, bacon är inte billigt här nere och fick stekt potatis, inte jättevanligt..

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar